Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به دنبال برگزاری رزمایش اخیر در این کشور با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح برای دفاع از صلح، امنیت و تمامیت ارضی در آمادگی کامل به سر می‌برند، از پرتاب موشک‌های ترکیبی با فنانوری‌های بومی در این رزمایش خبر داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزای دانشجو به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، رزمایش نظامی ارتش ونزوئلا با حضور بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نیروی نظامی و شبه‌نظامی دولتی در سراسر این کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دیروز (دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه) با حضور در مرکز نظامی «فوئرته تیونا» در شهر کاراکاس افزود: موشک‌های ترکیبی پرتاب شده در این رزمایش با فنانوری‌های بومی ساخته شده است.
وی افزود: نیرو‌های مسلح ونزوئلا در بخش‌های مختلف از جمله امور علمی نیز می‌توانند فعالیت داشته باشد.

مادورو ادامه داد، برگزاری این رزمایش‌ها در راستای دفاع از امنیت و مردم این کشور بوده است.
او همچنین به همه نیرو‌های امنیتی دستور داد فعالیت‌های اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی خود را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا خواند و آمریکا و چند کشور او را به رسمیت شناختند، او تلاش کرد با جلب حمایت ارتش، کنترل کشور را در دست بگیرد، اما در این مسیر شکست خورد، چون بیشتر مقام‌های ارشد ارتش همچنان از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور حمایت می‌کردند.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشار‌ها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشار‌ها مقاومت کند.
شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا رزمایش نظامی ارتش ونزوئلا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با سیلوا آپونته، سفیر و محققان کشاورزی کشور ونزوئلا از اعلام آمادگی ایران در انتقال دانش و فناوری‌های نوین بخش کشاورزی توسط شرکت‌های خصوصی به ونزوئلا خبر داد و گفت: نخستین دوره‌های کوتاه مدت به میزبانی مؤسسه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با حضور ۸ نفر از محققان بخش کشاورزی این کشور از ۲۴ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: استقرار شرکت‌های بخش خصوصی در پارک و دهکده‌های علم و فناوری کشاورزی فرصتی مناسب برای مراودات اقتصادی دو کشور است.

در ادامه سیلوا آپونته، سفیر ونزوئلا علم و فن‌آوری را مکمل کشاورزی و اقتصاد کشورش دانست و گفت: اعزام محققان کشورش به جمهوری اسلامی ایران به منظور آموزش علوم و فن‌آوری‌های نوین کشاورزی در راستای توافقات قبلی دو کشور و حفظ و تقویت امنیت غذایی کشور ونزوئلا است.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت، آموزش و علم و فناوری این کشور با الگوگیری از معاونت علم و فناوری ایران ایجاد شده است، افزود: در همین راستا در اوایل سال ۲۰۲۳ نخستین پارک علم و فناوری نیز در ونزوئلا تأسیس شد.

کد خبر 6079181

دیگر خبرها

  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • رژیم صهیونیستی در الجلیل رزمایش برگزار می‌کند
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • تمام تجهیزات نیروهای مسلح کشور بومی است
  • شلیک ۲۸۰ موشک و پهپاد به مراکز نظامی اسرائیل /یک نماینده مجلس: موشک ها به اهداف اصابت کرد /جزئیاتی از حمله ترکیبی ایران
  • عملیات ترکیبی و زمانبر ایران علیه اسرائیل /شلیک به اراضی اشغالی از چند کشور /پهپادهای ایران به آسمان دمشق رسیدند
  • توقیف کشتی صهیونیستی جلوه‌ای از جنگ ترکیبی ایران علیه اسرائیل
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند
  • درخواست بایدن از ایران درباره حمله به اسرائیل/ جزئیات عبور موشک قاره پیمای روسیه از آسمان ایران/ آماده شدن موشک های کروز ایران برای حمله به اسرائیل/ مخالفت آنکارا با استفاده از حریم هوایی ترکیه برای حمله به ایران