Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:58:29 GMT

اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی به فضا برد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۱۵۶۵

دریافت 12 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، روز گذشته شرکت اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین فرستاد. اسپیس ایکس تصمیم دارد ابرخوشه ای از ماهواره های استارلینک با هدف تامین اینترنت پرسرعت در مدار زمین بسازد. این شرکت اکنون ۳۰۰ ماهواره استارلینک در فضا دارد.

این ماهواره ها همراه یک موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این عملیات به دلیل اختلالی  در شیر یکی از قطعات موشک با ۲۴ ساعت تاخیر انجام شد. موشک مذکور پس از پرتاب موفقیت آمیز از مقر کیپ کاناورال در فلوریدا، ۶۰ ماهواره اینترنتی را به فضا برد. اما بوستر موشک به جای فرود در پهپاد کشتی در اقیانوس سقوط کرد. 

اسپیس ایکس در تلاش است تا بوستر موشک هایش را چند بار استفاده کند تا به این ترتیب از هزینه های پرتاب موشک به فضا بکاهد.  اگر بوسترهای موشک در مکان های تعیین شده فرود بیایند می توان از آنها دوباره استفاده کرد.

بوستر مذکور ۷۲ روز قبل همراه موشک فالکون ۹به فضا ارسال شده بود. هنوز علت فرود بوستر در آب مشخص نیست.

کد خبر 4855737 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت اسپیس ایکس ماهواره اینترنت ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو موبایل نوآوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی تحقیقات علمی زیست فناوری فناوری فضایی اینترنت ماهواره ظفر گوگل هکرها ۶۰ ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال ایکس در هند

ایتنا - ایکس دستور کمیته انتخابات هندوستان را اجرا نکرد و برخی از پست های سیاسی سیاستمداران این کشور را در پلتفرم خود همچنان حفظ کرد.
شبکه اجتماعی ایکس دیروز دستور کمیسیون انتخابات هند برای حذف برخی پست های حاوی محتوای سیاسی سیاستمداران هندی انتخاب شده، احزاب سیاسی و کاندیداهای مناصب دولتی را اجرا نکرد و برخی پست ها را در پلتفرم نگه داشت.

به گزارش ایتنا از مهر، پلتفرم ایکس اعلام کرد با دستورات کمیته انتخابات مخالف است. ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از کمیسیون انتخابات هندوستان می خواهیم تمام دستورات حذف محتوای خود را در آینده منتشر کند.

این در حالی است که هند حدود یک میلیارد شهروند واجد شرایط رای دهی را دارد و قرار است جمعه بزرگترین انتخابات جهان را برگزار کند.

این تنها کارزار ایکس در جهان نیست. چندی قبل بی توجهی ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس به دستور قاضی برزیلی برای حذف برخی حساب های کاربری دردسرساز شد. ماسک دستور آلکساندر دی موارئس قاضی دادگاه عالی مبنی بر مسدودسازی برخی حساب های کاربری را به چالش کشید. او اعلام کرد پلتفرم ایکس این ممنوعیت را لغو می کند زیرا غیرقانونی است و از مورائس خواست تا استعفا دهد.

دیگر خبرها

  • معاریو: پدافند هوایی اسرائیل تنها حدود ۸۴ درصد حمله ایران را را دفع کرد/ کیهان: چیزی بالغ بر 46 درصد موشک ها و پهپادهای ایران با دقت به اهداف برخورد کردند
  • تصاویر ماهواره‌ ای دروغ صهیونیست ها را برملا کردند
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • جنجال ایکس در هند
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست