Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی درباره سرکوب کتاب جدیدش از سوی کاخ سفید، گفت: من باید می‌توانستم به توئیت‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خودم پاسخ می‌دادم.

وی در سخنانی در دانشگاه دوکه در کارولینای شمالی افزود: امیدوارم در نهایت بتوانم کتابم را چاپ کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم این کتاب سرکوب نشود.

این نخستین اظهارات بولتون از زمان تبرئه ترامپ در محاکمه استیضاح در مجلس سنا است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره انتقادات رئیس جمهور از او در توئیتر، اظهار داشت: او توئیت می‌کند ولی من نمی‌توانم صحبت کنم، آیا این منصفانه است؟

بولتون 71 ساله در ماه سپتامبر به خاطر اختلافات شدید با ترامپ از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید برکنار شد. ترامپ گفته است که او را برکنار کرده ولی بولتون می‌گوید خودش از این سمت کناره گیری کرده است.

رسانه‌های خبری در ماه اکتبر اعلام کردند که بولتون قصد دارد کتابی را درباره زمان حضور و فعالیتش در دولت ترامپ بنویسد.

نیویورک تایمز پیش از این فاش کرد که جان بولتون در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ما اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

دونالد ترامپ در توئیتی در واکنش به افشاگری‌های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که کمک مالی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات‌ها پیوند خورده است، از جمله بایدن‌ها.

وی در ادامه افزود: در واقع، او هرگز در آن زمان نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس‌های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می‌کند که هیچ فشاری و هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید کرده‌اند.

18 دسامبر مجلس نمایندگان آمریکا که کنترل آن در اختیار دموکرات‌ها است، طرح استیضاح ترامپ را به خاطر 2 اتهام یعنی سوء استفاده از قدرت و جلوگیری از تحقیقات کنگره درباره پرونده جنجالی اوکراین تصویب کرد ولی ترامپ این اتهامات را رد کرد و مجلس سنا نیز 5 فوریه ترامپ را از این اتهامات تبرئه کرد.

ترامپ سومین رئیس جمهور استیضاح شده در تاریخ آمریکا است. بولتون از همکاری با تحقیقات استیضاح ترامپ خودداری کرد ولی بعدا در روز 6 فوریه گفت: مایل به شهادت دادن در سنا بودم اگر برای انجام این کار احضار می‌شدم.

دموکرات‌ها خواستار حضور بولتون در مجلس سنا برای ادای شهادت شدند ولی جمهوریخواهان با این درخواست مخالفت کردند.

کاخ سفید در ماه ژانویه به بولتون اطلاع داده است که کتابش حاوی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده است و نمی‌تواند آن را در شرایط کنونی منتشر کند.

310311

کد خبر 1353929

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جان بولتون ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ دونالد ترامپ دموکرات ها رئیس جمهور جان بولتون امنیت ملی کاخ سفید مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

کد خبر 744269

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • زلنسکی: خواستار تلاش برای جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه هستیم
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم
  • ترامپ: بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  • ترامپ: تنش‌های میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود
  • ترامپ: شاید به جنگ‌جهانی برسیم