Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:38:34 GMT

نامزدهای انتخاباتی وعده‌های پوچ ندهند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۹۷۴۲

نامزدهای انتخاباتی وعده‌های پوچ ندهند

حجت‌الاسلام حسنعلی عربی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم باید از ارائه شعارها و تبلیغات عوام‌فریبانه خودداری کنند چرا که این گونه اقدام‌ها سبب آسیب‌های مختلف به  کشور می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه قانونگذاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداهای تایید صلاحیت شده که در آینده با آرای مردمی وارد مجلس می‌شوند، باید قوانین نوشته شده را مراعات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان ادامه داد: جوسازی‌های منفی در فضای انتخابات، سبب دلسردی مردم و کم رنگ شدن مشارکت آنان در پای صندوق‌های رای می‌شود.

وی، تخریب نامزدهای نمایندگی در مجلس یازدهم از سوی رقبا را از دیگر اقدام‌های ناپسند در عرصه رقابت انتخاباتی برشمرد و افزود: رعایت مسایل اخلاقی، یکی از مهم‌ترین اصول در مرحله تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها است.

عربی تاکید کرد: نامزدهای نمایندگی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان سمنان با نگهداشتن حرمت و احترام یکدیگر، برنامه‌های خود را ارائه دهند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان یادآور شد: توجه به آموزه‌های دینی، اخلاق مداری و دوری از تخریب امری مهم و زمینه ساز شکل‌گیری رقابت سالم است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم سمنان در دوره‌های گذشته انتخابات گفت: شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از نشانه‌های پای‌بندی مردم استان به نظام، انقلاب و رهبری است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان ابراز داشت: مردم استان سمنان همانند دوره‌های گذشته در انتخابات مجلس یازدهم نیز حضوری پرشور دارند و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را به جهانیان نشان می‌دهند.

۱۵۸ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کرده بودند.

در پایان نظارت استانی و کشوری شورای نگهبان بر صلاحیت داوطلبان و موافقت این شورا با درخواست انتقال سه نفر از نامزدهای انتخاباتی به حوزه‌های انتخابیه استان سمنان تعداد ۸۵ نفر تایید صلاحیت شدند که تاکنون حدود هفت نفر از ادامه حضور در این رقابت سیاسی انصراف دادند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اخلاق انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، در راستای اجرای انتخابات یازدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برگزیده شدن ۱۴ نفر از منتخبین حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس، روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان و همچنین اعضای این هیات در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه اعتبار نامه ۱۴ نفر از منتخبین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران صادر و به امضای احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رسید.

گفتنی است، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری برای انتخاب ۱۶ منتخب باقیمانده برای ۳۰ کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس