Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@20:55:58 GMT

شانزدهمین اهدای عضو کهگیلویه‌وبویراحمد انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۱۳۸۱

شانزدهمین اهدای عضو کهگیلویه‌وبویراحمد انجام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شانزدهمین اهدای عضو در این استان طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، غلام‌عباس سبز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: مرحوم شهباز شیروانی ۶۵ ساله از ایل بزرگ‌ قشقایی و ساکن گچساران، شانزدهمین پیام‌آور ایثار و گذشتِ استان در سال ۹۸ بود که به دلیل سکته مغزی دچار مرگ ‌مغزی شد اما با بزرگ‌منشی خانواده شیروانی به هموطنانش جانی دوباره بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خانواده بزرگ و ایثارگر، با تصمیمی درست و انسانی، زندگی دوباره را به چند نفر از هم‌وطنان عزیز اهدا کردند.

همچنین، سیدسینا سعیدی، مسئول گروه فراهم‌آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: آن مرحوم در تاریخ ۲۶ بهمن ۹۸ بر اثر سکته مغزی به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری شد.

وی بیان کرد: بعد از تأیید مرگ مغزی آن مرحوم، گروه فوق تخصصی پیوند اعضای مرکز ابوعلی سینا شیراز اولین ساعات بامداد ۲۹ بهمن‌ماه در بیمارستان شهید رجایی گچساران حضور یافتند و با همکاری گروه پیوند اعضای استان‌ کهگیلویه‌و‌بویراحمد، برداشت کبد را انجام دادند تا به بیماران این سرزمین، جانی دوباره ببخشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه "ام البنین حق بین"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد حق بین در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی