Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@05:29:43 GMT

قهر و آشتی با انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۰۶۸۶

قهر و آشتی با انتخابات

ساعت 24- نظام جمهوری اسلامی، صندوق محور است. کمتراز 50روز بعد از پیروزی انقلاب، مردم با مقوله «انتخاب» پای صندوق آمده‌اند و این رفتار همواره به‌عنوان عنصراصلی امنیت ملی پاس داشته شده است.


در اوج روزهای سخت جنگ تحمیلی و زیر تهدید بمباران نیز صندوق رأی - ولو به‌صورت موقت - کنار گذاشته نشده و حتی یک بار انتخابات به هر دلیلی متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این لحاظ، ایران دارای یک برند افتخارآمیز جهانی است. در عین حال بر سر همین صندوق رأی منازعات و کشمکش های فراوانی پدیدآمده. از همین صندوق افرادی برآمده‌اند که بعدتر با اصل نظام در افتاده‌اند اما جمهوری اسلامی هرگز به‌خاطر چنین ناملایماتی، انتخابات را ترک نکرده است. گرچه در پاره‌ای مواقع، افراد یا گروه هایی با صندوق قهر کرده‌اند.
امروز، کشور ما به‌خاطر ایستادگی بر مواضع برحق خود از سوی برخی کشورها به سرکردگی امریکا زیر فشار تحریم است و همچون 40سال گذشته تبلیغ می‌شود که مردم ایران با نظام همراه نیستند و با تحریم‌ها می‌توان به مردم ایران خدمت کرد تا از نظام دست بشویند. این تهدیدها اگر علیه کشورهایی که انتخابات ندارند یا به‌صورت کاریکاتوری از آن بهره می‌گیرند اعمال شود حتماً به نفع تهدیدکنندگان خواهد بود اما در کشوری که پایه امنیت آن بر صندوق رأی گذاشته شده، به سادگی جواب نمی‌دهد. بعلاوه در ارزیابی شخصیت ملت‌ها، میزان تاب‌آوری و مقاومت آنهاست که ملاک تصمیمات جهانی له یا علیه آنها می‌شود.
با این توضیح روشن است که حضور پای صندوق رأی، آینده ایران را بیمه می‌کند، اماشماری از شهروندان ممکن است بپرسند با فضای انتخاباتی موجود، عملاً بسیاری از انگیزه‌ها برای حضور پای صندوق رأی از بین رفته یا ضعیف شده باشد. این پرسش را باید به‌رسمیت شناخت و در پاسخ آن باید گفت اگر صندوق محوری، اساس سیاست جمهوری اسلامی است همه ارکان قدرت باید به آن توجه داشته باشند. به همین دلیل است که فعالان سیاسی معتقدند اگر از مردم با همه سلیقه‌های متعدد انتظار حضور در انتخابات می‌رود، لازم است پا به پای آن نامزدهای مورد علاقه سلایق مختلف هم حضور داشته باشند. با این حال نکته مهم آن است که اگر بخشی از شاکله قدرت در کشور وظیفه خود را انجام نداد یا احساس شد در اجرای کامل آن کوتاهی کرد، بقیه دستگاه‌ها و نیز مردم نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت، شانه خالی کنند.
مردم و گروه‌های سیاسی با شرکت در انتخابات جمعه در واقع دو سیگنال را مخابره می‌کنند. نخست اینکه امنیت و منافع ملی کشورشان را که فراتر از دعواهای سیاسی است فریاد می‌کنند و دوم اینکه با نوع رأی دادن خود، پیام نظر و رفتارشان را می دهند.
 و دست آخر اینکه قرار نیست عمر ایران با همین انتخابات به پایان برسد! در 40سال گذشته گاهی این جناح و گاهی آن جناح رأی آورده‌اند. هر دو هم منتخب بخشی از مردم بوده‌اند و طبق قانون توانسته‌اند حکمرانی کنند. گیرم مجلس یازدهم برای بخش‌هایی از مردم و نخبگان دندانگیر نباشد. تنها با حضور در صحنه انتخابات است که می‌توان ورق را عوض کرد. با قهر و کناره جویی، مشکلی حل نمی‌شود. به نظرم رأی سفید رأی نیست، اما اگر قرارباشد کسی بین دو گزینه عدم شرکت در انتخابات و دادن رأی سفید، یکی را برگزیند، دومی را پیشنهاد می‌دهم.

منبع: روزنامه ایران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد صندوق رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد

محمد منان رئیسی گفت: در این مورد باید اذعان داشت که این طور نیست که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند پاسخ ایران را بدهند، اما در واقع نمی‌توانند، چون اگر پاسخ دهند ضربه بعدی ما کارا‌تر خواهد بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: خود صهیونیست‌ها بعد از عملیات موشکی و پهپادی ایران اذعان کردند که عملیات فراتر از انتظار آن‌ها بوده است.

او  ادامه داد: با توجه به شدت و قدرتی که عملیات ایران داشت قطعا بازدارندگی خواهد داشت و اگر اسرائیل مجدد خطایی انجام دهد با پاسخ محکم‌تر ایران همراه خواهد شد.

منتخب مردم قم، کهک و جعفریه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت در نشست اخیر خود حاضر نشد قطعنامه و بیانیه علیه عملیات نظامی ایران دهد، همین شورا پیش‌تر در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق هم حاضر نشدند اسرائیل را محکوم کند لذا این که اکنون شورای امنیت با ایران هم مانند اسرائیل رفتار می‌کند معنای خوبی دارد و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و این شورا همان شورای امنیتی است که بار‌ها فاحش از صهیونیست‌ها حمایت کرده است، اما نتواست در مورد ایران به جمع بندی برای بیانیه و قطعنامه برسد.

منان رئیسی تاکید کرد: عملیات نظامی ایران نقطه عطفی در تاریخ خواهد شد و در سال‌های آینده تاریخ اسرائیل به قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم خواهد شد و این عملیات در بعد نظامی و سیاسی دستاورد بزرگی برای نظام اسلامی ایران بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: این عملیات موازنه و معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد و رژیم صهیونیستی و حامیان آن، چون آمریکا از این پس به طرز دیگری در مورد ایران صحبت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • کعبی: جایگاه و لیاقت فولاد اینجای جدول نیست/ کاری می‌کنیم هواداران قهر کرده آشتی کنند
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت