Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران گفت: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای تبادل اسناد مالکیت طرح نیلوفری در منطقه ۱۷ با هم توافق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «علی اعطا» در جلسه امروز شورای شهر تهران و پس از اعلام نظر دبیر شورایاران منطقه 17 گفت: در کنار مشکلات و محدودیت های منطقه 17 باید به ظرفیت های این منطقه نیز توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بازار مبل یافت آباد را یکی از ظرفیت های اقتصادی در منطقه برشمرد و گفت: همیشه طرح هایی برای تبدیل منطقه هفت به محور گردشگری و پیاده راه مطرح بوده است و مطالعاتی هم توسط مهندسان مشاور در این خصوص انجام شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح نیلوفری نیز گفت: با بررسی هایی که انجام شد، کمیته معماری و طرح های شهری به این نتیجه رسید که برای تملک اجرای این طرح با وزارت راه و شهرسازی توافق نداریم، بنابراین طرحی از طریق فراخوان تهیه شد اما هیچ کدام اقتصادی نیست و قابلیت اجرایی ندارد.

 

اعطا تصریح کرد: متاسفانه شهرداری پیش از آنکه امکان سنجی های اقتصادی تهیه طرح های مشابه ای را تهیه می کند که در بیشتر مواقع هم به نتیجه نمی رسد.

 

در ادامه، زهرا نژاد بهرام در خصوص طرح توسعه محور نیلوفری گفت: در بودجه های سال 98 و 99 اعتبار خوبی برای اجرای این طرح پیش بینی شده است و وزارت راه، راه آهن و شهرداری تهران نیز در خصوص تبادل اسناد مالکیت به توافق رسیده اند.

 

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان مالکیت در این منطقه فراهم نبود، بنابراین نمی توانستیم بودجه ای در بخش اجرایی به آن اختصاص دهیم در حالی که با اقدامات انجام شده توانستیم بودجه لازم را فراهم کنیم.

 

وی به وجود فضاهای بی دفاع شهری در منطقه 17 اشاره کرد و گفت: استقرار گاراژها و هدفمند نبودن سازه های پیشین و یا اماکن رها شده باعث ایجاد فضاهای بی دفاع شهری در این منطقه شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: وجود بافت های ناپایدار و فرسوده در منطقه باعث شده است تا ساکنان این منطقه نتوانند از تسهیلات استفاده کنند؛ بنابراین شهرداری باید با توجه به امکانات درون سازمان تسهیلاتی برای نوسازی بافت فرسوده در منطقه 17 فراهم کند.

 

زهرا صدر اعظم نوری هم در خصوص پایین بودن سرانه فضای سبز در منطقه 17 گفت: این منطقه یکی از مناطق کم برخوردار و فقیر است.

 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: کمیسیونی برای افزایش سرانه فضای سبز در منطقه 17 تشکیل شده و اعتباراتی هم برای آن تعیین شده است، بنابراین از شهردار منطقه می خواهیم تا با بررسی های لازم زمینه را برای تملک املاک و تبدیل آن به فضای سبز فراهم کند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی اعطا شورای شهر تهران شورای شهر شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران تصریح شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت راه منطقه 17 فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در یک قدمی توافق «فرصت توافق» سوخت شد؟ / تحولات منطقه و جهان به کدام سمت می‌رود؟ / چه خواهد شد؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • چرا در یک قدمی توافق «فرصت توافق» سوخت شد؟ / تحولات منطقه و جهان به کدام سمت می‌رود؟ / چه خواهد شد؟
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • تخریب دیوار باغ گیاه‌شناسی نوشهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق