Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:44:26 GMT

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولیدات کشاورزی در ایلام

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۰۳۰۷

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولیدات کشاورزی در ایلام

سید محمد تراب میری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات مختلف رفته که از این مقدار ۱۴۰ هزار تن گندم آبی و دیم و ۵۰ هزار هکتار جو و ۱۳ هزار هکتار کلزا است.

وی افزود: با توجه به شرایط خوب مزارع پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولیدات این محصولات را داریم.

میری عنوان کرد: این استان در چند محصول تولیدی کشاورزی مثل کلزا برای تولید روغن، گوشت قرمز، گوشت سفید به خودکفایی رسیده و علاوه بر این به سایر نقاط کشور نیز این محصولات را ارسال می‌کند

وی بیان کرد: هم اکنون دو بزرگ سامانه گرمسیری و احیای اراضی دشت فکه در حال اجرا است و در آینده‌ای نزدیک میزان اراضی آبی کشاورزی استان به ۲۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده است، گفت: این میزان تسهیلات بیشتر برای طرح‌های صنایع تبدیلی پرداخت شده است.

کد خبر 4855760

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی ایلام انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد انقلاب اسلامی ایران قزوین گرگان قاسم سلیمانی بیرجند هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عبدالله رحیمی گفت: شناسنامه‌دار کردن باغ، مدرک رسمی کاملاً فنی و تخصصی است که امکان برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی با هدف افزایش کمی کیفی تولیدبه بهره‌بردار می‌دهد.

وی افزود:کشاورزان جویباری از طریق واحد‌های صنفی کشاورزی نسبت به دریافت شناسنامه باغ اقدام کنند.

رحیمی افزود: در شهرستان جویبار ۶۴۰۰ هکتار مزارع جویبار مرکبات و سیاه ریشه تشکیل می‌دهد که ۱۸۲۰ هکتار معادل ۳۰ درصد از این باغات شناسنامه‌دار شدند.

عبدالله رحیمی اظهار داشت: طرح شناسنامه دار کردن باغات نشانه هویت، اصالت و مرغوبیت تولیدات باغی و مبنای اصلی شناسایی و ارزش‌گذاری محصولات در بازار‌های داخلی و جهانی است و به منظور شناسایی هوشمند و تهیه آمار جامع مربوط به تولیدات باغات و برنامه ریزی در فروش و صادرات محصول و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف و ثبات قیمت، تهیه شناسنامه باغ امری ضروریست.

وی خاطرنشان کرد:کشاورزان به خصوص باغداران مرکبات در جویبار می‌توانند با دریافت شناسنامه باغ از نظام صنفی کشاورزی و کد QR زمینه صادرات را برای محصولات خود فراهم سازند.

سالانه ۳۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار به زیر کشت ۴۵نوع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان