Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ایروانی در ششمین سرانه سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع نظام بانکی در خدمت تولید با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی را با مشورت مجمع مصلحت نظام تعیین می‌کند، اظهار کرد: همچنین مقام معظم رهبری بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظارت داشته و آن را رصد و پایش می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و نظام پولی و بانکی نیز روند به همین صورت بوده و سیاست‌گذاری‌های کلی پس از بررسی‌های لازم در مجمع مطرح و مقام معظم رهبری آن را تصویب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه البته اقتصاد مقاومتی تفاوت‌هایی با سایر بحث‌های اقتصادی دارد، سیاست‌های کلی مقاومت اقتصادی بر مبنای تاب‌آوری است که این امر موجب تمایز آن با دیگر سیاست‌ها می‌شود. ضمن اینکه در این سیاست، اقتصاد بازار، اقتصاد اجتماعی و اقتصاد همبستگی و غیره مورد توجه است.

ایروانی اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی علاوه بر تاب‌آوری، عدالت اقتصادی و اجتماعی نیز مطرح است.

وی از دیگر ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را ارتقاء درآمد طبقات متوسط و پایین را عنوان کرد و گفت: همچنین در اقتصاد مقاومتی به نقش طبقات متوسط و پایین در اقتصاد و تاثیرگذاری آنها توجه ویژه‌ای شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سهم‌بری عادلانه در تولید و مصرف را از دیگر ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست که نیازمند اصلاح سیاست‌های کلی و در پی آن قوانین و آیین‌نامه‌ها است.

ایروانی با اشاره به اهمیت نظام پولی و بانکی در دستیابی به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: نیازمند آن هستیم که نظام پولی و بانکی ما اصلاح شود و برای این امر در قدم اول نیازمند اصلاح سیاست‌های کلی هستیم.

وی ادامه داد: چالش‌هایی که در این بخش وجود دارد ناشی از اسناد بالادستی است چراکه اگر اسناد بالادستی اصلاح شوند قوانین و آیین‌نامه‌ها نیز اصلاح خواهند شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: البته بعضی از مشکلات مربوط به حوزه مدیریت و نظارت می‌شود که باید دلایل آن بررسی و عوامل آن مرتفع شوند.

ایروانی درباره چگونگی اتخاذ سیاست‌های کلی نظام پولی و بانکی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عناوین مربوط به این موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح شده و مجمع پیشنهادات خود را عنوان کرده و رهبر معظم انقلاب آن را تصویب نموده‌اند. ایده‌پردازی و چهارچوب‌های مفهومی تعیین شده در سیاست‌های کلی نظام پولی و بانکی صورت پذیرفته اما در سطح مقدماتی است.

به گفته ایروانی مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی آن را دارد که پیشنهاد پژوهشگران را دریافت و آنها را در نظام پولی و بانکی مورد استفاده قرار دهد.

وی گفت: از نظر ما نظام پولی و بانکی باثبات باید در خدمت اقتصاد ملی باشد و محور اصلی آن به سوی ایجاد ارزش افزوده حرکت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم استفاده از نظام بانکی مدرن دنیا در کشور افزود: در این بحث هرگونه مقررات‌گذاری و ترتیب و اقدامات آن بسیار مهم است. هرگونه اصلاح نظام بانکی باید معطوف به سیاست‌های کلی باشد که مشخص شده و براساس آن قوانین تعریف می‌شود.

ایروانی با بیان اینکه از محدودیت‌های پیش آمده در اثر تحریم خوشحال هستم، اظهار کرد: یکی از نتایج مثبت تحریم‌ها، کاهش واردات بوده است. تجربه سال‌های 52، 53، 62 و 87 نشان می‌دهد هر زمان که افزایش قیمت نفت داشته‌ایم و درآمد ما افزایش یافته، در پی آن واردات رشد کرده و به اقتصاد کشور صدمه زده است.

به اعتقاد وی افزایش قیمت نفت و فروش آن مساوی با افزایش واردات و کاهش سرمایه‌گذاری بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد کشور درآمد مجمع تشخیص مصلحت مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نظام پولی و بانکی اقتصاد مقاومتی سیاست های کلی نظام بانکی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد و دو تیم به کنسرسیومی متشکل از شرکت های صنایع پتروشیمی و شش بانک واگذار شدند تا مشکلی بابت دریافت مجوز حرفه ای حضور در لیگ قهرمانان، سرخابی ها را تهدید نکند.

ویدئو: 330856

در زمان امضای واگذاری پرسپولیس به شش بانک، علاوه بر نمایندگان این بانک ها، سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز حضور داشت تا سرخ ها به بانک های شهر، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه واگذار شوند.

بدین ترتیب، سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

طبق اعلام مجری برنامه، نفرات زیر و به نمایندگی از شرکت ها خود، قرارداد واگذاری پرسپولیس را امضا کردند:

سازمان خصوصی سازی: ابراهیم بازیان سرپرست سازمان و نمایندگی از طرف دولت
بانک شهر: سیدمحمد مهدی احمدی، مدیرعامل
بانک ملت: فرشید فرخ نژاد، مدیرعامل
بانک تجارت: هادی اخلاقی، مدیرعامل
بانک صادرات: محسن سیفی کفشگری، مدیرعامل
بانک اقتصاد نوین: علیرضا بلگوری، مدیرعامل
بانک رفاه کارگران: وحید خانلری، عضو هیئت مدیره

دیگر خبرها

  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار