Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:05:20 GMT

ثبت اطلاعات ۲۹ واحد صنعتی لرستان در سامانه طرح «تاپ»

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۸۳۲

ثبت اطلاعات ۲۹ واحد صنعتی لرستان در سامانه طرح «تاپ»

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفی خانی امروز سه شنبه در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه در قالب طرح «تاپ»، هماهنگی بین دانشگاه و صنعت را برای انجام پژوهش‌های عملیاتی محور که منجر به رونق تولید شوند باید تقویت کنیم، گفت: همچنین، پژوهش‌های کاربردی دانشگاهی باید در راستای تولید محصولات قابل رقابت در اقتصاد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تصریح کرد: تا تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۹۸ تعداد ۸ هزار بنگاه صنعتی در سطح کشور در طرح «تاپ» ثبت نام کرده‌اند و تا همین تاریخ، تعداد ۳ هزار عضو هیئت علمی و محقق دانشگاهی در کشور در این طرح ثبت نام کرده‌اند که البته توقع ما این است که تعداد بیشتری از محققان و پژوهشگران دانشگاهی برای تقویت هرچه بیشتر طرح تاپ در سامانه تاپ، ثبت نام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: در استان لرستان نیز تاکنون، تعداد ۲۹ واحد صنعتی در طرح تاپ ثبت نام کرده و اطلاعاتشان را در این سامانه وارد کرده‌اند.

صفی خانی، افزود: رویکرد ما این است که از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، هرچه بیشتر در بخش‌های صنعت استان استفاده شود، همه باید تلاش کنیم استان لرستان به عنوان یک استان موفق در اجرای طرح تاپ در سطح کشور، مطرح شود.

کد خبر 4856022

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت لرستان ارتباط صنعت و دانشگاه انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین انقلاب اسلامی ایران گرگان قاسم سلیمانی بیرجند ثبت نام کرده طرح تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پایان کار ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستانی طبس از صدور پایان کار یک هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان طبس، اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده 16 هزار و 743 نفر، متقاضیان تعیین نهایی که تشکیل پرونده داده‌اند 11 هزار نفر بوده و حدود 6 هزار قطعه به مردم تحویل داده شده و برای حدود یک هزار واحد پایان کار صادر شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستانی طبس در زمینه آمار فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان طبس، اظهار داشت: شهرستان طبس دارای سه بخش است که بخش مرکزی شامل دیهوک و دستگردان دارای 169 روستا و آبادی دارای سکنه و 324 خالی از سکنه است.

وی افزود: در این بخش 78 روستای بالای 20 خانوار و 20 روستای زیر 20 خانوار وجود دارند. در حوزه عمران روستایی نیز 125 روستا دارای طرح هستند که از این تعداد 78 روستا بالای 20 خانوار و 47 روستا زیر 20 خانوار هستند.

فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: تهیه طرح در تمام روستاهای بالای 20 خانوار انجام شده و تعداد 23 روستا دارای طرح بازنگری است که در این بازنگری‌ها اعتباری که از ابتدا تا پایان سال 1401 هزینه شده 55 میلیارد تومان بوده است.

رحیمی ادامه داد: در سال 1401 مبلغ 17 میلیارد تومان و در سال 1402 مبلغ 4 میلیارد و 370 میلیون تومان اعتبار داشتیم که در شش روستا طرح هادی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مطالعه پل ازمیغان طبس نیز در حال اجراست تصریح کرد: در حوزه تامین قیر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از ابتدا تا پایان سال 99 در دو روستا با سطح 4900 مترمربع اجرای آسفالت انجام شده که در دولت فعلی تنها در سال 1400 تعداد 21 روستا با سطح 92 هزار مترمربع و در سال 1401 تعداد 27 روستا با 100 هزار مترمربع اجرای آسفالت شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: در حوزه صدور سند تعداد سند صادر شده در روستاهای شهرستان از ابتدا تاکنون 8 هزار و 700 جلد سند و در حوزه شهری 888 جلد سند صادر شده و 775 هکتار زمین در سطح روستاهای شهرستان تملک شده است.

رحیمی در زمینه واگذاری زمین در سطح روستاها توسط بنیاد مسکن، گفت: دو هزار و 567 قطعه زمین در حوزه عمران روستایی در سال 1402 و در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی 240 هکتار زمین تملک ودر حال تفکیکی صدور سند بوده و از ابتدای سال 1403 نیز 100 هکتار در دست اقدام داریم و 100 هکتار دیگر در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی به طرح‌ها الحاق می‌شود.

وی افزود: در مجموع دو سال 340 هکتار در سطح روستاها در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی تملک خواهد شد. در حوزه قیر رایگان از اعتبارات 1402 حدود 50 هزار مترمربع آسفالت در فاز اول قرارداد منعقد کرده‌ایم و پیمانکاران آماده شروع اجرای طرح هستند. در فازهای بعدی این مبلغ افزایش پیدا تاییدخواهد‌کرد و در روستاهای بیشتری کار اجرا خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ادامه داد: مسئله دیگر مورد توجه، روستاهای هدف بافت باارزش و هدف گردشگری است که سه روستا در سطح شهرستان در این مقوله جای داده شده‌اند. در مورد خدمات فنی صدور پروانه که بنیاد مسکن ارائه می‌دهد نیز در سال گذشته پاسخ استعلام 460 خدمت داده شده است.

رحیمی با اشاره به مقاوم سازی مساکن روستایی، ادامه داد: در مجموع تاکنون 6 هزار و 850 واحد در سطح روستاهایی شهرستان مقاوم‌سازی شده است و درصد واحدهای مقاوم سازی شده حدود 90 درصد است که در سال گدشته 350 متقاضی در این حوزه به بانک معرفی شده‌اند که در حال ساخت و ساز  در سطح روستاها هستند.

وی در زمینه واحدهای آسیب دیده از سوانح طبیعی نیز گفت: در زلزله سال گذشته 133 واحد در سطح روستاها ساخته شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده 16 هزار و 743 نفر، متقاضیان تعیین نهایی که تشکیل پرونده داده‌اند 11 هزار نفر بوده و حدود 6 هزار قطعه به مردم تحویل داده شده و برای حدود یک هزار واحد پایان کار صادر شده است.

رحیمی با بیان اینکه حدود 1100 هکتار زمین در سطح شهرستان الحاق شده شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهرهای دیهوک و عشق آباد واحدهای نهضت ملی مسکن داریم و طبق مصوبات شورای مسکن به شهرهای زیر 25 هزار نفر تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه تعلق می‌گیرد و بنیاد مسکن در حال معرفی بوده و وام‌های 350 میلیون تومانی با بازپرداخت 20 ساله در حال اعطا است تا این طرح در این شهرها پیشرفت داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: بزرگترین سایت ویلایی در شهرستان طبس واقع شده و بنا به گفته مسئولان، این شهرستان رتبه‌دار واگذاری زمین و سرعت ساخت و ساز‌ها است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • صدور پایان کار ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • هاآرتص از هک شدن اطلاعات حساس صهیونیست‌ها خبر داد