Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: این استان از نظر تعداد اسناد تنظیمی پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد حسن بهادر در این خصوص افزود: سالانه یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ سند در ۵۰۰ دفترخانه فعال این استان تنظیم می‌شود و به طور متوسط در هر دفترخانه ۲ هزار و ۹۵۰ سند تنظیم می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میانگین رشد اسناد ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی استان طی ۱۰ سال اخیر ۶.۳ درصد است و از شهریور سال ۹۲ تاکنون با راه‌اندازی سامانه الکترونیک اسناد رسمی جهار میلیون و ۵۹۵ هزار و ۸۶۹ سند و هفت میلیون و ۵۴۰ هزار اثر انگشت در این سامانه ثبت شده‌ است.
وی گفت: این استان از نظر صدور اسناد تک‌برگی نیز در جایگاه سوم کشور قرار دارد و از مجموع ۲ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۴۱۲ سند دفترچه‌ای صادره در استان تاکنون حدود یک میلیون و ۲۵۵ هزار دفترچه تبدیل به سند تک برگی یا حد نگار شده‌ است.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: با تنظیم اسناد در دفاتر رسمی، پرونده‌های دعاوی در دادگاه‌ها کاهش بسیار می‌یابد و معاملات نیز محرز می‌باشد.
وی ادامه داد: این استان ۳۹ واحد ثبتی مصوب دارد که این تعداد معادل ۶ درصد واحدهای ثبتی فعال در کشور است.
۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق در خراسان رضوی به طور متوسط ماهیانه ۲۷۲ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسناد خراسان رضوی اسناد رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده است، پس از حضور در آیین افتتاح ابرطرح برق‌آبی «اومااویا» در استان بادوله، به‌ عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی ـ مهندسی جمهوری اسلامی ایران، به‌طور رسمی، مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت.

رؤسای جمهور در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمدگویی فرمانده یگان تشریفات،  اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در این مراسم، به احترام هیئت ایرانی، ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور، پس از مراسم استقبال، دیدار دو جانبه دارند و پس از آن، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را برگزار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر