Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@00:32:22 GMT

از بغض یک نامزد انتخاباتی تا برگزاری جشن تولد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۰۹۸۶

از بغض یک نامزد انتخاباتی تا برگزاری جشن تولد

برخی از تبلیغات انتخاباتی در استان تهران حواشی نیز به همراه داشته که از جمله آن می توان به برگزاری جشن تولد انتخاباتی در دماوند و پهن کردن سفره های شام و...اشاره کرد.

به گزارش مشرق، رقابت نامزدهای انتخاباتی برای کسب ۵ کرسی در شهرستان‌های استان تهران با بیشترین تراکم جمعیتی چند روزی است، آغاز شده و مردم از مدت‌ها قبل از آغاز این تبلیغات نیز ناظر برخی خط و نشان‌ها، وعده‌ها، دعوت به مناظره‌ها و تلاش نامزدها برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند و در این بین هزینه‌های فراوانی برای تبلیغات شده و هر نامزد در تلاش است، تا بیشترین آرا مردمی را کسب کرده و پا به خانه ملت بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چرا حضور در انتخابات وظیفه شرعی است؟ شیوع کرونا در انتخابات! +فیلم

البته مردم نشان دادند، که همواره هوشیار بوده و با بررسی و دقت تصمیم می‌گیرند، که به چه شخصی رأی بدهند، افرادی که تخصص و تجربه دارند و رزومه آنها مبین عملکردشان است، یا به افرادی که به هر شیوه‌ای برای ورود به مجلس متوسل می‌شوند، اما در هر صورت بازار تبلیغات این روزها داغ است و هر نماینده‌ای بنا به اعتقاد، وُسع مالی، افراد ستادی و مشاوره‌هایی که به وی داده می‌شود، تبلیغاتی را انجام می‌دهد، تا نظر مردم را جلب کند.

از جشن تولد در سینما تا دعوت از ورزشکاران مشهور

وقتی به فضای انتخاباتی در به حوزه‌های پنج گانه استان تهران نگاهی کنیم، می‌بینیم که برخی افراد با تبلیغات جدید و کمی عجیب و غریب سعی در کسب رأی دارند، به عنوان مثل چند شب پیش در سینما پرستو دماوند، یک جشن تولد تبلیغاتی به نفع یکی از نامزدهای انتخاباتی برگزار شد و نامزد مذکور سعی داشت، تا با ایجاد جو شاد، به نوعی مُسکن مشکلات اقتصادی این روزهای مردم باشد و آنها را به دادن رأی به خود ترغیب کند.

برخی دیگر از نامزدهای انتخاباتی اقدام به دعوت چهره‌های مشهور و معروف ورزشی به حوزه انتخابیه کرده بودند، به عنوان مثال فیروزکوه و دماوند، میزبان بهداد سلیمی، قهرمان جهان و المپیک و علی فتح اله زاده، مدیر عامل سابق استقلال برای حمایت از یک کاندیدای خاص بود.

از بغض یک نامزد انتخاباتی تا ایجاد امیدواری به طرفداران توسط نامزدهای رد صلاحیت شده

در حوزه انتخابیه پاکدشت، اما یکی از کاندیداهای انتخاباتی که در مراسمی کم جمعیت در حال سخنرانی بوده است، از آنچه وضعیت سخت اقتصادی مردم عنوان کرده است، بغض می‌کند و دقایقی با صدای بغض آلود سخنرانی کرده و سپس مطالب خود را به اتمام می‌رساند.

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک نیز شاهد فعالیت برای حذف پوسترهای تبلیغاتی در محل‌های غیر مجاز هستیم، تعدادی از نامزدهای انتخاباتی در این حوزه نیز اقدام به برپایی ضیافت شام تبلیغاتی برخلاف تذکرات رئیس ستاد انتخابات استان تهران کرده‌اند و این روند ادامه دارد.

تعدادی از کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز همچنان جلسات انتخاباتی تشکیل داده و به طرفداران خود امیدواری می‌دهند، آنها معتقدند هنوز احتمال تأیید صلاحیتشان وجود دارد، با این حال اعلام کرده‌اند، که در صورت عدم تأیید صلاحیت از یکی از نامزدهای انتخاباتی حمایت خواهند کرد.

کم‌تر از ۲ روز تا پایان تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و در این میان هر نامزد انتخاباتی سعی در جذب رأی حداکثری و راهیابی به مجلس شورای اسلامی را دارد، اما باید قبل از هرچیز به پسوند «اسلامی» در نام مجلس دقت داشت و از شیوه‌های غیر اسلامی و غیر اخلاقی برای رسیدن به کرسی مکانی اسلامی پرهیز کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بهداد سلیمی قرچک نامزدهای انتخاباتی نامزد انتخاباتی استان تهران جشن تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم قرعه‌کشی پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حضور محمد باقر اعلمی، مدیر شبکه تهران سیما، سید عباس جوهری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و رئیس ستاد انتخابات استان تهران، حجت الاسلام میرعبدالوهاب میراشرفی، رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان تهران، مهدی ناصر، نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران، پیام امیری قائم مقام شبکه رادیویی تهران، نمایندگان نامزد‌های انتخابات و جمعی از مسئولین و همکاران رسانه ملی برگزار شد.

در این جلسه دکتر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما ضمن خدا قوت و خسته نباشید به عوامل و دست اندرکاران امر انتخابات در رسانه ملی، مروری بر اقدامات رسانه ملی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری داشت و تاکید کرد: پس از شمارش آرا در دور اول، تهران ۱۴ نماینده جدید خود را شناخت و ۱۶ صندلی برای رقابت بین نامزد‌های حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس باقی ماند و همچنین انتخابات درحوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا برای معرفی نماینده مردم شریف این حوزه به دور دوم کشیده شد. از اینرو و مطابق قانون برای تعیین تکلیف حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۲ نامزد و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا ۲ نامزد به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: بنابراین در راستای عدالت رسانه‌ای در امر تبلیغات تلویزیونی، ۳۴ برنامه تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای با عنوان "نماینده مردم" برای نامزد‌های دور دوم مجلس شورای اسلامی تعریف شده است. این برنامه‌ها کاملا به صورت رایگان ضبط و تولید شده است و از شبکه تهران سیما روی آنتن می‌رود و نسخه رادیویی آن نیز از رادیو تهران پخش خواهد شد.

اعلمی افزود: جزئیات پخش هر برنامه در قرعه کشی امشب مشخص شد و نامزد‌های انتخابات پیش رو از نوبت، روز و ساعت پخش برنامه‌های خود مطلع هستند.

مدیر شبکه تهران سیما از ضبط مناظره‌های تلویزیونی خبر داد و افزود: ۸ مناظره برای نامزد‌های تهرانی (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) و ۳ مناظره برای نامزد‌های ورامین، قرچک و پیشوا پیش بینی شده است. برای ضبط برنامه مناظره‌ی نامزد‌های استان تهران، ۴ گروه ۸ نفره ایجاد شده است. مناظره‌ها هم مانند برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون، نماینده مردم به صورت رایگان تولید و پخش می‌شود.

برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران

در ادامه عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران به تفاوت مشهود این دوره از انتخابات اشاره کرد و افزود: به دلیل تعدد نامزدها، برگزاری انتخابات در استان تهران با سایر استان‌های بسیار متفاوت است.

رئیس ستاد انتخابات افزود: از ده حوزه انتخاباتی ۸ حوزه به مجلس راه پیدا کردند و تکلیف نمایندگان دو حوزه تهران (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس) و ورامین، قرچک و پیشوا در دور دوم مشخص خواهد شد.

وی از برگزاری انتخابات تمام الکترونیک خبر داد و افزود: در تهران، انتخابات کاملا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و فیلم‌های آموزشی آن نیز از رسانه ملی پخش خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات کسانی می‌توانند رای بدهند که در دور اول یا رای نداده باشند و یا در استان تهران رای خود را به صندوق انداخته باشند.

وی تبلیغات پیش از انتخابات را فرصت مغتنمی برای شناسایی هر چه بهتر نامزد‌های انتخابات برشمرد و تاکید کرد: از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان تبلیغات نامزد‌های انتخابات پیش رو است. از این رو انتظار می‌رود خارج از این فاصله زمانی تبلیغات انجام نشود تا شاهد انتخابات سالم، پورشور و خروش باشیم.

عرصه تبلیغات باید سلامت و مطابق قانون باشد

حجت الاسلام میراشرفی رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان تهران به مراقبت از آرای مردم تاکید کرد و افزود: در پشت صحنه انتخابات گروه‌های مختلفی در کنار هم در حال فعالیت هستند تا تشویق و ترغیب برای حضور حداکثری و برگزاری انتخابات پور شور صورت گیرد. میراشرفی از تاثیر حضور نامزد‌ها در مناظره‌ها گفت و افزود: نسبت به رعایت قوانین تبلیغات انتخابات ساعی باشید. رقابت تنگاتنگ است و عرصه تبلیغات باید سلامت و مطابق با مر قانون باشد.

رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان تهران به اجرای صحیح قانون انتخابات اشاره کرد و افزود: از بداخلاقی‌های تبلیغاتی پرهیز شود و طرفداران نامزد‌های انتخابات به معرفی فضائل و ویژگی‌های شخصی نامزد‌ها بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران