Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر چین در استرالیا گفت: تصمیم دولت کانبرا در ممنوع کردن حضور هوآوی در توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه در استرالیا یک اقدام سیاسی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، چنگ جینگی، سفیر چین در استرالیا، گفت: تصمیم دولت کانبرا در ممنوع کردن حضور هووای در توسعه شبکه 5G این کشور اقدامی با انگیزه‌های سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی مصاحبه‌ای تأکید کرد: این مسأله به یک نقطه بحرانی در روابط دوجانبه بین استرالیا و چین تبدیل شده؛ چراکه به اعتماد متقابل آسیب زده است. 

چنگ اقدام دولت استرالیا را تبعیض علیه شرکت‌های چینی عنوان کرده است. در حالی چینی‌ها به سیاست استرالیا در تحریم هوآوی انتقاد می‌کنند که استرالیا در تلاش است تا دولت انگلیس را هم متقاعد کند که از حضور هوآوی در توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه این کشور جلوگیری کند.

این مقام چینی با تقدیر از موضع انگلیس گفت: دولت این کشور یک تصمیم منطقی گرفته تا در برابر فشارهای خارجی از سوی کشورهای مشکل‌دار تسلیم نشود.

در آگوست سال 2018 دولت استرالیا به بهانه‌های امنیتی حضور شرکت هوواوی در شبکه نسل پنجم این کشور را ممنوع کرد. 

آمریکا در تلاش است تا با اعمال فشار از حضور هوواوی در شبکه مخابراتی متحدان خود جلوگیری کند که البته تاکنون انگلیس و آلمان در برابر این فشارها تسلیم نشده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین استرالیا تحریم تلفن همراه دولت استرالیا توسعه شبکه شبکه نسل پنجم تصمیم دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فصل پنجم نون خ مشخص شد

به گزارش پارس نیوز ، مجموعه «نون. خ ۵» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجیدر ۲۴ قسمت ساخته شده و تا ۹ اردیبهشت ماه پخش آن ادامه دارد.

نون خ ۵» از پانزدهم فروردین هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. این سریال در ۲۴ قسمت ساخته شده و تا ۹ اردیبهشت ماه پخش آن ادامه دارد. فصل پنجم سریال «نون. خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است.

 

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و ... بازیگران سریال هستند.

«نون خ ۱» نوروز ۹۸، «نون خ ۲» اواخر فروردین ۹۹ و «نون خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفته‌اند. این مجموعه جزو سریال‌های موفق تلویزیون در فضای طنز و کمدی است و فصل چهارم آن در نوروز سال گذشته نیز با استقبال روبرو شد.

دیگر خبرها

  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • رئیسی: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود/دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان
  • «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • پایان فصل پنجم نون خ مشخص شد
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟