Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:45:23 GMT

داروهای گیاهی کاهش وزن موثر نیستند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۹۱۸۱

داروهای گیاهی کاهش وزن موثر نیستند

نتیجه یک بررسی گسترده و فراگیر در استرالیا نشان می دهد که بر خلاف تصورات قبلی استفاده از داروها و کپسول‌های گیاهی برای کاهش وزن تاثیرگذار نیست.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، بررسی ۵۰ نوع روش درمانی مبتنی بر مصرف قرص های گیاهی که در یک بازه زمانی بیست ساله صورت گرفته ثابت می کند که این روش برای کاهش وزن موثر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مکمل های گیاهی که معمولا در قالب کپسول هایی به افراد چاق توصیه می شوند به شدت در زمینه کمک به لاغر شدن افراد ناموثر هستند و پژوهشگران استرالیایی به صراحت استفاده از این روش برای کاهش وزن را اتلاف پول و وقت توصیف کرده اند.

مکمل های داروئی گیاهی مورد بررسی دارای ترکیبات متنوعی از گیاهان مختلف بوده اند که از جمله آنها می توان به انواع فیبر، روغن های گیاهی و پروتئین های گوناگون اشاره کرد. پزشکان به افراد چاق و دارای اضافه وزن توصیه کرده اند که برای حل این مشکل به ورزش و تحرک بیشتر روی آورند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاهش وزن استرالیا داروئی گیاهی مصرف برای کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و... اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

خواص ریواس؛ این قسمت از ریواس سمی است | با ریواس چه خوراکی‌هایی درست کنیم؟ | طرز تهیه خورش ریواس

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و لذا قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

کد خبر 845137 برچسب‌ها خواص مواد غذایی خبر مهم گیاه دارویی

دیگر خبرها

  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها