Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر در کلانشهرها شمارش آرا طول بکشد احتمال تعطیلی برخی مدارس وجود دارد.

به گزارش مشرق، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در مورد روند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: ۱۶ هزار و ۳۳ هزار نفر در انتخابات ثبت نام که از این تعداد ۷هزار و ۱۵۷ پس از نظر شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد آمار تحصیلات داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ۱۰۲۱ نفر تحصیلات دکتری، ۵۳۰۸ نفر کارشناسی ارشد و ۴۲۲ نفر حوزوی هستند.

بیشتر بخوانید: آمارهای امیدوارکننده برای انتخابات پیش‌رو با محبوبیت زیر ۱۰ درصد معلوم است که زیر میز انتخابات بزنند

عرف در مورد تعداد شعبات رای اظهار داشت: ۵۴۶۱۱ شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد،۴۰۲۱۰ شعبه ثابت و ۱۴۴۰۱ شعبه سیار است و برای مناطق صعب العبور تمهیداتی در نظر گرفته ایم.

رییس ستاد انتخابات کشور در مورد حضور مردم در سنوات گذشته در انتخابات مجلس گفت: در دوره دهم، ۶۳ درصد، در دوره نهم و هشتم، ۵۵ درصد، در دوره هفتم،۵۱ درصد، دوره ششم ۶۷ و دوره پنجم ۷۱ درصد بوده است، در دوره قبلی مشارکت در تهران ۵۱ درصد، اما در برخی از استان‌ها ۷۸ درصد نیز بوده است.

عرف در مورد تعداد واجدین شرایط در انتخابات تصریح کرد: ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار نفر واجدین هستند که از این تعداد،۲۹ میلیون آقا و ۲۸ میلیون ۸۰۰ هزار نفر خانم‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه تخلف بزرگی به ما گزارش نشده است؛ بیان داشت: عمده تخلف گزارش شده تشکیل کارناوال و اندازه پوسترها بوده که قرار شد فرمانداری‌ها تذکر دهند.

رییس ستاد انتخابات کشور در مورد روند تحویل صندوق‌های اخذ رای به شعب تصریح کرد: چهارشنبه در فرمانداری‌ها با حضور فرماندار و ناظرین آخرین چک صورت میگیرد و صندوق‌ها پلمپ می‌شود و روز جمعه دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رای در حضور نماینده فرماندار، ناظرین و مسئولین شعب باز خواهد شد.

عرف گفت: از ۲۰۸ حوزه انتخابیه، ۵ حوزه اقلیت‌های دینی پس از شمارش آرا به سرعت نتیجه آرا مشخص می‌شود، اما از ۲۰۳ حوزه انتخابیه ملی، ۱۷۴ حوزه تک نماینده هستند که آن‌ها هم به مجرد اتمام رای گیری شمارش آرا می‌شود.

وی افزود: آنچه می‌ماند تهران و چند حوزه کلانشهر است که احتمالا تا یکشنبه اعلام خواهد شد. اگر در فرمانداری تهران و کلانشهرها شمارش آرا و تجمیع رای‌ها طول بکشد احتمال تعطیلی برخی مدارس وجود دارد.

عرف اظهار داشت: بیش از یک میلیون نفر در پروسه انتخابات همکاری می‌کنند که عمدتاً خود مردم هستند، قرار شد در شعبی که انتخابات مجلس و خبرگان همزمان انجام می‌شود پس از اتمام رای گیری ابتدا آرای مجلس شمارش شود.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و شعبی که نیاز به تمدید دارند به وزارت کشور اعلام و حداکثر تا ساعت ۲۴ روز جمعه امکان تمدید وجود دارد و پس از آن رای گیری تمام می‌شود.

وی اظهار داشت: این دوره به دلیل دیر اعلام شدن قانون شفافیت انتخابات نتوانستیم برای آن سقف تعیین کنیم.

وی در مورد پیش بینی حضور مردم در انتخابات گفت: برآورد ما ۵۰ درصد حضور است، اما امیدواریم این عدد بیشترشود و به میانگین ده دوره گذشته یعنی ۶۰ درصد نزدیک شود.

عرف با اشاره به اینکه در این دوره ترکیبی از انتخابات الکترونی و دستی برگزار می‌شود گفت به شکل استاندارد بخصوص در جاهایی که تشابه اسمی وجود دارد کد انتخاباتی و اسم فرد نوشته شود، اما عموما مردم نمی‌نویسند. اگر تنها به نوشتن اسامی بسنده شود در صورت تشابه اسمی آرا تقسیم می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا جمال عرف ستاد انتخابات انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان وزارت کشور رییس ستاد انتخابات کشور ستاد انتخابات کشور احتمال تعطیلی برخی انتخابات مجلس شمارش آرا رای گیری صندوق ها روز جمعه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسپور: با تعطیلی پنجشنبه عملا یک روز کاری در تعاملات بین‌المللی را از دست می‌دهیم/ تعطیلی شنبه گزینه بهتری است + فیلم

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : اگر پنجشنبه را تعطیل کنیم و شنبه و یکشنبه را داشته باشیم عملا یک روز کاری در تعاملات بین المللی را از دست خواهیم داد، چون آن‌ها شنبه و یکشنبه را تعطیل می‌کنند.

روح الله عباسپور، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: بخش زیادی از شکوفایی اقتصادی نیاز به تعاملات بین المللی دارد.

وی افزود: تجار، تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان باید تعاملات جهانی و بین المللی داشته باشند.

عباسپور اظهارداشت : اگر پنجشنبه را تعطیل کنیم و شنبه و یکشنبه را داشته باشیم عملا یک روز کاری در تعاملات بین المللی را از دست خواهیم داد، چون آن‌ها شنبه و یکشنبه را تعطیل می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما شنبه را تعطیل کنیم، پنجشنبه را در تعاملات بین المللی با صادرات و واردات خواهیم داشت و شرایط بهتری را تجربه کرده و یک روز کاری اضافه در طول هفته خواهیم داشت؛ این از مطالبات اصلی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماست.

وی در پایان خاطرنشان کرد : تعطیلی شنبه بهتر از تعطیلی پنجشنبه است.

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • (ویدئو) عباسپور: تعطیلی شنبه گزینه بهتری است
  • جلسه تندروها برای حذف قالیباف از ریاست مجلس دوازدهم/چه کسانی میدان‌دار شده‌اند؟
  • عباسپور: با تعطیلی پنجشنبه عملا یک روز کاری در تعاملات بین‌المللی را از دست می‌دهیم/ تعطیلی شنبه گزینه بهتری است
  • عباسپور: با تعطیلی پنجشنبه عملا یک روز کاری در تعاملات بین‌المللی را از دست می‌دهیم/ تعطیلی شنبه گزینه بهتری است + فیلم
  • جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس