Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: تمام آزمایش‌هایی که در طول دوران مراقبت از دانشجویان قرنطینه شده انجام داده بودیم، منفی و نشان از عدم آلودگی آنها به ویروس کرونای جدید بود و با گواهی سلامتی که به آنها اهدا می‌کنیم، به کانون خانواده‌های خود بر می گردند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشستی که در محل قرنطینه دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه مجموعه وزارت بهداشت در کنار سایر بخش ها از جمله وزارت امور خارجه توانست با مراقبت‌های بهداشتی بسیار خوب، از این دانشجویان پذیرایی کند و نیروهای بهداشتی، درمانی و اورژانس در این حرکت، ایثارگرانه و جهادی کار کردند که از تلاش همه آنها تقدیر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه بازدید از این محل گفت: از رسانه ها و صدا و سیما به دلیل اطلاع رسانی مناسب در مورد کرونا ویروس جدید و وضعیت دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان به کشور به مردم سپاسگزارم. این دانشجویان بعد از قرنطینه دو هفته ای همانگونه که به خانواده های آنها قول داده بودیم، با سلامت کامل به آغوش خانواده های عزیزشان بر می گردند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تمام آزمایش هایی که در طول دوران مراقبت از این دانشجویان انجام داده بودیم، منفی و نشان از عدم آلودگی آنها به ویروس کرونای جدید بود و با گواهی سلامت که امروز به آنها اهدا می‌کنیم، به کانون خانواده های خود بر می‌گردند و از این لحظه نیازی به قرنطینه ندارند البته به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، اسامی آنها را اعلام و دانشجویان را راهنمایی کرده‌ایم تا در صورت نیاز به مراقبت در زمینه سایر ویروس‌ها از جمله سرماخوردگی تا زمانی که در کشور هستند بتوانند خدمات مناسبی را دریافت کنند و در تلاش هستیم تا در حد امکان و وفق مقررات این دانشجویان را برای ادامه تحصیل در کشور نگه داریم.

نمکی تاکید کرد: نماینده سازمان جهانی بهداشت از ابتدا در کنترل ویروس کرونای جدید در کشور در کنار ما بود و در 36 مبادی ورودی کشور، تیم های بهداشتی با تجهیزات کافی مستقر هستند و وضعیت مسافران به دقت در حال رصد است و خوشبختانه تا این لحظه علیرغم برخی شایعاتی که توسط برخی جریانات از بیرون و درون کشور منتشر می شود، هیچ موردی از آلودگی به کروناویروس جدید در هیچ نقطه ای از کشور نداشته ایم و تمام موارد مشکوک، منفی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان وزیر بهداشت سلامت وزارت بهداشت ویروس کرونای جدید وزیر بهداشت بر می گردند داده بودیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به نقل از وبدا، دکتر «حسین فرشیدی» در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت با بیان اینکه از جمعیت حدود ۸۵ میلیونی کشور، ۲۳ درصد روستایی و ۷۷ درصد شهرنشین هستند، اظهار داشت: با توجه به این آمار باید در برنامه‌های ارائه خدمات مناسب، متناسب با زمان، تغییراتی را در نظام ارائه خدمات و همراه با تکنولوژی ایجاد کنیم.
وی در ادامه به برگزاری موفق پویش همگانی سلامت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این پویش، ارتقا سواد سلامت، استفاده از خدمات خودمراقبتی و پرونده الکترونیک سلامت بود تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم.
دکتر فرشیدی بیان داشت: بیش از ۹۷ درصد از جمعیت روستایی از ارائه خدمات نظام سلامت توسط بهورزان بهره‌مند هستند و در شهر‌ها نیز مراقبین سلامت خدمات نظام سلامت را ارائه می‌دهند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۱۹۵ شهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع هستند و امیدواریم با ادامه دادن این برنامه، تا پایان سالجاری بتوانیم ۲۷ میلیون نفر دیگر را نیز وارد برنامه طرح سلامت خانواده کنیم.

دیگر خبرها

  • «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید!» / نصب پارچه نوشت مقابل دانشگاه‌های بزرگ تهران +تصاویر
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • موارد مصرف مالیات باید برای مردم تبیین شود
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند