Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ده‌ودار از محققان این طرح در گفت و گویی که پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  امروز سه شنبه آن را منتشر کرده است، افزود: به دلیل نیاز فراوان بازار به این مواد افزودنی حفاری و تولید نشدن نمونه با کیفیت و استاندارد در داخل کشور، اقدام به اجرای طرحی با عنوان دستیابی به روش تولید افزایه‌های حفاری صنعت نفت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشکل اصلی اجرای این طرح را نبود تجهیزات دقیق آزمایشگاهی و وجود یک منبع جامع برای راهنمایی و پیشبرد طرح ذکر کرد و یادآور شد: با استفاده از ساده‌ترین تجهیزات موجود، هزینه شخصی و استفاده از منابع مختلف در بخش‌های دانشگاهی و صنعتی و انجام آزمایش‌های متعدد، نتیجه مطلوب حاصل شد.

این دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، ماده مورد مطالعه نه تنها در صنعت نفت ایران بلکه در صنعت نفت کشورهای همسایه نیز تقاضای فراوانی دارد.

وی همچنین اضافه کرد: استفاده از این ماده فقط به بخش حفاری مربوط نمی‌شود؛ بلکه در صنایع مهم و بزرگی از جمله صنعت خوراکی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و صنعت نظامی نیز کاربرد دارد.

ده ودار تولید این افزایه‌ در فاز نیمه صنعتی و صنعتی را فاز توسعه‌ای این طرح بیان کرد و افزود: وجود بازار گسترده در داخل و خارج از کشور، بومی سازی و رفع موانع تحریم، امکان صنعتی کردن طرح در مدت زمان کم، امکان استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود در خطوط تولید مواد شیمیایی داخل کشور از جمله مزیت‌های تولیدی این ماده است.

استفاده از مواد اولیه داخلی، کیفیت بالاتر نسبت به نمونه‌های موجود، امکان اصلاح و بهبود خواص فعلی با توجه به تجربه کسب شده در این حوزه، استفاده از این ماده در بازارهای خوراکی، آرایشی و بهداشتی و دارویی از مزیت‌های رقابتی این محصول است.

این محقق خاطرنشان کرد: با تحقیقات بیشتر بیش از ۲۰ حوزه صنعتی از جمله تولید رنگ‌های صنعتی و ساخت سرامیک برای استفاده از این ماده شناسایی شد که با کمک خواص ایجاد شده توسط این ماده، می‌توان از آن در این صنایع استفاده کرد.

این طرح از سوی دکتر محسن ده ودار، مهران فقفوری، علی سلمانی سیاح و علیرضا کیانی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرایی شده است.

برچسب‌ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر محققان ایرانی صنعت نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر محققان ایرانی صنعت نفت ایران دانشگاه صنعتی امیرکبیر محققان ایرانی صنعت نفت ایران دانشگاه صنعتی امیرکبیر استفاده از این ماده صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه در شهرک صنعتی گرمسار با اشاره به اهمیت رفع مشکلات بخش صنعت برای جهش تولید اظهار داشت: دولت برای رفع مشکلات بخش صنعت اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، تحقق این مهم را منوط به توسعه کمی و کیفی بخش صنعت دانست و گفت: این مهم با همراهی مردم ممکن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سمنان استانی صنعتی بوده و از این رو ظرفیت‌های زیادی برای تحقق شعار امسال در خود دارد افزود: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند.

علی آبادی تصریح کرد: از این رو افزایش تولید واحدهای صنعتی استان سمنان منطبق با ظرفیت اسمی با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی در دستور کار دولت و وزارت صمت در این سفر است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های پیش رو برای افزایش ظرفیت تولید در بخش صنعت عنوان کرد: تخصیص اعتبارات به بخش صنعت به منظور جهش تولید مدنظر است.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • نیمه رسانای طلایی ساخته شد