Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@04:25:23 GMT

تولد ۳۵ نوزاد برفی در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۱۰۷۷

تولد ۳۵ نوزاد برفی در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: در برف هفته گذشته ۳۵ نوزاد متولد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ فردین مهرابیان گفت: ۱۸۰ مادر باردار در بارش برف اخیر از کوهستان‌ها به مناطق امن و پایین دست استان منتقل شدند که از این تعداد، ۳۳ مادر باردار زایمان کردند که با احتساب دو زایمان دوقلو، ۳۵ نوزاد متولد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آسیب جزئی به ۷۵ خانه بهداشت در استان بر اثر بارش برف خبر داد و گفت: ۷ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲ آموزشگاه بهورزی، یک ستاد و یک پایگاه بهداشت نیز در برف اخیر خسارت جزئی دیدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: میزان خسارت‌ها به مراکز بهداشتی و درمانی گیلان در بحران برف در دست بررسی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برفی در گیلان ۳۵ نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین

صابر جباری٬ رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور انجام شده است که ۴۴/۲ درصد از این تعداد زایمان به صورت طبیعی انجام شده اند.

او بیان کرد: رسیدن به جامعه٬ نسل و خانواده سالم در گروی سلامت زنان جامعه و سلامت مادران است. یکی از مزیت های بارداری برای مادران کاهش چشمگیر سرطان سینه خواهد بود.

جباری تاکید کرد: بارداری سبب می شود تا خانواده از سبک زندگی سالم تبعیت بیشتری داشته باشد. بارداری باعث افزایش قدرت بازسازی سلول های کبدی،کاهش ابتلا به بیماری سرطان پستان ، تخمدان و رحم و کاهش عفونت های لگنی خواهد شد. 

رئیس مرکز حوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد: زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین و آماده شدن برای زندگی او در آینده می شود. 

او ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که تغییرات رخ داده در دوران بارداری مزیت های زیادی بر روی سلامتی مادران باردار خواهد داشت و سبب کمتر شدن خطر رشد سلول های سرطانی می شود.

جباری افزود: شیردهی نوزاد توسط مادران سبب شده تا میزان شکستگی استخوان ران در دوران کهولت کاهش پیدا کند و احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع دو، کم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • (ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه
  • ماجرای صف کشیدن برای تولد در تاریخ رند | ویدئو
  • فیلم| تولد یک نوزاد فلسطینی پس از شهادت مادرش در بمباران
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار