Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر راه و شهرسازی تسریع و تسهیل خانه‌دار شدن مردم را وظیفه دولت دانست و گفت: به اسم حفاظت از اراضی دولتی و بیت المال نباید به جریان پایدار تولید مسکن ضربه زد.

 

«محمد اسلامی» امروز (سه‌شنبه) در همایش طرح اقدام ملی مسکن که در سالن همایش‌های موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: به حکم قانون اساسی خانه‌دار کردن مردم وظیفه دولت است و تصمیمات دولت باید تسهیل‌کننده برای خانه‌دار شدن مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اینکه به اسم حفاظت از اراضی و بیت المال، سخت گیری شود و مردم را در تلاطم خانه‌دار شدن قرار دهیم و سخت گیری کنیم از رضایت خداوند به دور است.

اسلامی با انتقاد تلویحی از روند واگذاری اراضی برای ساخت مسکن ملی، ادامه داد: ما وظیفه داریم که از اراضی دولتی محافظت کنیم اما معنایش این نیست که به اسم محافظت از بیت‌المال، به جریان رو به رشد تولید مسکن صدمه بزنیم.

وزیر راه وظیفه همگان را حمایت از جریان تولید پایدار مسکن دانست و گفت: این دِین به گردن ما است و خانه دار کردن مردم جزو دیون ممتاز ما است و دِین را باید داد.

اسلامی گفت: از روز اول خواستیم تا همه پای کار بیایند و فرافکنی نکنند، فرافکنی مثل یک بیماری به جان ما افتاده و دارد کار را به تاخیر می‌اندازد.

وی ادانه داد: تکمیل ٥٥ هزار واحد مسکن مهر از ابتدا از وظایف ما بود و انجام شد و نباید به اسم تغییر دولت و برچسب‌ها خدمت رسانی به مردم متوقف شود.

وزیر راه گفت: همایش امروز باید نقطه عطفی باشد برای هماهنگی بیشتر که کسی برای کمک به تولید مسکن در کشور بهانه نداشته باشد.

وی تصریح کرد: نهضت خانه سازی در کشور ادامه پیدا می‌کند، چه انبوه سازان پای کار آیند چه نیایند. به سراغ شرکت‌های خوشنام بروید، اکنون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و همچنین گروه سرمایه گذاری بانک مسکن پای کار هستند.

وزیر راه و شهرسازی از برنامه این وزارتخانه برای کاهش قیمت ساخت خانه در کشور خبر داد و گفت: برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی و همچنین کاهش قیمت خدمات ساختمانی با گروه تولیدکنندگان و همچنین سازمان نظام مهندسی به تفاهم رسیدیم.

اسلامی همچنین خبر داد که مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی بعد از انتخابات آغاز خواهد شد.

 

 ایرنا

برچسب ها: وزیر راه و شهرسازی ، اراضی دولتی ، مسکن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی اراضی دولتی مسکن وزیر راه و شهرسازی اراضی دولتی حفاظت از اراضی تولید مسکن بیت المال کاهش قیمت پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی ملکی آهنگران با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از عرصه‌های منابع طبیعی کشور محافظت می‌کنند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی هستند که امسال ساماندهی خواهند شد و علاوه بر این حدود ۴ هزار نفر دیگر نیز جذب و ساماندهی خواهند شد.

وی اظهارداشت: در تلاشیم برای جبران خلأ نیروی انسانی از فناوری های نوین شامل نصب دوربین ها، استفاده از ریزپرنده ها و پهبادها و هوش مصنوعی بهره ببریم.

آقای ملکی آهنگران به رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی، سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افرادی که بخواهند اراضی ملی را تغییر کاربری دهند به شدت برخورد می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در خصوص قاچاق چوب هم گفت: در این رابطه شش هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب کشف شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید
  • بالاترین خدمت به مردم ، کمک به خانه دارشدن خانواده ها
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید
  • رفع تصرف بیش از ۵۶ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • رفع تصرف بیش از یکهزار متر مربع از اراضی ملی اهواز
  • ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ‌ملی‌ اهواز رفع تصرف شد