Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۷ گفت: منطقه ۱۷ بیش از 4000 شهید سرافراز را تقدیم کرده و این منطقه به دارالشهدای تهران معروف است. این ایثار و جانفشانی شهروندان منطقه در پاسداری از انقلاب اسلامی و ایران عزیز ، در کنار محرومیت این منطقه و فقدان وجود زیرساخت های اساسی محرک توسعه، به نحوی است که این منطقه رتبه 22 را در بین مناطق 22 گانه شهرداری، از حیث توسعه یافتگی دارد، و بیانگر آن است که حق منطقه 17 و شهروندان معزز این منطقه شهر ، به درستی ادا نشده است، و ما با خرمشهری در دل تهران مواجه هستیم که باید همه دست به دست هم دهیم و زمینه های توسعه آن را بیش از پیش فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: مراکز تجاری فروش لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین، مرکز مصنوعات آلومینیومی، بازار کیف و کفش امین الملک، بازار مبل یافت آباد، از جمله مهم ترین مراکز اقتصاد شهری منطقه به شمار می آیند. توسعه بازارها با محوریت پاسخ به نیازهای طبقه متوسط شهر تهران و شهرهای همجوار، می تواند نقش موثری در رشد و توسعه اقتصاد شهری و کارآفرینی در این منطقه داشته باشد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی مشکلات این منطقه افزود: وجود معابر کم عرض، بافت ریز دانه املاک به شدت فرسوده و غیر قابل نفوذ، از جمله مولفه های تهدید پایداری و تاب آوری شهری این منطقه، در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و... است. پس باید با تشویق و ترغیب مردم، و با امتیازات تشویقی و تسهیلات، زمینه های نوسازی بافت فرسوده را بیش از پیش فراهم کرد.
فراهانی تاکید کرد: وضعیت ریزدانگی بافت مسکونی و غیر قابل نفوذ بودن آن سبب شده است تا این منطقه در زمره محروم ترین منطقه شهر تهران از حیث سرانه کاربری های خدماتی مورد نیاز زندگی روزمره شهروندان منطقه باشد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه اولویت توسعه مناطق شهری تهران باید به مناطق محروم، توسعه‌یافته رو به پایین داده شود، گفت: باید شهروندان معزز تهرانی فارغ از منطقه محل سکونت، از امکانات و شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کالبدی، فرهنگی و تفریحی به صورت مناسب و عادلانه برخوردار شوند، تا از این طریق مهاجرت‌ها و جابه جایی‌های درون‌شهری کاهش پیدا کند، و به تبع آن تعادل در تراکم جمعیتی مناطق شهر تهران ایجاد شود، و تعلق خاطر شهروندان به محل سکونتشان، بیش از پیش تقویت شود، و هر شهروندی به محله خود افتخار کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در هر سه شب فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ : شهروندان همکاری لازم را با خادمین خود در پلیس راهور داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب‌های پرفضیلت قدر و حضور گسترده شهروندان در هیئات مذهبی جهت انجام فرایض این شب‌ها، پلیس راهور تهران بزرگ نیز به جهت سهولت رانندگان و حضور در مراسمات این شب‌ها وهمچنین تردد سایر شهروندان در دیگر مسیر‌ها، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را اندیشیده است.


وی افزود: همکاران بنده در هر سه شب قدر در اطراف و معابر پیرامونی تکایا، حسینه‌ها و امامزاده‌هایی که مراسمات شب‌های قدر برگزار می‌گردد حضور صددرصدی و فعال دارند.


سرهنگ مومنی بیان داشت: در محل‌هایی که فضای مناسب پارک داریم با نصب بنر جهت پارک وسایل نقلیه به شهروندان اطلاع رسانی می‌گردد.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: توصیه می‌گردد خودرو‌های خود را به گونه‌ای که قسمت عقب خودرو رو به پیاده رو و قسمت جلویی آن رو به خیابان باشد پارک باشد که هنگام اتمام مراسم بتوانند به راحتی از پارک خارج شوند.


سرهنگ مومنی گفت: در این سه شب قدر تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر تهران ممنوع خواهد بود. همچنین هرگونه عملیات عمرانی و حفاری در سطح معابر شهر تهران نیز ممنوع است.


وی اظهار داشت: به رانندگان توصیه می‌شود از توقفات دوبله و سد معبر در سطح معابر خصوصا اطراف محل برگزاری مراسمات و نیز از توقف در حریم میادین و تقاطع‌ها که باعث کندی تردد دیگر وسایل نقلیه می‌شود جداخودداری نمایند.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: توصیه می‌شود پس از اتمام مراسمات با توجه به تاریکی هوا و خستگی و خواب آلودگی با دقت بیشتری رانندگی نمایند وسرعت و سبقت را مد نظر قرار داده تا شاهد وقوع حوادث نباشیم.


در خاتمه به شهروندان توصیه می‌شود با خادمین خود در مجموعه پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در معابر و محدوده‌ها، جهت هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات شب‌های قدر و سهولت تردد‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ | آیا کیفیت زندگی در تهران افزایش یافته است؟
  • نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی
  • تردد کامیون و انجام فعالیت های عمرانی و حفاری در شب های قدر ممنوع است
  • تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران/ ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی در این شب‌ها
  • تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در هر سه شب فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع
  • تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شبهای قدر ممنوع است
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد