Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@13:12:50 GMT

چین، اویغورها را بابت مسلمان بودن دستگیر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۱۶۲۰

چین، اویغورها را بابت مسلمان بودن دستگیر می‌کند

داده‌های افشا شده جدید جزئیات خارق‌العاده‌ای را از بازداشت صدها اویغور آنهم به دلیل آنکه مسلمان هستند، توسط دولت چین نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، داده‌های به دست آمده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس شامل ۳۱۱ شخص حقیقی به همراه خویشاوندانشان در خارج از کشور و فهرست‌هایی از اطلاعات درباره بیش از ۲۰۰۰ خویشاوند، همسایه و دوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اسامی بازداشتی‌ها، آدرس، شماره ملی، تاریخ و محل بازداشت در کنار جزئیات دیگر مربوط به خانواده، مذهب و سابقه همسایگی، دلیل بازداشت و تصمیم درباره آزاد شدن یا نشدن این افراد هم در این اسناد دیده می‌شود. این اسناد به این مساله اشاره ندارند که کدام اداره دولتی چین این جزئیات را جمع آوری کرده یا برای چه کسی این کار را انجام داده است.

با این حال، این اطلاعات ارائه دهنده کامل‌ترین و شخصی‌ترین دیدگاهی است که نشان می‌دهد چگونه مقام‌های چینی تصمیم گرفته‌اند چه کسی را به اردوگاه‌ها بفرستند و چه کسی را نفرستند که بخشی از سرکوب گسترده بیش از یک میلیون اقلیت قومی به ویژه مسلمانان محسوب می‌شود.

این پایگاه داده‌ای همچنین تاکید دارد که دولت چین بر مذهب به عنوان دستاویزی برای بازداشت افراد تمرکز دارد.

دارن بیلر، محقق دانشگاه کلورادو که درباره فناوری‌های نظارتی و جاسوسی در سین‌کیانگ مطالعه می‌کند، می‌گوید: کاملا مشخص است که فعالیت‌های مذهبی هدف قرار می‌گیرند. آنها می‌خواهند جامعه را تکه تکه کنند، خانواده‌ها را از هم متلاشی کنند و آنها را بیش از پیش برای آموزش و بازپروری آسیب پذیرتر کنند.

دولت چین سالیان متمادی است که برای کنترل سین‌کیانگ با چالش روبروست چون غالب سکنه این منطقه را مسلمانان اویغور تشکیل می‌دهند.

افشای این پایگاه داده‌ای از منابع جامعه در تبعید اویغور در پی انتشار گزارش محرمانه درباره چگونگی عملکرد واقعی سیستم بازداشت‌های گسترده در نوامبر ۲۰۱۹ صورت گرفته است. این گزارش به کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه نگاران محقق ارائه شد که نشان می‌دهد این مراکز در حقیقت اردوگاه‌های بازپروری رفتاری و ایدئولوژیکی اجباری هستند که در خفا اداره می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اویغور سین کیانگ نشان می دهد چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تیم لیگ برتری در آستانه‌ی محرومیت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه مس رفسنجان که این فصل با مشکلات مالی عجیب و غریبی مواجه شده و بدهی‌های زیادی روبه رو است، در نیم فصل به سختی موفق شد پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز کند. حالا همان دو بازیکنی که پنجره نقل و انتقالاتی مس را بسته بودند، دوباره علیه این باشگاه در فیفا طرح شکایت کرده‌اند.

به نقل از تسنیم جفرسون باهیا و لوسیانو پریرا دو بازیکن برزیلی کنونی فولاد و سابق مس رفسنجان در نیم فصل اول بابت مطالبات فصل گذشته خود از نارنجی‌پوشان به فیفا شکایت کردند و موفق به بستن پنجره نقل و انتقالات این تیم شدند و حالا بار دیگر اقدام خود را تکرار کرده‌اند!

مدیران مس در نیم فصل برای باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی خود با جفرسون و شیمبا بابت اصل مطالبات پارسال توافق کردند و با پرداخت پول توانستند پنجره خود را باز کنند، اما این دو بازیکن برزیلی همچنان مطالباتی از مس رفسنجان دارند و به همین خاطر بار دیگر به فیفا شکایت کرده‌اند.

در این خصوص پریرا بابت مطالباتی که از قرارداد امسال خود در نیم فصل اول از مس رفسنجان دارند، به فدراسیون جهانی شکایت جدیدی را برده است. همچنین جفرسون هم بابت آپشن‌های قرارداد فصل گذشته خود از مس رفسنجان به فیفا شکایت جدید کرده است.

به نظر می‌رسد ثبت این دو شکایت تازه از مس رفسنجان در فیفا بار دیگر این باشگاه را به دردسر خواهد انداخت. شکایت‌هایی که احتمالا به زودی حکم نهایی آنها صادر و منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی مس در ابتدای فصل آینده خواهد شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895813

دیگر خبرها

  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • آیا رژیم صهیونیستی بابت جنایاتش غرامت پرداخت خواهد کرد؟
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • یک تیم لیگ برتری در آستانه‌ی محرومیت
  • ۲ شکایت تازه از مس رفسنجان در فیفا
  • مس رفسنجان در خطر محکومیت فیفایی جدید!
  • ۲ شکایت تازه از مس رفسنجان در فیفا/دوباره پنجره بسته می‌شود؟
  • اظهارات تحقیر‌آمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • عکس| محسن مسلمان داغ دل استقلالی ها را تازه کرد