Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقلوا، کونفه یا لوکوم؟ کدام‌یک از این دسرهای خوشمزه شهر استانبول را تا به حالا خورده‌اید؟ البته باید گفت خوردنی‌های لذیذ این شهر به همین چند مورد ختم نمی‌شود و شما در این لیست با تعداد بی‌شماری از آن‌ها آشنا می‌شوید. در تور استانبول شکم گردی را فراموش نکنید.

کونفه

یکی از با اصالت‌ترین خوراکی‌های موجود در استانبول همین کونفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برگه‌های کتاب هزار و یک‌شب از آن به فور نام برده شده که در بازار مصر و عثمانی به چه اندازه پرطرفدار بوده است. کونفه مهمان ویژه سفره پادشاهان قرن‌های دور بوده که بسیار مورد توجه قرار می‌گرفته است.

این دسر از خمیر رشته مانند نازک یا خمیر سمولینای بسیار نازک خیسانده شده در شربت شیرین با پایه شکر و لایه‌های پنیر یا سایر مواد اولیه مانند خامه لخته یا آجیل و بسته تهیه می‌شود.

باقلوا

باقلوا از آن دسته شیرینی‌های است که شهد از آن شره می‌کند و بسیار شیرین است. علاوه بر این‌ها طعم و بوی خاص آن ساعت‌ها دهان شما را عطرآگین می‌کند.

باقلوا را باید جز سوغاتی‌های ایران هم دانست اما باقلوای استانبولی در شکل و شیرینی بسیار متفاوت‌تر است.

لوکوم

تقابل بین امپراتوری‌های گذشته ایران با عثمانی‌ها باعث شده که تقابل فرهنگی مشترکی بین این دو سرزمین شکل بگیرد.  بسیاری از آداب غذایی ما شبیه به هم هستند البته فقط در نام متفاوت هستند.

لوکوم در ترکیه و راحت‌الحلقوم در ایران دقیقاً از همین دسته است. لوکوم یک دسر کش‌دار و رنگی ترکیه است که مزه نام آشنایی دارد و در انواع ساده، مغز دار و رنگ‌های مختلف تهیه می‌شود.

حتماً در سفر به ترکیه لوکوم را امتحان کنید چون از مزه ایرانی آن متفاوت‌تر خواهد بود.

حلوا

حلوا یکی از دسرهای محبوب ایرانی است که مزه آن بر هیچ‌کدام ما پوشیده نیست. آرد تفت‌داده شده‌ای که با ادویه‌های معطری همچون هل، زعفران و چاشنی‌هایی مانند گلاب و شیره انگور پخته می‌شود.

اما ترک‌ها کمی چاشنی خلاقیت را به آن افزوده‌اند که طعم و رنگ آن را متفاوت‌تر کرده است.

حتی اگر شده بلیط استانبول را تهیه کنید، چندساعتی در شهر بچرخید و از خوراکی‌های خوشمزه اینجا تناول کنید.

دوندورما

اگر بخواهم این مورد را توضیح بدهم برایش می‌نویسم " بستنی سرکاری"! درست خوانده‌اید. دوندورما یک بستنی سنتی کشور ترکیه است که از  ثعلب فراوان درست می‌شود که سفتش می‌کند. همین امر باعث شده تا فروشندگان آن حسابی مشتریان خود را اذیت کنند و خوردن آن را تبدیل به رؤیا نمایند.

اکثر فروشندگان این بستنی لباس محلی ترکی به تن دارند و در اذیت کردن مشتریان تبحر خاصی دارند. با اعصابی آرام دوندورما را سفارش دهید و هرگز گول نخورید و بگذارید فروشنده نمایش خود را اجرا کند و بعد از اتمام آن بستنی را نوش جان کنید.

کیک موزاییکی

یک شیرینی سنتی دیگر که مادران ترکی دستور پخت آن را بهتر از هرکس دیگری می‌دانند. چون هرروز صبح برای فرزندان خود می‌پزند.

این کیک با شکلات سفید و سیاه درست می‌شود و لایه‌های آن موزاییکی شکل پر می‌شود. بعضاً در این لایه‌ها مغزهای گوناگون هم قرار می‌دهند. در تمامی قنادی‌های ترکیه کیک موزاییکی داغ و لذیذ پیدا می‌شود.

گولاچ

عروس دسرهای ترکی که ظاهر سفید و زیبای آن صحه بر این حرف می‌گذارد. از میان تمام دسرهای ترکی، گولاچ بیشتر در ماه رمضان خورده می‌شود.

این دسر بسیار مقوی و سبک است به همین خاطر مردم استانبول برای تجدیدقوا در ماه رمضان آن را به‌عنوان یک عنصر اصلی سفره غذایی در نظر می‌گیرند.

گولانچ از ترکیب ورقه‌های پودر نشاسته و ذرت همراه در مایع غلیظ شیر و شکر درست می‌شود. توت‌فرنگی، خرما، پودر پسته و گردو از دیگر مواد استفاده شده در این دسر است.

برای اطلاع از تور استانبول هتل پنج ستاره، می‌توانید به سایت آژانس هواپیمایی ستاره ونک مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88880000-021 تماس حاصل نمایید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیرینی سوغاتی تور استانبول باقلوا حلوا بلیط استانبول تور استانبول درست می شود متفاوت تر لایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴ سورتی پرواز ورودی و خروجی در نیمه اول تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سیدمحسن میرحسینی گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۹۴ سورتی پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه بین المللی سردارجنگل انجام شد.

وی افزود: با این پرواز‌ها، ۴ هزار و ۸۳۶ نفر از طریق فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به استان وارد و ۴ هزار و ۹۱۱ نفر هم در این مدت از این فرودگاه، به شهر‌های تهران، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز، مشهد مقدس، نجف اشرف و استانبول پرواز کردند.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به جابه جایی بیش از ۱۹ هزار کیلوگرم بار در مدت ۱۰ روز در این فرودگاه، گفت: پرواز‌های فوق العاده نوروزی در مسیر‌های استانبول، مشهد و تهران تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و از هفته دوم فروردین ماه، پرواز‌های مسیر اصفهان و تهران هم به صورت برنامه‌ای به لیست پرواز‌های هفتگی این فرودگاه اضافه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • نگاهی به قوانین جالب انتخاباتی در ترکیه
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • معرفی جاذبه‌های محله ببک استانبول
  • ۹۴ سورتی پرواز ورودی و خروجی در نیمه اول تعطیلات نوروزی