Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه اندازی فرودگاه بین المللی حلب پس از ۹ سال، ازسرگیری گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه، انتقال ۲۰ هزار نیروی آمریکایی به خاورمیانه و موافقت اتحادیه اروپا با اجرای تحریم‌های تسلیحاتی علیه لیبی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سفر سناتور آمریکایی به عراق برای کسب اطلاع درباره حمله موشکی ایران نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، «جیم اینهاف»، نماینده حامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای آمریکا دوشنبه تصریح کرد در سفرش به عراق، در جریان جدیدترین اطلاعات درباره حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» قرار گرفته است.

اینهاف در توئیتر نوشته آخر این هفته (یکشنبه) در رأس هیأتی وارد عراق شده است. او نوشته که در این سفر از «پت وایت»، فرمانده ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش، آخرین اطلاعات را درباره حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» دریافت کرده است.

او به جزئیات بیشتری درباره اطلاعاتی که دریافت کرده اشاره نکرده است.

 وزارت دفاع آمریکا چند روز پیش در تازه‌ترین به روز رسانی شمار نظامیان آمریکایی که در جریان حمله به عین‌الاسد دچار آسیب مغزی شده‌اند را ۱۰۹ نفر اعلام کرد.

مقام‌های دولت ترامپ بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد مدعی شده بودند هیچ آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است.

انتشار گزارش‌های بعدی درباره تلفات این حمله موشکی مقام‌های دولت ترامپ را به دلیل پنهان‌کاری‌ها و قلب واقعیت‌ها درباره تلفات حمله ایران تحت فشار قرار داده است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و سایر مقام‌های دولت او  در هفته‌های گذشته بارها تلاش کرده‌اند تلفات انتقام موشکی ایران را کوچک‌نمایی کنند.

ترامپ چند هفته پیش مدعی شده بود که جراحت‌های سربازان پایگاه عین‌الاسد جدی نبوده و برخی از این افراد فقط به «سردرد» مبتلا شده‌اند.

راه اندازی فرودگاه بین المللی حلب پس از ۹ سال

علی حمود وزیر حمل و نقل سوریه از راه اندازی فرودگاه بین المللی حلب پس از ۹ سال تعطیلی خبر داد.

وی افزود که روز چهارشنبه اولین پرواز از دمشق به حلب برقرار می شود.

وزیر حمل و نقل سوریه همچنین از برنامه پروازی به قاهره و دمشق طی روزهای آتی هم سخن گفت.

فرودگاه بین المللی حلب یا النیرب دومین فرودگاه بزرگ در سوریه پس از فرودگاه دمشق محسوب می شود که در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر حلب قرار دارد.

ازسرگیری گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه

 روسیه اعلام کرد که عملیات گشت زنی مشترک خود با کشور ترکیه در شمال سوریه را از سر گرفته است. این گشت زنی مشترک در حالی صورت می گیرد که ترکیه از دو هفته پیش مشارکتش را در این عملیات به حالت تعلیق درآورده است.

همزمان، وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای از برگزاری دور اول مذاکرات خود با طرف روسی در مسکو درباره اوضاع ادلب در سوریه خبر داد و گفت که این مذاکرات در روز سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که دلیل اوضاع به‌وجودآمده در استان ادلب عدم پایبندی ترکیه به تعهداتش در توافق سوچی است.

«یوری بورینکوف» مدیر مرکز آشتی ملی طرف‌‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکست ترکیه در اجرای تعهداتش در ادلب و پایبند نبودن آن به توافق سوچی باعث شد که ارتش سوریه دست به کار شود و برای جنگ با تروریست در ادلب وارد میدان شود.

انتقال ۲۰ هزار نیروی آمریکایی به خاورمیانه

 وبگاه «پاپیولار ریزیستنس» نوشت که دولت آمریکا از بهار گذشته (۲۰۱۹) تا کنون ۲۰ هزار نیرو به منطقه غرب آسیا گسیل کرده است.

به نوشته وبگاه «المعلومه» این پایگاه تحلیلی آمریکایی نوشت که واشنگتن از جنگ‌ها به عنوان توجیهی برای درگیری نظامی در سرتاسر جهان استفاده می‌کند و آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سراسر جهان دارد.

این پایگاه تحلیلی همچنین نوشت که بدون شک هرگونه جنگی میان ایران  و آمریکا، به افزایش بودجه نظامی در آمریکا منجر خواهد شد و آمریکا دشمنی با ایران را وسیله‌ای برای توجیه افزایش حضور نظامی خود در غرب آسیا قرار داده، به طوری که از بهار گذشته تا کنون ۲۰ هزار نیرو در این منطقه مستقر کرده است.

در این راستا «مهدی تقی آمرلی» از نمایندگان ائتلاف الفتح نیز به المعلومه گفت که مشورت‌های قانونی برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق ادامه دارد و «هرکسی که بگوید آمریکای‌ها برای حمایت از عراق به این کشور آمده‌اند؛ در توهم به سر می‌برد.»

موافقت اتحادیه اروپا با اجرای تحریم‌های تسلیحاتی علیه لیبی

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه گفتند که برای انجام ماموریت جدید در دریای مدیترانه جهت اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه لیبی آماده هستند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» وزیر خارجه ایتالیا از انجام ماموریتی جدید از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود هرگونه جنگ افزار به لیبی خبر داد.

«لویجی دی مائو» وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به این که این ماموریت شامل تشکیل ائتلاف دریایی خواهد بود، گفت: «ما با ماموریت جهت عدم ورود تسلیحات به لیبی موافقت کردیم.»

قائم مقام نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی روز یکشنبه از ادامه حمایت‌های کشورهای مختلف از طرف‌های لیبی انتقاد کرد.

«استفانی ویلیامز» قائم مقام نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی یکشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ درباره ادامه درگیری‌ها در این کشور و تداوم دخالت‌های خارجی صحبت کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا اروپا برجام جشنواره موسیقی فجر دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حمله موشکی ایران به پایگاه درباره حمله موشکی ایران اتحادیه اروپا مقام های دولت اجرای تحریم وزارت دفاع سازمان ملل عین الاسد علیه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری: اسرائیل با استفاده از هواپیما‌های F۳۵ حملاتی را در عراق، سوریه و ایران انجام داد و در این حمله از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

سناتور مارکو روبیو: اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران، از حریم هوایی سوریه و عراق به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

زیرنویس شبکه خبر: منابع خبری از شنیده‌شدن صدای قوی در برخی مناطق مرکزی کشور خبر دادند.

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی:

پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

این پرواز‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

دیگر خبرها

  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد