Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم جلیلی : در سال جاری بطور میانگین هر ۱۰ روز یک واحد صنعتی معدنی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسیده است

به گزارش برنا آذربایجان غربی،معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ در ۱۰ ماهه سال جاری در منطقه آزاد ماکو برای حدود ۳۰ واحد صنعتی معدنی با حجم سرمایه گذاری حدود یک هزار میلیارد ریال مجوز بهره برداری صادر شده که بطور میانگین برای هر ۱۰ روز یک واحد صنعتی معدنی در این منطقه آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه از این حجم واحد تولیدی به بهره برداری رسیده برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در سال ۹۸ با تمرکز بر رونق تولیدی برنامه های ویژه ای را تعریف کرده که منجر به صدور۳۰ فقره پروانه بهره برداری واحد صنعتی و معدنی شد.ه است. وی ادامه داد: در این منطقه ۴۲۰ میلیارد ریال در حوزه معدن و ۵۲۰ میلیارد ریال در حوزه صنعت در سال جاری سرمایه گذاری شده است. جلیلی تصریح کرد: واحدهای صنعتی شامل واحد صنعتی تولید پوشاک، لوازم پلاستیک ،‌لوازم خانگی،‌ تاسیسات و .. است و هم اکنون چندین واحد صنعتی دیگر نیز در حال آماده شدن برای بهره برداری هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو توسعه اقتصادی واحد صنعتی معدنی منطقه آزاد ماکو میلیارد ریال بهره برداری سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد

به گزارش جام جم آنلاین،مجتبی سرلک معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: همچنین ۴۵ پروانه اکتشاف و پنج عدد گواهی کشف در حوزه معادن استان صادر شد،

وی افزود: در سال گذشته حقوق دولتی وصول شده معادن استان قم به ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

سرلک با تاکید بر رصد مستمر وضعیت صادرات استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۳۳ میلیون دلار صادرات انواع محصولات بوده است؛ همچنین در سال گذشته ۱۶ نمایشگاه در راستای معرفی کالاهای صادراتی قم در این استان برگزار شد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم بیان کرد: از تعداد ۴۷ هزار و ۱۳۰ بازرسی در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۶۹۵۹ پرونده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال تشکیل شده است؛ همچنین تعداد پرونده‌های متشکله در حوزه قاچاق ۱۹۸ مورد به ارزش ۱۹ میلیارد ریال بوده است.

تحقق ۱۰۳ درصدی تعهد اشتغال در صمت قم

وی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال گذشته، اظهار کرد: میزان تعهد ایجاد اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، ۵۰۰۰ نفر بوده که بر اساس آمار سامانه رصد در سال گذشته اشتغالزایی برای ۵۱۷۱ نفر یعنی بیش از تعهدات محقق شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم در پایان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۳۰۹ پرونده در بخش صنعت قم به‌منظور دریافت تسهیلات به مبلغ ۲۷ هزار و ۹۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌ که ۱۳۸ مورد آن به مبلغ ۱۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم