Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ادعا کردند که خودمختاری، حق مشروع آنان بوده و به یک پروژه واقعی بدل شده است که نمی‌توان آن را از بین برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» موسوم به «قسد» بار دیگر بر طرح جدایی‌طلبانه خود موسوم به «خودمختاری» تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مظلوم عبدی» از فرماندهان نیروهای مزبور ادعا کرد که وضعیت سوریه نمی‌توانند مانند وضعیت سال 2011 باشد، بلکه باید [در حکومت سوریه] نقش بیشتری به کُردها داده شود.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از عبدی گزارش داد که مطالبات قسد در گفت‌وگوهایی که با دولت سوریه دارد، در راستای تشکیل نهاد موسوم به «خودمختاری دموکراتیک» است.

وی مدعی است که تشکیل این خودمختاری، «حق مشروع» شبه‌نظامیان کُرد است و به «یک پروژه واقعی بدل شده است که نمی‌توان آن را از بین برد».

این مسئول کُرد ادعا کرد که «بدون توجه واقع‌بینانه به این پروژه، نمی‌توان به راهکاری [برای حل بحران] در سوریه دست یافت».

عبدی همچنین گفت که همه مذاکرات سوریه طی سالهای گذشته به این خاطر به نتیجه نرسیده است که «نمایندگان خودمختاری» کُرد در آن حضور نداشته‌اند.

در آغاز جنگ علیه سوریه، احزاب کُرد با حمایت آمریکا در مناطق تحت اشغال خود در شمال و شمال شرق سوریه، نهاد موسوم به خودمختاری را تشکیل دادند.

شبه‌نظامیان کُرد با کمکهای آمریکا در تلاش هستند که یک خودمختاری جدا از دولت سوریه در این مناطق تشکیل دهند.

این در حالی است که فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه اخیرا تأکید کرد که دولت قانونی این کشور با طرحهای تجزیه‌طلبانه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، مخالف است.
پس از اینکه ترکیه و عناصر تروریستی وابسته به این کشور در شمال سوریه دست به تحرکاتی زدند، باز هم شبه‌نظامیان کُرد روز گذشته از ارتش سوریه درخواست کمک کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه خودمختاری نیروهای دموکراتیک حق شبه نظامیان ک رد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه