Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حضور زنان در اجتماع و اشتغال، مستلزم رعایت مرزها و شئونات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در دیدار با بانوان شاغل و رابطین دستگاه­‌های اجرایی با اشاره به الگوبرداری زنان جامعه از حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: زنان باید با الگوبرداری از حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان و خانه‌­داری بکوشند و با حفظ مرزها و شئونات اسلامی در اجتماع حضور مؤثر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر انسانی باید یک بازشناسی دقیق از حضرت فاطمه(س) داشته باشد، اظهار داشت: عظمت و کرامت این بانوی بزرگوار در حدی زیاد است که باید راه زیادی را تا شناخت ایشان طی کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به هر میزان توانستیم سبک زندگی حضرت فاطمه(س) را در زندگی راه دهیم، به همان میزان به خدا نزدیک می‌­شویم، خاطرنشان کرد: قطعا خداوند متعال برای همه ما یک مقصد نهایی قرار داده است و تنها راه برای رسیدن به این مقصد، حرکت در راستای سبک زندگی این حضرت و الگوبرداری از ایشان است. لذا باید ایشان را بشناسیم، تحقیق و مطالعه کنیم و به اطلاعات اندک در تلویزیون و جلسات اکتفا نکنیم. اگر بانویی بخواهد به این مقدار شناخت از حضرت فاطمه(س) اکتفا کند، حق این راه ادا نمی­‌شود.

وی با بیان اینکه باید زن را در فرهنگ توحیدی و مکتب وحی بشناسیم نه در فرهنگ مخلوق، تصریح کرد: اگر بخواهیم زن‌­شناسی را در مکتب مخلوق بشناسیم، به یک زن به عنوان کالا و تبلیغ­‌کننده می‌­رسیم، اما از دید مکتب وحی، زن یعنی فاطمه زهرا (س) لذا باید زن ارزش خود را دانسته، اجازه سوء استفاده از وجود خود را ندهد، بپا خیزد و از خود دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اکنون زنان در جامعه به دنبال کرامت و نقش‌آفرینی هستند، تربیت فرزند و خانه‌داری از بهترین و مهمترین وظایف و منزلت زن است.

 

نکونام با اشاره به حضور اجتماعی زن گفت: اسلام مخالف حضور زن در جامعه نیست، زنان بزرگی همچون هاجر، حضرت مریم مقدس، حضرت فاطمه زهرا(س)، نقش آفرینی اجتماعی بسیار زیادی در تاریخ داشتند، این نقش‌ها در کنج خانه آفریده نشد بلکه در جامعه ایجاد و تأثیرگذار شد.

وی افزود: برخی افراد از حضور زن در اجتماع سوءاستفاده کرده و به نفع خود از حضور آن‌ها در جامعه دفاع می‌­کنند، در حالی که تمام منزلت آفرینی زن در سایه حفظ مرزهای لازم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خدای متعال در آفرینش یک سری خصوصیات برای زن و یک سری ویژگی برای مرد قرار داده است که نباید با هم مخلوط شوند.

نکونام با بیان اینکه براساس همین خصوصیات، وظایف زن و مرد در ادیان مشخص می­‌شود، اضافه کرد: زن باید با حفظ خصوصیات زنانه، در خانواده، تربیت و پرورش فرزند، نقش آفرینی در اجتماع و فرهنگ سازی تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حضرت فاطمه س زنان در اجتماع تربیت فرزند فرهنگ سازی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حضرت فاطمه س فاطمه زهرا نقش آفرینی حضور زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ حضور رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان شاهرود

رئیس جمهور عصر پنجشنبه در ادامه برنامه های دومین سفر دولت مردمی به استان سمنان در اجتماع باشکوه مردم شهرستان شاهرود سخنرانی کرد.

دیگر خبرها

  • عکس/ حضور رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان شاهرود
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • حضور ۱۱ تیپ ارتش در مرزها
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد