Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر امید امان‌الهی فوق تخصص جراحی کودکان در این ارتباط به ایرنا گفت: بیمار دختر ۱۳ ساله ای است که مدتها دچار درد شکم و یبوست بود که پس از انجام سونوگرافی تشخیص توده شکمی با منشا احتمالی تخمدان راست و همچنین وجود مایع فراوان داخل شکم (آسیت) داده شد.

وی اظهارداشت: این بیمار با احتمال پریتونیت و تومور بدخیم تخمدان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به صورت اورژانسی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این جراحی تومور بسیار حجیم تخمدان راست که تمام شکم و لگن را پر کرده بود با موفقیت خارج و برای آزمایش و پاتولوژی ارسال شد و مایع داخل شکم نیز تخلیه گردید و هم اکنون حال عمومی بیمار کاملا خوب و رضایتبخش است.

امان‌اللهی در ادامه توضیح داد: تومورهای تخمدان در اطفال بیشتر از نوع germ cell و شایعترین آنها teratoma است که به ۲ نوع mature و immature تقسیم می شوند که نوع اول اکثر خوشخیم و نوع دوم همراه با سایر germcellتومورهای می توانند بدخیم باشند و دلیل بروز آن می تواند زمینه ارثی و مادر زادی و ژنتیکی داشته باشد.

امان الهی فوق تخصص جراحی کودکان است که با پنج سال سابقه فعالیت در اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) پس از تاًسیس و افتتاح مرکز دکتر محمد کرمانشاهی از سال ۱۳۹۰ تاکنون در این مرکز فعالیت می‌کند.

به گفته رییس بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی این بیمارستان از سال ۹۰ فعالیت جدید خود را شروع کرده و اکنون بیمارستان ۱۵۶ تخت مصوب و ۱۴۱ تخت فعال دارد، 

دکتر فریبا ویسی با بیان اینکه حدود ۱۵ فوق تخصص کودکان و نوجوانان در این بیمارستان به عنوان یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی منطقه غرب کشور مشغول ارایه خدمت هستند، افزود: این بیمارستان در سال گذشته به ۱۳۰ هزار مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه کرده که ۱۳ هزار نفر آنها منجر به بستری و ۲ هزار و ۹۴ مورد عمل جراحی شدند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

برچسب‌ها سلامت طب کودکان کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت طب کودکان کرمانشاه سلامت طب کودکان کرمانشاه فوق تخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی

ایتنا - دنیای جراحی با ظهور فناوری واقعیت افزوده (AR) شاهد یک تغییر کیفی است که به جراحان اجازه می‌دهد تا با دیدن جزئیات داخلی بدن در حین انجام عمل که با دقت و کیفیتی بالا ارائه می‌شود عملیات دقیق‌تر و کارآمدتری انجام دهند.
امروزه از طریق به کارگیری واقعیت‌افزوده (AR) در جراحی‌های شکم، یک پیشرفت قابل توجه در فناوری جراحی رقم خورده است. این نقطه عطف، که در ۱۱ در سانتیاگو شیلی رخ داد، استفاده از سیستم MARS Levita را با هدست Meta Quest 3 ترکیب کرد و عملکرد جراحی را بهبود بخشید و با هموارکردن راه برای دیجیتالی تقویت‌شده با هوش مصنوعی، پیشرفتی اساسی در زمینه جراحی پزشکی و جراحی از راه دور جهانی را نشان داد. 

اولین جراحی شکم با استفاده از فناوری واقعیت‌افزوده در شیلی
دکتر آلبرتو رودریگز، جراح و رئیس شرکت Levita Magnetics در سیلیکون ولی، با انجام اولین جراحی شکم با استفاده از فناوری واقعیت‌افزوده در سانتیاگو شیلی، به یک شاهکار تاریخی دست یافت.

این جراحی‌های تاریخی یکپارچه توسط دکتر آلبرتو رودریگز ناوارو، جراح باتجربه و موسس و مدیر عامل شرکت Levita Magnetics انجام شد. دکتر رودریگز ناوارو از فناوری‌های MARS و AR برای انجام کوله سیستکتومی، که معمولاً به عنوان جراحی برداشتن کیسه صفرا که به عنوان شایع‌ترین جراحی شکم در مقیاس جهانی شناخته می‌شود، استفاده کرد. 

این فناوری در طول کوله سیستکتومی دید وسیع‌تری به تیم جراحی ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده گامی بزرگ به سمت نوعی از جراحی است که با دردی کمتر و پروسه بهبودی سریعتر شکل می‌گیرد.

این جراحی همچنین یکی از اولین بارهایی است که جراح اصلی در حالی که یک هدست AR به سر داشت، عمل جراحی را انجام داد. 

دکتر رودریگز در اینباره گفت: «من خودم به عنوان یک جراح کم تهاجمی، از نزدیک همه محدودیت‌ها را برای انجام جراحی‌های بهینه تجربه کردم. از آنجایی که نتوانستم بستر جراحی رویاهایم را پیدا کنم، تصمیم گرفتم یک تیم جمع‌آوری کنم و آن را بسازم، که بازی را تغییر می‌دهد.» 

به طور سنتی، جراحی شکم به دلیل ماهیت پویای محیط و عدم وجود مراجع ثابت، به عنوان یک منطقه چالش‌برانگیز از بدن شناخته می‌شود. سیستم MARS این چالش‌ها را کاهش می‌دهد و اجرای فناوری AR نشان‌دهنده تعهد مداوم شرکت به پیشروی نوآوری و رشد جراحی است. 

دکتر رودریگز ناوارو به اهمیت این پیشرفت اشاره کرد: «لویتا همچنان مرزهای نوآوری فناوری را در اتاق عمل جابجا می‌کند، در ابتدا سیستم MARS را به کار گرفتیم و اکنون با اولین عمل جراحی شکم واقعیت‌افزوده با استفاده از سیستم MARS با فناوری‌های دیگر مانند AR، ما می‌توانیم جراحان را برای انجام روش‌های کارآمدتر و در عین حال بهبود تجسم و عملکرد ارگونومیک توانمند کنیم.»

استفاده از AR در جراحی شکم پتانسیل زیادی را ارائه می‌کند، زیرا دید پیشرفته‌تری از زمینه جراحی و توانایی ارائه داده‌های بلادرنگ به جراح ارائه می‌دهد. این جنبه‌ها تأثیر عمیقی بر آینده روش‌های مراقبت‌های بهداشتی و جراحی، از جمله جراحی از راه دور و سایر راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و رباتیک دارند. از زمان راه‌اندازی، این شرکت به گسترش قابلیت‌ها و کاربردهای خود در شیلی و ایالات متحده با سابقه پیشرفت‌های قابل توجه ادامه داده است.

استفاده از Apple VISON PRO در برزیل
امکانات فناوری واقعیت‌افزوده به شیلی محدود نمی‌شود و در برزیل نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

جراح برونو گوباتو برای اولین‌بار در حین جراحی شانه، از هدست اپل ویژن پرو استفاده کرد که با موفقیت همراه بود.

این دستگاه به او این امکان را می‌داد که تصویری به اندازه صفحه نمایش فیلم با وضوح بالا ببیند، همچنین می‌توانست معاینه‌های بیمار و مدل‌های سه‌بعدی را در زمان واقعی مشاهده کند، درک او از آناتومی را افزایش داد و او را قادر ساخت که این عمل را با دقت بیشتری انجام دهد.

انتظار می‌رود فناوری واقعیت‌افزوده به یک جزء ضروری مراقبت‌های بهداشتی تبدیل شود که به بهبود نتایج بیمار و کاهش قابل توجه زمان بهبودی کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • اغفال دختر بالاشهری توسط مرد الکلی | فرار دختر ۱۸ ساله با مردی که می‌خواست او را به خارج ببرد
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند
  • بازداشت مرد الکلی به دلیل اغفال و فراری دادن دختر ۱۸ ساله