Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید تلاش ها در مسیر توسعه صنعت دریایی به نحوی باشد که بتوانیم از بازار دیگر کشورها صاحب سهم شویم نه اینکه بازار خودمان را در اختیار آنها قرار دهیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور با اشاره به اینکه باید به ارگان های دریایی کشور افتخار کرد، اظهار داشت: خوشبختانه بین ارگان های دریایی اتحاد و همبستگی خوبی برقرار شده که دغدغه آنها موجب همگرایی و هم افزایی و در نهایت تاثیرگذاری بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری کشورهایی که به ساحل و دریا رسیده اند، پیشرفت کرده اند اما زمانی که ما به دریا و ساحل رسیدیم، متوقف شدیم. به دنبال این هستیم که این تابو را شکسته و بتوانیم از این ثروت که ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است به نحو مطلوب استفاده کنیم. ایران از فرصت بی نظیر در حوزه دریایی برخوردار است و باید گام های بلندتری در مسیر توسعه دریایی برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در صنعت دریایی سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته اما متاسفانه در مسیر توسعه به خوبی گام برداشته نشده است. در همین زمینه باید به گونه ای تلاش می شد تا از بازار سایر کشورها صاحب سهم باشیم نه اینکه بازار خود را نیز در اختیار آنها قرار دهیم.

اسلامی با بیان اینکه شرایط تحریم همواره برای کشور فرصت بوده نه تهدید که بتواند ایران را متوقف کند، گفت: این مساله هدف دشمنان ما بوده که آن را ترسیم می کنند. قطعا مردمی کردن حوزه دریایی مسئله ای است که باید در مسیر  آن حرکت کرد. امیدواریم طرح تحول صنعت دریایی هرچه سریع تر به سرانجام برسد و ۳۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد در این فاز امیدوار کننده بوده است.

وی با بیان اینکه مسئله بعدی، حوزه گردشگری و سفرهای دریایی در جزایر و بنادر شمالی و جنوبی کشور است، گفت: نباید اینگونه باشد که مردم به کشورهای دیگر سفر کنند؛ باید جذابیت های لازم را به وجود آوریم تا صاحبان شناورها و سرمایه به نحوی مطلوب فعالیت کنند و گردشگری و سفرهای دریایی در شمال و جنوب رونق بیشتری پیدا کند. این مسئله ای است که باید در این حوزه جدی تر عمل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع دیگر مقوله بنادر کوچک است که می تواند با سرمایه گذاری در پسکرانه ها همراه باشد. بنادر نباید صرفا محل تخلیه و بارگیری باشند و باید بتوان از پسکرانه بنادر به نحوی مطلوب تر استفاده کنیم تا ظرفیت های صادارتی و وارداتی افزایش کرده و برای بازارهای مقصد، کالا تامین شود.

اسلامی بیان کرد: سالانه ۶۰۰ میلیون تن بار در جاده و راه‌آهن و ۱۵۰ میلیون تن توسط حمل و نقل دریایی جابجا می‌شود که در این حوزه باید به طرح جامع لجستیک و نظام یکپارچه حمل و نقل توجه کرد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه حمل و نقل ترکیبی گفت: اتصال بنادر و راه‌آهن و بنادر و راهداری و توسعه پارک لجستیک‌ها باید مورد توجه واقع شود و به نظام بهینه و اقتصادی توسعه ترانزیت بار و مسافر دست یابیم تا بتوانیم ترانزیت را از ۱۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن افزایش دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور وزیر راه و شهرسازی ارگان های دریایی مسیر توسعه صنعت دریایی میلیون تن حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر افزایش مشارکت مردم خوزستان در جهت ارتقاء تولیدات کشاورزی استان، اظهار کرد: امید است با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم در راستای دستیابی به اهداف موردنظر بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان علاوه بر نفت و گاز در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است، افزود: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و دارای تالاب‌های متعدد از جمله تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان بیان کرد: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

نبی پور عنوان کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان سال گذشته به کشت محصولات اختصاص یافت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌های خوزستان وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل در کشاورزی استفاده کرد.

نبی‌پور بر لزوم مدیریت زمین، زمان، آب، بکارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی استان بسیار مطلوب است و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در تولید استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، ادامه داد: برای استفاده بهینه از نیرو‌ها زراعت و کشت یک میلیون هکتار در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
  • حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی | مدافع پرسپولیس خارجی فحش داد!
  • (تصویر) حرکت عجیب و غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی
  • حرکت بی‌نقص و باورنکردنی یک خودرو در سیل دبی سوژه شد + ویدئو
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • امیدیان: سپاهان در مسیر درستی حرکت می‌کند
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور