Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: با وجود زیرساخت‌های فیزیکی مورد نیاز و فراهم بودن بسترهای قانونی، امکان تولید خودرو و موتورسیکلت برقی در این منطقه برای سرمایه‌گذاران مهیاست. به گزارش پول نیوز، سید مهدی علیزاده طباطبایی، بیان کرد: هم‌اکنون نیز واحد فعال خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول تولید است و شرکت خودروسازی فیات نیز درحال راه‌اندازی خط تولید خود دراین منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیزاده طباطبایی افزود: همچنین یک واحد صنعتی در زمینه تولید خودرو و موتورسیکلت برقی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول فعالیت است.
وی ادامه داد: براین اساس، تجربه فعالیت موفق درزمینه تولید خودرو و خودروهای برقی در این منطقه وجود دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با چشم‌اندازی روشن برای فعالیت در این بخش، وارد میدان شوند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: از سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های تولیدی به‌خصوص صنعت خودروسازی برای فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان حمایت می‌کنیم و در این زمینه راهبردهای عملیاتی برای سودآوری مناسب سرمایه‌گذاران اندیشیده شده‌است.
علیزاده طباطبایی بیان کرد:‌ منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ازنظر تنوع تولید بهترین منطقه دربین مناطق ویژه کشور است و استقرار آن در چهارراه مواصلاتی کشور و نزدیکی به بزرگترین بازارهای مصرف درکنار فضای وسیع فراهم‌ شده برای تولید و نگهداری کالا،‌ امکان مطلوبی را برای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان فراهم آورده‌است.
وی ادامه داد:‌ این منطقه امتیازاتی دارد که موجب می‌شود سرمایه‌گذاران خارجی از ظرفیت آن برای حضور در بازار ایران استفاده کنند و هم‌اکنون نیز رقم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری بین‌المللی کشور در این منطقه صورت گرفته‌است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.
از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار است.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سلفچگان خودرو موتورسیکلت برقی سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان علیزاده طباطبایی سرمایه گذاران تولید خودرو برای فعالیت هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ انور ابراهیم با اشاره به امضاء توافقنامه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با مشارکت کشور همسایه تصریح کرد: این طرح تا پایان سالجاری میلادی با هدف تقویت ارتباطات فرامرزی و تسریع رشد اقتصادی عملیاتی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: بر اساس این توافقنامه هر دو طرف برای تقویت جریان فرامرزی کالا، سامانه ترخیص بدون گذرنامه را در مرز‌های دو کشور اجرایی خواهند کرد.
انور ابراهیم اعلام کرد: در این منطقه ویژه اقتصادی مشوق‌های تجاری بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاران ازجمله جایگزینی نرخ مالیات بر درآمد ثابت ۱۵ درصد ویژه کارگران ماهر خارجی به جای ۳۰ درصد، صدور ویزای چند بار ورود برای تجار و کارگران خارجی و تخفیف‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.
ایجاد منطقه‌ای که به علت ارائه مشوق‌های مناسب به جز شرکت‌های سنگاپوری می‌تواند شرکت‌های جهانی را که با محدودیت‌های منابع موجه اند؛ جذب کند.
شرکت‌های مالزیایی نیز به گفته کارشناسان می‌توانند از مزایای انباشتگی ثروت در این منطقه ویژه اقتصادی به نفع خود بهره برداری کنند.
منطقه ویژه اقتصادی جوهور - سنگاپور به تعبیر نخست وزیر مالزی موجب تغییر بازی در اقتصاد این کشور در قالب ایجاد صنایع پیشرفته‌تر، ادغام زنجیره‌های تامین جهانی و فرصت‌های فراوان برای شرکت‌های کوچک و متوسط خواهد شد.
دولت مالزی همچنین متعهد به ایجاد شهری متشکل از انواع شرکت‌های دانش بنیان پویا شد تا این کشور را در ردیف بیست کشور برتر دنیا در حوزه دانش بنیان‌ها قرار دهد و مالزی را به قطب مرکز نوآوری و کارآفرینی تبدیل کند.
نخست وزیر مالزی همچنین از اختصاص بودجه سه میلیارد رینگیتی برای رونق فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ارائه ایده‌های نوین تجاری خبر داد......... مصاحبه‌ها ........
۱) انور ابراهیم - نخست وزیر مالزی
۲) رفیضی راملی - وزیر اقتصاد مالزی

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران