Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@23:10:23 GMT

ژاپن «خطر سفر به ایران» را برداشت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۰۷۳

ژاپن «خطر سفر به ایران» را برداشت

وزارت خارجه ژاپن هشدار «خطر سفر به ایران» را حذف و نقشه امنیتی ایران را از حالت اخطارآمیز خارج کرد.

به گزارش ایسنا، ژاپن پس از پاسخ نظامی ایران به آمریکا و سرنگونی هواپیمای اوکراینی، شهروندانش را از سفر به ایران منع و به اتباعش که در ایران حضور داشتند، توصیه کرد سفر به ایران را متوقف کنند و در اسرع وقت به کشور برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این اقدام، رنگ نقشه امنیتی ایران نیز «نارنجی تیره» شد. آن‌طور که در وب‌سایت وزارت امور خارجه ژاپن توضیح داده شده، رنگ نارنجی تیره با درجه ۳ امنیتی، به معنی پرهیز از سفر به این مناطق است. در این سطح به شهروندان ژاپنی که در آن منطقه و یا کشور حضور دارند، توصیه می‌شود سفر را متوقف و آن منطقه را ترک کنند.

نقشه امنیتی ایران، پس از تشدید تنش بین ایران و آمریکا و سرنگونی هواپیمای اوکراینی.
سطح امنیت ایران در این نقشه ۳ است که اکنون تغییر کرده.

طبق توضیح وزارت امور خارجه، این رنگ به معنی «پرهیز از سفر به این مناطق، توقف سفر و بازگشت به کشور» است.

این اخطار که عقب‌نشینی آژانس‌ها و توریست‌های ژاپنی و حتی خروج نمایندگان شرکت‌های بزرگ ژاپنی (سوگو شوشا) از ایران را سبب شد، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را بر آن داشت در نامه‌ای خطاب به دستیار وزیر امور خارجه کشورمان در امور آسیا و اقیانوسیه، با اشاره به بالا رفتن ریسک سفر به ایران در ژاپن و خسارت‌های اقتصادی غیرقابل جبرانی که ادامه این روند به دنبال خواهد داشت و ورود گردشگران ژاپنی را تا چند سال متوقف خواهد کرد، درخواست کند برای برگرداندن امنیت ایران به سطح قبلی تعاملات و اقدامات لازم انجام شود.

پس از گذشت حدود یک ماه از این جریان، وزارت امور خارجه ژاپن در اقدام تازه‌ای، سطح امنیتی ایران را یک درجه تغییر داده و نقشه را کمرنگ‌تر (نارنجی) کرده است. درحال حاضر سطح ۲ برای امنیت ایران درنظر گرفته شده که در این حالت، به شهروندان ژاپنی توصیه می‌شود از سفر غیرضروری به این کشور پرهیز کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/002zqT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ژاپن نقشه امنیتی ایران وزارت امور خارجه سفر به ایران امنیت ایران خارجه ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • ‏ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست