Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- سخنگوی قوه قضاییه گفت: آرای متهمان پرونده موسوم به متهمان محیط زیستی که البته از نظر ما این پرونده اقدام علیه امنیت است، در دادگاه تجدید نظر قطعی شده است.

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در بیستمین نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: براساس رأی صادره، مراد طاهباز فرزند قاسم به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به ١٠ سال حبس و رد وجوه دریافتی از دولت آمریکا محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی افزود: نیلوفر بیانی فرزند یوسف به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به ١٠ سال حبس و رد وجوه دریافتی از دولت آمریکا محکوم شده است.

وی اضافه کرد: هومن جوکار فرزند هوشنگ به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به هشت سال حبس و طاهر قدیریان به جرم همکاری با دولت مخاصم آمریکا به هشت سال حبس محکوم شده اند.

اسماعیلی اظهارداشت: سام رجبی تبریز فرزند پرویز به ۶ سال حبس، سپیده کاشانی به ۶ سال حبس، امیرحسین خالقی حمیدی به جرم جاسوسی به ۶ سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به جرم اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنتی به ۴ سال حبس محکوم شده اند.

برخی محکومیت‌های قطعی برای مفسدان اقتصادی
سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: در حد فاصل نشست قبلی سخنگویی تا امروز بیش از ۵۰ نفر از مفسدان اقتصادی محکومیت قطعی حاصل کردند و همین امروز فهرست این ۵۰ مفسد اقتصادی توسط مرکز رسانه قوه قضاییه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در آرای صادره، حمیدرضا مرادی فرزند هدایت به جرم اخلال در نظام ارزی به صورت عمده به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، رد یک میلیون و ۸۹ هزار یورو در حق بانک ملت، ۷۹۲ هزار یورو در حق بانک سپه و جزای نقدی به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان محکوم شده است.

اسماعیلی افزود: محمد نائینی تهرانی به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی به تحمل ۱۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، رد یک میلیون و ۸۹ هزار یورو در حق بانک ملت و ۷۹۲ هزار یورو در حق بانک سپه و جزای نقدی معادل ۱۲ میلیارد تومان محکوم شده است.

وی اضافه کرد: امیرخسرو علایی به جرم اخلال در نظام ارزی به تحمل ۱۰ سال حبس، شلاق و رد مال، مرتضی فلاح اشتری فرزند احمد به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی به تحمل دو فقره ۲۰ سال حبس، شلاق، رد مال و جزای نقدی، مهرداد داودی به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی به تحمل ۱۰ سال حبس، رحیم تبریزی میاندوآب به جرم مشارکت در اخلال ارزی به تحمل ۱۲ سال حبس و ۱۰۰ میلیارد ریال جزای مالی و مهرداد صفری به جرم اخلال در نظام ارزی به تحمل ۱۲ سال حبس محکوم شده اند.

سخنگوی قوه قضاییه با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قوی، مجلس قوی می‌خواهد که نمایندگان متدین، انقلابی، شجاع، جهادی و عدالت محور و برخوردار از پشتوانه قوی مردمی به مردم خدمت کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، افزود: از عموم مردم با هر فکر، سلیقه و گرایش سیاسی دعوت می‌کنم، آگاهانه در انتخابات شرکت کنند و در این مسیر هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و گلایه‌ها به جای خود، اما فرهنگ ما به هیچ عنوان با انزوا و بی تفاوتی سازگاری ندارد.

شهروند ایرانی از آلمان به کشور بازگشت
سخنگوی قوه قضاییه درباره بازگرداندن شهروند ایرانی از آلمان به کشور گفت: متأسفیم که یکی از شهروندان ایرانی که فعالیت‌های تجاری انجام می‌داد ابتدا در آمریکا برای او پرونده‌ای تشکیل شد و تحت تعقیب دولت آمریکا قرار گرفت؛ علی رغم اینکه در آمریکا نبود و کاری با آمریکا و آمریکایی‌ها نداشت.

وی ادامه داد: این فرد در آلمان بازداشت شده بود و آمریکایی‌ها اصرار داشتند او را به آمریکا منتقل و محاکمه کنند و تلاش وزارت خارجه و قوه قضاییه منجر شد تا این شهروند ایرانی به کشور بازگردد.

اسماعیلی افزود: در این گونه موارد تبادل مجرمان انجام می‌شود و یک تبعه آلمانی که قبلا از مناطق ممنوعه عکسبرداری می‌کرد و در دادگاه به تحمل سه سال حبس محکوم شده بود، در یک فرایند قضایی اعلام کردیم که حاضر هستیم این محکوم را به آلمان تحویل و شهروند ایرانی را به کشور بازگردانیم.

وی اضافه کرد: اصرار داشتیم ابتدا شهروند ایرانی به ایران بیاید و از این رو روز یکشنبه تبعه ایرانی از آلمان وارد کشور شد و روز دوشنبه با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبعه آلمانی را به کشورش بازگردانیم.

برگزاری دادگاه طبری تا پایان سال
سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده طبری گفت: تحقیقات در این پرونده تقریبا تمام شده است و تا قبل از پایان سال دادسرا تصمیم نهایی را می‌گیرد.

وی افزود: پیش بینی‌ها انجام شده و در روز‌های اول اسفند پس از صدور کیفرخواست، جلسات محاکمه برگزار شود.

امیر آلمانی بازداشت شد
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده لیدر‌های اغتشاشات آبان گفت: جمعی از عناصر اصلی اغتشاش‌ها در استان‌های مختلف شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از کسانی که اموال عمومی را تخریب و امنیت مردم را خدشه دار کردند، تعداد زیادی شناسایی و پرونده‌های زیادی از این افراد رسیدگی و مجازات‌های قانونی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. در این پرونده‌ها حکم بدوی صادر شده و در فرایند تجدیدنظر است.

اسماعیلی به یکی از پرونده‌های اغتشاشات در تهران اشاره کرد و افزود: باند تبهکار معروف به «امیر آلمانی» که از اراذل و اوباش بودند و در اغتشاشات حضور داشتند، یکی از این گروه‌ها بود.

وی توضیح داد: آن‌ها بانک و پمپ بنزین آتش زدند و از اقدامات خرابکارانه خود فیلمبرداری و برای شبکه‌های خارجی ارسال کردند. این متهمان به ترکیه فرار کرده بودند که دوباره به ایران برگشتند و بازداشت شدند.

اسماعیلی اظهارداشت: در تحقیقات مشخص شده فرد معروف به امیر آلمانی مدتی در کمپ پناهندگان آلمان بوده و در آن کمپ با عناصر گروهگ نفاق همکاری داشته است. این فرد و این تیم در حوادث آبان ماه میدانداری و این جنایات را سردمداری کردند.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: طبیعی است این دسته از تبهکاران متناسب با اعمال مجرمانه خود باید مجازات شوند.
وی اضافه کرد: حکم بدوی در این پرونده صادر شده، اما چون هنوز قطعی نشده از بیان جزئیات معذور هستم.

مداخله هیچ کشور بیگانه‌ای را نمی‌پذیریم
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره درخواست کشور فرانسه برای آزادی دو شهروند بازداشتی این کشور گفت: یکی از آن‌ها شهروند فرانسه است و یکی از آن‌ها ایرانی است و، چون قانون ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسد بنابراین ما نه تنها این فرد را دو تابعیتی نمی‌دانیم، بلکه تبعه جمهوری اسلامی می‌دانیم. وی ادامه داد: این‌ها اتهامی علیه امنیت ملی داشتند که برابر ضوابط قضائی با حضور وکیل محاکمه و محکوم شدند و در حال سپری کردن محکومیت خود هستند.

اسماعیلی اظهارداشت: به هیچ عنوان مداخله هیچ کشور بیگانه‌ای را به‌ویژه کشور‌هایی که علیه ایران اسلامی اقدام خصمانه انجام می‌دهند، نمی‌پذیریم.

وی یادآور شد: همین کشور فرانسه بود که از یکی از متهمان بزرگ امنیتی کشور یعنی روح‌الله زم که این روز‌ها محاکمه می‌شود، حمایت کرد آن هم در حد شخص دوم مملکت فرانسه و این اقدام با ادعا‌های این کشور‌ها مغایر است.

به دنبال ساختن ایرانی قوی هستیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در گام دوم انقلاب بنا بر رهنمود مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان به دنبال ساختن ایرانی قوی هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: ایران قوی با حاکمیت قوی و مردمی قوی شکل می‌گیرد بدین منظور باید دولت قوی، مجلس قوی، قوه قضاییه قوی، نیرو‌های مسلح قوی، دانشگاه و فرهنگ و اقتصاد قوی داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: آن چه به عهده قوه قضاییه است این است که در این برهه حساس قوه قضاییه قوی بسازیم.

وی درباره شاخص‌های ایران قوی افزود: صلابت و اقتدار، تامین امنیت و عدالت برای جامعه، حفظ حرمت و کرامت انسانی، برخوردار از سلامت درون قوه‌ای و نیز برخوردار از اعتماد و حمایت مردم ویژگی‌های قوه قضاییه قوی است.

اسماعیلی تصریح کرد: به عبارت ساده، قوه قضاییه قوی یعنی قوه قضاییه مردمی.

وی با اشاره به برخی اقدامات قوه قضاییه در خصوص مردمی بودن گفت: اقدام اخیر قوه قضاییه در تدوین و ابلاغ دستورالعمل مشارکت و همکاری نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه، حضور ریاست قوه قضاییه و اعضای شورای قضایی در مراسم اربعین حاج قاسم سلیمانی به عنوان مردمی‌ترین قهرمان ملی و بین المللی عصر حاضر، دیدار رییس قوه قضاییه با خانواده‌های متدین و مظلوم جانباختگان مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی در کرمان، بازدید رییس قوه قضاییه و هیات همراه از زندان زنان، سفر‌های متعدد استانی و شنیدن سخنان مردم در دیدار‌های مردمی از صیادان بوشهری تا کارگران گمرک و اقشار مختلف مردم در این دیدارها، ٢٠ ساعت کار مستمر در سفر استانی بوشهر بدون وقفه و استراحت هه همه این‌ها نمونه‌هایی از فرایند تقویت و توسعه مردمی شدن در قوه قضاییه است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مردم را باور داریم و خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم و در عمل اثبات می‌کنیم برای مردم شأن و حرکت قائل هستیم.

حمایت قوه قضاییه از اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی
اسماعیلی با بیان اینکه امروز ٢٩ بهمن به جهت سالروز اعلام سیاست‌های مقاومتی در تقویم روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است، گفت: همه تلاش ما در دوران تحول در قوه قضاییه حمایت از کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی است و مسئولان قضایی به این مهم باور و اعتقاد دارند و عملکرد قوه قضاییه در سال اخیر دلیل این مدعا است.

وی افزود: باید با صلابت و اقتدار چوب‌های فساد و ناکارآمی را از لابه لای چرخ تولید خارج کرد و این اقدام گاهی در پیگیری برای اصلاح ساختار‌های فسادزا است، گاهی در حمایت از تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری و گاهی در حمایت از مدیران جسور و شجاع و جهادی است که در مسیر دور زدن تحریم‌ها فعالیت می‌کنند.

ادامه دارد...

منبع: فرارو

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی دادگاه طبری قوه قضاییه پرونده محیط زیستی ها سال حبس محکوم شده اند سخنگوی قوه قضاییه ایرانی از آلمان اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه قوی شهروند ایرانی محکوم شده قوه قضاییه دولت آمریکا ۶ سال حبس جزای نقدی بازداشت شد ایران قوی پرونده ها پایان سال سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید درباره پرونده امیر تتلو؛ «س. ق» یا «پ. ص»؛ کدام بازیگر زن تتلو را گرفتار کرد؟!

فارس نوشت: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد و او به سوالات قاضی پاسخ داد؛ اما با انتشار خبر این دادگاه سؤالات بیشتری در اذهان عمومی شکل گرفت.

روز گذشته دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو برگزار شد. با برگزاری این دادگاه و صحبت‌های مطرح شده، اطلاعات بیشتری از پرونده تتلو به دست آمد.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشا و فراهم کردن شرایط آن، فعالیت تبلیغی علیه نظام، دائر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، از مهمترین اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده به حساب می‌آید.

البته این اتهامات منتشر شده، تنها مربوط به یکی از پرونده‌های تتلو است و او چند پرونده دیگر نیز دارد.

قمار فقط برد نیست؛ چه در سایت من و چه در سایت هر کس دیگه‌ای!

یکی از اتهاماتی که روزگذشته در دادگاه به آن رسیدگی شد اتهام «دائر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن» است؛ اما روز گذشته تتلو در دادگاه عنوان کرد: «صاحب سایت شرط‌بندی نبودم. صاحبان سایت شرط بندی مشخص هستند. من فقط تبلیغش می‌کردم. در آن زمان برای بنده اعلان پلیس اینترپل صادر شده بود و دستگیرم کردند. پس از دستگیری در ترکیه با کمک گردانندگان اصلی سایت شرط‌بندی و قمار آزاد شدم و برایم ویلایی خریداری کردند.»

این درحالی است که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان اطلاعات بیشتری درباره این ادعای تتلو به دست آورد. در توضیحات این سایت آمده بود: «تتل بت یا همان tatalbet به عنوان سایت شرط بندی امیر تتلو شناخته می‌شود که در تاریخ ۱۰ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ روی کار آمده است...»

همچنین در یکی از وویس‌هایی تتلو در این رابطه وی به صراحت از مالکیتش درباره این سایت صحبت کرد: «قمارباز اسمش روش است قمار باز یعنی قمار می‌بازی بیشتر می‌بازی من خودم هم قمار می‌کنم بیشتر می‌بازم سال‌هاست که خودم شرط بندی نکردم و نمی‌کنم، اما و با علم اینکه بیشتر می‌بازم می‌روم بازی می‌کنم...، اما یک سری هم شانس دارند و می‌برند برد و باخت دارد و فقط برد نیست قمار چه در سایت من و چه در سایت هر کس دیگری بروید قمار یک قسمت دارد که اسمش باخت است.»

تحریک اغتشاشات توسط خانم بازیگر

موضوع دیگری که در جلسه دادگاه روز گذشته امیرحسین مقصودلو به آن اعتراف کرد، انتشار آهنگی در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ بود. تتلو در این باره گفت: «در آن بازه یکی از بازیگران زن کشور که اکنون ساکن ترکیه است، من را تحریک کرد تا آهنگی درست کنم، البته بعد‌ها متوجه اشتباهم شده و این اهنگ را پاک کردم.»

هرچند که او اسمی از این بازیگر خانم به زبان نیاورد، اما بسیاری بر این باورند که خانم «س. ق» که مدتی با وی در ترکیه ارتباط داشت، فرد مورد نظر امیرحسین مقصودلو بوده است. این بازیگر خانم پس از بر هم خوردن رابطه شان، مدتی سکوت کرد، اما پس از آن نیز با انتشار ویدیو‌هایی خود در بستر فضای مجازی در رابطه با تتلو و رفتار‌های غیرانسانی او افشاگری کرد.

اما نکته دیگری که در خصوص این خانم بازیگر و ادعای تتلو مبنی بر حمایتش از «جنبش زن، زندگی، آزادی» دارد این است که وی در این ایام هیچ اظهارنظر یا حتی استوری حمایتی از اغتشاشات منتشر نکرد.

در مقابل برخی مدعی هستند که این بازیگر ساکن ترکیه، خانم «پ. ص» است.

در روز‌های آینده و با برگزاری جلسات دیگر دادگاه ابعاد بیشتری از پرونده وی باز خواهد شد.

tags # امیر تتلو سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • جزئیات جدید درباره پرونده امیر تتلو؛ «س. ق» یا «پ. ص»؛ کدام بازیگر زن تتلو را گرفتار کرد؟!
  • امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده، تتو‌ها بیرون زد (عکس)
  • امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده (عکس)
  • (تصاویر) دومین دادگاه امیر تتلو؛ تتلو به تنظیمات قبلی برگشت!
  • عکس| آخرین تصویر دیده شده از امیر تتلو در دادگاه
  • عکس| امیر تتلو با لباس های چروک و مو و ریش های تراشیده!
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد