Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: اهواز بعد از اصفهان و اراک سومین قطب مهم کشور از نظر تجهیزات صنعتی است و ما وظیفه داریم برای کارخانه‌های ایرانی کار ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بیژن زنگنه امروز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از دکل ۷۲ فتح با بیان اینکه موضوع ساخت دکل در ایران یکی از آرزوهای صنعت نفت بود که محقق شد، اظهار کرد: دکل یک کارخانه سیار است که تا سال ها می توان از آن برای حفاری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: از تلاش و سرسختی تیم جوان جهاد دانشگاهی در به نتیجه رساندن ساخت دکل تشکر می کنم، سیستم‌های قدیمی در برابر هر کار جدیدی مقاومت می‌کنند لذا باید سرسختانه عمل کرد، در غیر این صورت کاری از پیش نمی‌رود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در برنامه ماست، بیان کرد: اهواز بعد از اصفهان و اراک از نظر تجهیزات صنعتی قطب مهمی است لذا وظیفه داریم که برای کارخانه‌های داخلی کار درست کنیم.

او با بیان اینکه دکل ساخته‌ شده، فقط برای ایران نیست، اضافه کرد: با استاندارسازی می توانیم دکل های ساخت خودمان را صادر کنیم زیرا منطقه ما تا سال ها نفت دارد.

زنگنه در پایان افزود: هر چند اکنون در فشار و تحریم به سر می بریم، اما به لطف خدا، مقاومت مردم و تدبیر نظام، این فشارها با سربلندی پشت سر گذاشته می‌شود.

لازم به ذکر است که صبح امروز ۲۹ بهمن‌ماه  که روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی نام دارد، با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، غلامرضا شریعتی استانداری خوزستان و مدیران جهاد دانشگاهی و نفتی کشور و خوزستان، دکل ۷۲ فتح در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری رونمایی شد.

ارتفاع دکل ۷۲ فتح ۱۵۰ فوت است و تا عمق ۲۰ هزار فوت حفاری انجام می‌دهد. همچنین  ۴۵ درصد تجهیزات آن داخلی و بیش از ۴۰ درصد صرفه‌جویی ارزی داشته است.

دکل ۷۲ فتح ششمین دکل ساخته شده از سوی سازندگان داخلی است که در یکی از مناطق اکتشافی کشور مستقر می شود.

 

.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت نفت وزیر نفت جهاد دانشگاهی استانداری خوزستان برنا خوزستان دکل 72 فتح ایجاد کار برای کارخانه دکل ۷۲ فتح ساخت دکل وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟

با همه حمایت‌هایی که دولت از پیام‌رسان‌های داخلی انجام داده، این پیام‌رسان‌ها هیچ‌گاه میان مردم محبوبیت بالایی کسب نکرده‌اند.

فیلترینگ اینستاگرام باعث نشده که استفاده آن کمتر شود و هنوز واتس‌اپ و تلگرام حرف اول را در ارتباطات میان مردم می‌زنند. بیشتر کسانی هم که مجبور به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی شده‌اند، برای کار‌های دولتی و… است.

دیگر خبرها

  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • ◄ فیلم| مراحل ساخت اتوبوس هیدروژنی در کارخانه میلیارد دلاری تویوتا
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • گلوله‌های جنگی چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، وظیفه مهم مسئولان
  • روایت دیلی تلگراف از توانمندهای صنعت پهپادی ایران