Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:16:58 GMT

تسهیلات جدید ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۶۶۲

تسهیلات جدید ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت که انتظار می‌رود شاهد یک جهش محسوس در جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، مصطفی وارنک که سخنران اصلی همایش سرمایه گذاری استانبول بود گفت انتظار می‌رود که صنایع پتروشیمی، حمل و نقل، معدن، دفاعی و الکترونیکی ترکیه بتوانند امسال سرمایه خارجی زیادی را به خود جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سرمایه‌گذاران خارجی می توانند از بازار داخلی، نیروی کار پویا و زیرساخت های نیرومند اقتصاد ترکیه به نفع خود استفاده کنند افزود: ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود می تواند فرصت جدیدی برای شروع کسب و کار باشد.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه در ادامه با اشاره به سیاست های حمایتی دولت از سرمایه گذاران خارجی گفت که تسهیلات جدیدی برای سرمایه گذاران خارجی بخواهند که در داخل خاک ترکیه محصولات استراتژیک تولیدکنند در نظر خواهیم گرفت. وی افزود: می خواهیم ترکیه به مدارج بالاتری برسد و جز پیشرفته ترین اقتصادهای جهان قرار گیرد.

در حال حاضر یک سوم کل تولید ناخالص داخلی ترکیه مربوط به استانبول است و این منطقه بیشترین جذب سرمایه خارجی را در بین مناطق ترکیه دارد. در این همایش هم چنین اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول گفت: استانبول در حال ورود به جمع برترین شهرهای دنیا است. وی با بیان اینکه در حال تلاش برای جذب سرمایه خارجی بیشتری هستیم گفت درهای استانبول بر روی نیروی کار ماهر خارجی باز است.

اما اوغلو با بیان این که شهرداری استانبول از این پس خدمات مشاوره ای بیشتری به سرمایه گذاران خارجی در حوزه مالی، فناوری و گردشگری ارائه خواهد داد افزود: در تلاشیم تا سرمایه خارجی بیشتری بر روی پروژه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه خطوط مترو جذب کنیم.

نیهات نارین، رئیس آژانش سرمایه گذاری ترکیه نیز از سرمایه گذاران، کارآفرینان و صندوق های ثروت خارجی دعوت کرد تا در ترکیه سرمایه گذاری کنند.

پیش‌تر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خلال دیدارش از اسلام آباد گفته بود که هیچ کس از سرمایه گذاری در ترکیه پشیمان نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاران خارجی سرمایه گذاری سرمایه خارجی جذب سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند

سعید رشنوادی اظهار کرد: اطلس سرمایه گذاری، ظرفیت‌های موجود استان را در بخش‌های مختلف معرفی و امکان جانمایی دقیق و آسان اراضی و مناطق قابل واگذاری به سرمایه گذاران را فراهم می‌کند.

وی افزود: این اطلس سرمایه گذاری، به عنوان یک ابزار جامع و کاربردی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام ادامه داد: سرمایه‌گذاران به واسطه این اطلس به اطلاعات مربوط به جاده، سد، شبکه توزیع برق، گاز، فاضلاب، واحد‌های صنعتی، امکانات بهداشتی و آموزشی، ظرفیت‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و دیگر زیرساخت‌ها دسترسی خواهند داشت.

وی در خصوص مزایای اطلس سرمایه‌گذاری استان توضیح داد: شفافیت اطلاعات و ارائه اطلاعات دقیق و به روز به سرمایه‌گذاران، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری به منظور آگاهی سرمایه‌گذاران از شرایط و الزامات هر منطقه قبل از سرمایه گذاری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و همچنین تسهیل در فرآیند انتخاب محل مناسب برای سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری هدفمند با هدف هدایت سرمایه گذاری‌ها به سمت بخش‌های اولویت دار از جمله مهم‌ترین مزایای این اطلس است.

رشنوادی با بیان اینکه فاز اول اطلس سرمایه‌گذاری سال گذشته و با معرفی اهم ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان رونمایی شد، در مورد فاز دوم این اطلس هم، گفت: در فاز دوم این پروژه، فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان به تفصیل مشخص و به همراه نقشه و utm در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت و این امر به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا طرح مورد نظر خود را در منطقه‌ای مناسب و با توجیه اقتصادی بالا اجرا کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند