Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@04:23:37 GMT

نابودی گسترده اسکناس در چین برای مقابله با کرونا!

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۰۹۲۲

نابودی گسترده اسکناس در چین برای مقابله با کرونا!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از سی ان ان، بانک مرکزی چین با هدف مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا در سطح این کشور اعلام کرد که در نظر دارد تا با جمع آوری اسکناس‌های آلوده، آن ها را شستشو و در صورت لزوم امحا کند. به گفته این بانک، اسکناس‌ها در کنار ساختمان های عمومی، آسانسورها و وسایل نقلیه جزو اصلی‌ترین راه های انتقال ویروس کرونا هستند و به دلیل گستردگی تماس مردم با آن‌ها، باید پاکیزه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی چین، همه بانک‌ها باید پیش از تحویل وجه نقد به مشتریان آن‌ها را ضد عفونی کرده و دست کم یک هفته قبل از تحویل به مشتریان خود با استفاده از حرارت و اشعه ماورا بنفش، ویروس‌های آن را از بین ببرند. هم‌چنین اسکناس‌های بسیار آلوده باید سوزانده و نابود شوند.

هم‌چنین بانک مرکزی برای کاستن از سرعت تکثیر بیماری تنها در ماه ژانویه چهار میلیارد قطعه اسکناس جدید را چاپ و روانه بازار کرد تا جایگزین اسکناس‌های قدیمی شوند که بخش بسیار بزرگی از این اسکناس‌ها به ووهان یعنی کانون شیوع ویروس کرونا فرستاده شده است.

بانک مرکزی چین هم‌چنین با صدور بیانیه ای از مردم این کشورخواسته است تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده کنند و فعلا وجه نقد را کنار بگذارند. این بانک اقدامات اخیر را در راستای عمل به تعهدات نظام مالی و بانکی برای مهار بیماری ویروسی جدید عنوان کرده است.

اکنون دست کم در ۲۷ کشور از هر پنج قاره جهان ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بیش از ۷۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا و بیش از ۱۷۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پیش‌تر بسیاری از شرکت های بزرگ چینی که دارای کارکنان زیادی هستند نیز از نیروهای خود خواسته بودند تا در خانه بمانند و از آنجا کار کنند مساله ای که احتمالا بزرگ ترین تجربه کار در خانه طی سال های اخیر در جهان خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب چین ویروس کرونا بانک مرکزی چین مقابله با کرونا اسکناس انهدام انتقال ویروس جشنواره موسیقی فجر دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بانک مرکزی چین ویروس کرونا اسکناس ها هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی