Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران،دبیرکل سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت: اطلاعات پزشکی چین نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از بیماران علائم خفیف دارند و بهبود خواهند یافت.

به گزارش روزنامه گاردین، تئودرو آدانوم به خبرنگاران در ژنو افزود : براساس این اطلاعات ۱۴ درصد از عوارض شدید مانند ذات الریه رنج می‌برند، پنج درصد در شرایط بحرانی و دو درصد نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد : به نظر می رسد که ویروس کرونا مانند دیگر ویروس‌ها مانند سارس و مرس کشنده نیست.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت که کودکان برخلاف بزرگسالان از ویروس کرونا رنج نمی‌برند و هر چه سن شما بیشتر باشد خطر مرگ به علت این ویروس افزایش می‌یابد.

مقام‌های بهداشتی چین اعلام کردند که دیروز یکشنبه ۱۰۵ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری جدید کرونا جان باختند و شمار قربانیان این بیماری به ۱۷۷۰ نفر رسید.

تارنمای رسمی کمیسیون ملی بهداشت جمهوری خلق چین بامداد دوشنبه (وقت محلی) اعلام کرد که تاکنون یکهزار و ۵۶۳ مورد جدید از ابتلا به بیماری جدید کرونا ثبت شده و شمار کلی مبتلایان در این کشور به ۷۰ هزار و ۵۴۸ نفر رسیده است.

براساس این گزارش، روز گذشته در چین یکهزار و ۴۲۵ بیمار درمان و از بیمارستان مرخص شدند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه ) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده‌اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کرونا ویروس سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر سازمان بهداشت جهانی امروز (چهارشنبه) با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس، اظهار داشت: ما با شرکای خود وضعیت بیمارستان‌های الشفاء و اندونزی در شمال غزه را ارزیابی کردیم.

وی تاکیدکرد که عملیات کشف اجساد در بیمارستان الشفاء همچنان ادامه دارد و کادر بهداشت اقدام به پاکسازی بخش اورژانس و از بین بردن تخت‌های سوخته می‌کنند.

گبریسوس با بیان این که بنای باقی مانده از این بمارستان نیازمند بازسازی کلی مهندسی است، گفت: بیمارستان اندونزی خالی است و عملیات بازسازی برای تجهیز مجدد آن ادامه دارد.

وی بار دیگر خواستار آتش‌بس شد و تاکید کرد که داروی اصلی که مردم در غزه به آن نیاز دارد، آرامش است.

از سوی دیگر آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (آنروا) با صدور بیانیه‌ای تاکیدکرد که بعد از خروج نیروهای اشغالگر اسرائیلی از شهر خان‌یونس در جنوب این باریکه، در مدارس نوار غزه به بمب‌های 450 کیلوگرمی دست یافته است که منفجر نشده‌اند.

این آژانس افزود: آژانس‌های سازمان ملل مأموریت ارزیابی خان‌یونس بعد از خروج سربازان رژیم اشغالگر از این منطقه در هفتم آوریل را برعهده گرفتند و در این راه به دلیل وجود بمب‌های عمل نکرده به ویژه بمب‌های 450 کیلویی در مدارس و در مسیرها با موانع بزرگی برای انجام ماموریت خود در امنیت روبه‌رو هستند. 

در این بیانیه همچنین آمده است که هزاران آواره نیازمند حجم وسیعی از کمک‌های حیاتی به ویژه در زمینه بهداشت، آب پاکیزه، نظافت شخصی و غذا هستند.

سازمان ملل متحد پیش از این اعلام کرده بود که پاکسازی بمب‌های منفجر نشده در غزه نیازمند میلیون‌ها دلار و چندین سال زمان است.
 

دیگر خبرها

  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان