Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت- اگرچه هیچ‌یک از مسئولان استان گیلان تا این لحظه در خصوص غافلگیر شدن دستگاه اجرایی خود در برابر بارش‌ برف توضیحی ندادند اما به دلیل ایجاد موج انتقاد بابت عملکرد نامطلوب حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لذا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان استعفا داد .

قدس آنلاین-گروه استان ها: از شامگاه یکشنبه ۲۱ بهمن تا سه‌شنبه ۲۳ بهمن در نقاط مختلف گیلان از ۷۰سانتی‌متر تا یک و نیم متر برف بارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش سنگین برف موجب شد تا جاده‌ها مسدود شود و مسافران بسیاری در مسیرهای منتهی به گیلان به‌ویژه حدفاصل رودبار به رشت در میان برف و سرما و کولاک گرفتار شوند.

متأسفانه بارش برف و غافلگیری مسئولان موجب شد تا در اکثر محورهای منتهی به رشت ترافیکی به طول ۲۰ کیلومتر در جاده‌ها شکل گرفته و خودروها زمین‌گیر شوند.

البته برف تنها حوزه راه را با خود درگیر نکرد بلکه از ۵۲ شهر این استان ۵۰ شهر در گیلان متأثر از بارش برف و باران با مشکلات ریزودرشت مواجه شدند.

برف برق ۲۵۰ هزار مشترک ، آب شرب ۵۰ روستای گیلان و ۱۲ هزار مشترک شهری استان و ۶۰ درصد سایت‌های ارتباطی، مخابراتی گیلان را به مدت طولانی قطع کرد.

مدیرکل راه و ترابری استعفا داد

بارش شدید برف  و درراه ماندن مسافران در جاده‌های اصلی و فرعی استان  و بحران ایجادشده در ستاد بحران موجی از انتقادات را به دنبال داشت تا آنجا که امام‌جمعه رشت نیز در جلسه‌ای با همین موضوع و در دفتر خود از  مسئولان خواست تا بدون هیچ عذر و بهانه‌ای قصور خود را پذیرفته و از مردم عذرخواهی کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به نیازها و مشکلات مردم شد و اظهار کرد: مسئولان گیلان بپذیرند که انتقاد مردم، به‌حق است، مسئولان از روند خدمات‌رسانی از مردم عذرخواهی کنند.

اگرچه در ۵ روز ه نخست بحران درحالی‌که مسئولان قدرت وصل کردن انشعابات برق و آب را نداشتند اما هیچ مسئولی در این راستا در مقام عذرخواهی از مردم برنیامد اما به‌محض عادی شدن وضعیت منطقه مسئولان کم‌کم به‌واسطه روابط عمومی‌ها باری دیگر اقدامات موفقیت‌آمیز خود را در وصل کردن انشعابات رسانه‌ای کردند و هم چنان این سؤال که چرا این استان با بارش برف دچار چنین بحرانی شد پاسخی به مردم داده نشد!

اگرچه هیچ‌یک از مسئولان تا این لحظه در خصوص غافلگیر شدن دستگاه اجرایی خود در برابر بارش‌ها توضیحی ندادند اما به دلیل ایجاد موج انتقاد بابت عملکرد نامطلوب حوزه راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای لذا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان استعفا داد .

در همین راستا طی مراسمی که درآخرین‌ روز های بهمن‌ماه با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد ، سبحان‌الله علی پور به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان  معرفی و از خدمات محمدرضا نازک‌کار مدیرکل پیشین این اداره کل تقدیر شد.

گفتنی است تا تعیین تکلیف پست مدیرکل جدید، معاون فنی به‌عنوان سرپرست این اداره کل منصوب‌شده و مهندس نازک‌کار با حکم معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا زمان بازنشستگی به‌عنوان مشاور رئیس سازمان در روسازی و آسفالت منصوب‌شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش برف و کولاک گیلان استعفا کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مدیرکل راه بارش برف حوزه راه جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل کالای استان جابه‌جا شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سید شهرام کهریزی امروز _ یکشنبه دوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا از استان کرمانشاه به اقصی نقاط کشور جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی ۲۵ درصدی روبرو است.

وی افزود: استان کرمانشاه موفق شده است در سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی سرفصل درآمدی عوارض جابجایی کالا مقام سوم کشوری رو به خود اختصاص دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره تعداد بارنامه صادره، خاطرنشان کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شده است که نسبت به سال گذشته صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

کهریزی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حوله حمل‌ونقلی نیز در سال گذشته صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

وی گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه‌ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل‌ونقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل‌ونقل کالای برون شهری است.

کد خبر 746652

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • انسداد محور کرج کندوان لغو شد
  • انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در کرمانشاه
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است