Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@09:48:53 GMT

دارندگان بیش از یک خودرو باید مالیات بپردازند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۱۶۷۳

دارندگان بیش از یک خودرو باید مالیات بپردازند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: کسانی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، قطعاً متضرر خواهند شد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ اقتصادی خودرو نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید زرندی در مراسم افتتاح سالن مجموعه سازی شرکت قالب های بزرگ سایپا گفت: واگذاری خودرو در این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته140 درصد افزایش پیدا کرده و اهتمام خودروسازان انجام سریع تعهدات به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صنعت خودرو یکی از پیشران های مهم اقتصادی و صنعتی است و برای کشور یک صنعت استراتژیک محسوب می شود.

زرندی افزود: ظرفیت تولید خودرو در کشور 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است و بیش از 630 هزار شغل برای کشور ایجاد کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود:سهم صنعت خودرو در ارزش افزوده کل صنعت بیش از 12 درصد است و ارزش میزان صرفه جویی ارزی حاصل از تولید خودرو و قطعات به کشور بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی گفت: آمریکا در کنار تحریم های ظالمانه علیه کشور به کل اقتصاد، بطور خاص صنعت خودرو را نیز تحریم کرد تا بتواند با توجه به ارتباط مستقیم این صنعت با مردم ، کشور را دچار مشکل کند.

زرندی تصریح کرد: این صنعت، توانست برخلاف مشکلات کلان تحریم و مشکلات خاص تحریم بر خودرو، از شرایط بحران خارج شود.

معاون طرح و برنامه افزود: فشار تقاضا بر این صنعت، بی سابقه بوده است و البته با تمهیداتی تلاش داریم مشکلات دلالی در این صنعت را برطرف کرده تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی با بیان اینکه نرخ بالای خودرو موجب رنجش مردم شده است گفت: البتهاین نرخ بالا ناشی از مسائلی است که خارج از حوزه کنترل خودروسازاناست و مسائلی نظیر تورم و نرخ ارز و حجم بالای نقدینگی، روی آن اثرمی‌گذارد.

معاون طرح و برنامه گفت: مقدمات وضع مالیات بر عایدی سرمایه نهایی شده که در آن لحاظ شده است تا از کسانی که بیش از یک خودرو دارند مالیات دریافت کند.

وی افزود: کسانی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، قطعاً متضرر خواهند شد.

زرندی همچنین گفت: خودروسازان باید با کاهش هزینه های سربار، فروش شرکتها و اموال مازاد، افزایش کیفیت و توجه بیشتر به خدمات پس از فروش اقدامات جدی و عملیاتی داشته باشند.

معاون طرح و برنامه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ایجاد نهضت داخلی سازی و حمایت از کالای بومی، هزار و 165 میلیون یورو خرید کالای خارجی از تولیدات صنایع داخلی را در سال‌ جاری هدف گذاری کرد که 275 میلیون یوروی آن سهم بخش صنعت خودرو بود و خوشبختانه این هدف تاکنون محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌ های اخیر خوشبختانه کشور توانسته است شوک‌های ناشی از تحریم‌ها را تحمل و سپری کند افزود: از ابتدایامسال، صدور جواز تاسیس 18 درصد، صدور پروانه بهره برداری 5 درصد رشد کرده است و در همین مدت 339 هزار پروانه صنفی صادرشده که نشان دهنده رشد 3.9 درصدی این بخش در مقایسه با سال گذشته است.

زرندی گفت: بیشتر کالاهای اصلی صنعت و معدن در ده ماهه امسال با رشد تولید مواجه بوده اند و امیدواریم تا پایان سال بخش هایی از تولید مانند خودرو نیز کاهش تولید خود را جبران نمایند.

 انتهای پیام/

R1012125/P/S7,78,1415/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون طرح و برنامه بیش از یک خودرو صنعت خودرو وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

فربد فدایی در اطلاعات نوشت: بسیاری از صاحبان کارگاه‌ها، مغازه‌داران، پیشه‌وران و اصناف گوناگون و حتی کارخانه‌داران از افزایش ناگهانی مالیات آن هم زمانی که درآمدشان تقلیل یافته است شکایت دارند و آن را عادلانه نمی‌دانند.

این احساس که پولی به قهر از آنان گرفته می‌شود و در مقابل خدمات متناسبی دریافت نمی‌کنند، سبب ناخرسندی آنان می‌شود. کم نیستند کسانی که به علت مالیات زیاد که قادر به پرداخت آن نبوده‌اند، کار خود را رها کرده و به خیل بیکاران پیوسته‌اند.

در آنان هم که کار را ادامه می‌دهند، انگیزه کار بیشتر از بین می‌رود، زیرا احساس می‌کنند حاصل کارشان به خود آنان بازنمی‌گردد؛ اما به جز مالیات بر کار و پیشه، مالیات‌های خلق الساعه دیگری هم بر گروه شهروندان فشار می‌آورد؛ از جمله «مالیات بر خودرو لوکس».

در واقع به علت تورمی که دولت قادر به مهار آن نبوده، قیمت همه کالا‌ها بالا رفته است، برای نمونه اتومبیلی که هفت سال پیش به ۴۰ میلیون تومان خریداری شده است اکنون بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد. مساله نادیده مانده از نظر «اقتصاددانان مالیات بند» این است که در این مدت قیمت کالا‌های دیگر نیز بالا رفته است و موضوع فقط منحصر به اتومبیل یا خانه نیست.

اگر شخصی که هفت سال قبل اتومبیل ۴۰ میلیون تومانی خریده است بخواهد خودرو کهنه خود را نو کند، به او با ۴۰ میلیون تومان خودرو نو نمی‌دهند، بلکه باید دو میلیارد تومان بپردازد. خدا را شکر که اقتصاددانان عزیز به فکر مالیات گرفتن از لوازم خانه لوکس، یا فرش لوکس یا کفش لوکس یا دیگ و قابلمه لوکس نیفتاده‌اند! خدا را شکر که این عزیزان تاریخ نخوانده‌اند وگرنه در می‌یافتند که در زمان پتر (به اصطلاح کبیر)، در روسیه مالیات برریش و در انگلستان قرن هجدهم مالیات بر کلاه وضع کرده بودند و بسی مالیات‌های دیگر. خدا را شکرکه تاریخ نخوانده‌اند!

دیگر خبرها

  • عروس زرندی قربانی سانحه رانندگی در شب عروسی
  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟