Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، اصولا توانایی و قدرت اقتصادی هر کشوری نه تنها در حفظ استقلال حاکمیت ملی نقش مهمی را بازی می کند بلکه برای پیشبرد اهداف سیاسی خارجی یک کشور که دارای اهداف وسیع سیاسی، ایدئولوژیکی و اقتصادی جهانی می باشد مهمترین عامل و اهرم به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۹ بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی می باشد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان، می گوید: بخش کشاورزی از طریق عرضه نیروی کار و سرمایه مازاد، تامین مواد غذایی و مواد خام صنعتی، گسترش صادرات غیر نفتی و تأمین ارز خارجی، تأمین و ایجاد رونق بازار، تولید محصول سالم و تأمین امنیت و سلامت جامعه، افزایش راندمان تولید و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و ... نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

جواد سلطان کاظمی تهدید جدی منابع پایه بخش کشاورزی شامل آب، خاک، جنگل ها و مراتع، اعتبارات و سرمایه گذاری اندک دولتی و خصوصی در بخش کشاورزی، ارزش افزوده پایین در برخی محصولات کشاورزی، وابستگی برخی محصولات بخش کشاورزی به نهاده های واسطه ای و وارداتی، ضایعات فراوان محصولات بخش کشاورزی در بعضی محصولات، را برخی از چالش های روبروی بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: برای رشد و توسعه بهتر بخش کشاورزی، توجه به مزیت های کشاورزی از یک طرف و تلاش برای رفع محدودیت های پیش روی بخش کشاورزی از طرف دیگر به عنوان دو ابزاری هستند که باید مورد توجه گیرند.

وی ادامه داد: برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی در استان خوزستان شامل ۱۱ پروژه ملی و ۶ پروژه استانی است که در ابتدای سال جاری ابلاغ و پس از طی مراحل مربوط در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی استان، پیشنهاد، تصویب و در دست اجرا قرار گرفت که اهداف متعددی را از جمله توسعه درون زای تولیدات بخش کشاورزی، تأمین امنیت غذایی، ایجاد ارزش افزوده، مهاجرت معکوس و ... را دنبال می کند.

سلطان کاظمی تصریح کرد: همچنین در سال جاری ۹ هزار و ۲۷۴ طرح اشتغال زا با میزان اعتبار ۷ هزار و ۵۶۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال از محل تسهیلات کم بهره و در راستای اقتصادی مقاومتی موفق به اخذ تسهیلات کم بهره شدند که اشتغال ۵ هزارو ۵۲۵ نفر را به دنبال دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ۱۰ طرح از قبیل گلخانه های تولید کاکتوس، بسته بندی مواد غذایی و ... در بخش کارآفریتی به بهره برداری رسیدند، تصریح کرد: امکان توسعه این قبیل فعالیت های نوآورانه با توجه به اولویت های وزارت متبوع که حمایت از تولیدات تا رسیدن به سبد مصرف کننده می باشد با تخصیص اعتبارات کم بهره و قرض الحسنه و نیز ایجاد اشتغال پایدار ضروری به نظر می رسد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خوزستان اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی تأمین امنیت ارزش افزوده کم بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری

  به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی با اشاره به شعار سال؛ با عنوان «جهش تولید، مشارکت مردمی»، گفت: اینکه مسئله جهش تولید برای چندمین بار در قالب شعار سال مطرح می‌شود، نشان از اهمیت آن در اقتصاد کشور دارد. نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره بی توجهی به تولید، اقتصاد کشور را دچار امراض مختلفی کرده است، ادامه داد: حرکت تولید نیاز به یک برنامه و سازوکار مشخص دارد از سویی دیگر و به اعتقاد بنده همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید ظرفیت‌های موجود خود را برای جهش تولید آنهم با مشارکت مردمی به کار گیرند. وی با بیان اینکه باید موانع مشارکت مردم در رونق و جهش تولید برداشته و بستر برای حضورمردم در کانون‌های اقتصادی فراهم شود، تاکید کرد: همچنین قوانین خوبی در زمینه مشارکت مردم در اقتصاد وجود دارد که لازم است دولت این موارد را در راستای تحقق شعار سال مدنظر قرار دهد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مردمی سازی اقتصادی به خوبی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای درست و دقیق برنامه هفتم توسعه می‌تواند راهبردی مناسبی برای مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید باشد. وی با بیان اینکه باید در راستای جهش تولید حمایت درستی از بخش خصوصی صورت گیرد، ادامه داد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که سرمایه گذار بتواند اصل و سود خود را بازگرداند. سلیمی با بیان اینکه ما باید به سمت یک اقتصاد مردمی حرکت کنیم، گفت: ما باید در موضوعات اقتصادی مردم را دخالت دهیم. به واقع دولت می‌تواند بسیاری از امور را به مردم واگذار کرده و شرایط را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کند که این خود نیاز به یک نگاه وسیع تری به مسائل دارد.

دیگر خبرها

  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت/ اعلام جزییات
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری