Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر جدید کمیسیون آموزش عمومی قرآن با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برآمده از مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است، گفت: سند توسعه آموزش عمومی قرآن نیز همسو و همخوان سند تحول اجرا می‌شود.

مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر جدید کمیسیون آموزش عمومی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا درباره اینکه چه میزان جابه‌جایی دبیرخانه این کمیسیون در تحقق مصوبات سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن مؤثر است، اظهار کرد: مسئولان آموزش و پرورش درصدد تحقق سند تحول بنیادین هستند و خوشبختانه این سند نیز برآمده از مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سند توسعه آموزش عمومی قرآن نیز همسوی سند بنیادین است. امیدواریم با بسیج همه امکانات بتوانیم برای تحقق آن تلاش‌های مضاعفی را داشته باشیم.

نویدادهم با استقبال از مشارکت سایر دستگاه‌ها برای عملیاتی کردن این سند‌، بیان کرد: برای اینکه فرهنگ عمومی جامعه، متأثر از مفاهیم و تعالیم قرآنی باشد، بهترین سن، کودکی و نوجوانی است، پس آموزش و پرورش وظیفه مهمی دارد. پس نهاد آموزش و پرورش بیش از گذشته باید به میدان بیاید.

بیشتر بخوانید: دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن از معاونت پرورشی خارج شد مهم‌ترین انتظارات از کمیسیون آموزش عمومی قرآن در پی تغییرات جدید ۵ راهبرد ملی سند توسعه آموزش عمومی قرآن عرضه‌محور است

نویدادهم تأکید کرد: کمیسیون آموزش عمومی، جلسات منظم خود را در تاریخ‌های مشخص با حضور وزیر برگزار می‌کند.

وی همچنین درباره نوع همکاری با ستاد طرح ملی حفظ قرآن گفت: برای همکاری با این ستاد نیز  در حال تجدید‌نظر برای ارتقای کیفیت و گسترش فعالیت‌های این وزارتخانه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سند تحول بنیادین سند توسعه آموزش عمومی قرآن فرهنگ عمومی جامعه ستاد طرح ملی حفظ کمیسیون آموزش عمومی سند توسعه آموزش عمومی قرآن کمیسیون آموزش عمومی قرآن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمد حسین رمضانی گفت: در پی انتشار خبری در یکی از پایگاه‌های خبری گیلان در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، با عنوان «تنبیه فیزیکی دانش آموز در یکی از مدارس سنگر» و رو تیتر «با معلم خاطی برخورد می‌شود؟»، اذعان می‌شود که این موضوع مربوط به سال گذشته است و با فرد خاطی هم برخورد شد.

وی افزود: پس از شکایت خانواده یک دانش آموز اهل سنگر از تنبیه بدنی فرزندشان در مدرسه، آبان سال گذشته، پس از بررسی‌های انجام شده و معرفی این معلم به هیئت تخلفات اداری، تخلف معلم مدرسه مشخص شده و رای محکومیت وی صادر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموز و بدرفتاری ممنوع است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود