Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ قیمت دلار در ماه‌های ابتدایی امسال همچنان تحت تاثیر نوسانات سال 97 بود و به رغم اینکه با قیمت حدودی 13500 تومان معاملات روزهای ابتدای سال را آغاز کرد، طی مدت کوتاهی یعنی در میانه اردیبهشت ماه به 15300تومان رسید.

این صعود خیلی ماندگار نبود و پس از یک روز نرخ دلار مجددا وارد مدار نزولی شد؛ این کاهش قیمت تا جایی پیش رفت که دلار در خرداد ماه دوباره به کانال 13هزار تومان بازگشت و حتی در برخی از روزهای این ماه به 12900تومان نیز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت دلار در روزهای ابتدایی تیر ماه بیشتر حول کانال 12هزار تومان در نوسان بود اما در روزهای پایانی و منتهی به مرداد ماه با حدود دو هزار تومان کاهش به 11هزار تومان سقوط کرد؛ پس از این روند نزولی، بازار ارز طی حدود چهار ماه (از مرداد تا هفته سوم آبان) در آرامش و ثبات بود و در این مدت قیمت دلار با سرعت کم و در محدوده 11 تا 12هزار تومان نوسان داشت.

این آرامش بازار ارز در پی بزرگترین رخداد اقتصادی سال 98 یعنی افزایش قیمت بنزین در تاریخ بیستم آبان ماه، بر هم خورد تا جاییکه دلار مجددا به سرعت وارد کانال 13هزار تومان شد؛ البته در این مدت رییس بانک مرکزی بارها تاکید کرد که این نوسان قیمت دلار متاثر از اصلاح قیمت بنزین بوده و ماندگار نخواهد بود.

اما این التهاب بازار ارز با شروع هفته سوم دی ماه در پی ترور سردار سلیمانی به اوج خود رسید؛ قیمت دلار در این هفته تا مرز 15هزار تومان نیز پیش رفت و در نهایت با انتقام سخت ایران علیه آمریکا قیمت دلار تا محدوده 13هزار تومان سقوط کرد.

به این ترتیب قیمت دلار از اواخر دی ماه تا روز گذشته بین 13300 تا 13950تومان نوسان داشت اما امروز نرخ دلار با 250تومان افزایش به 14200تومان صعود کرد که در این میان برخی از صاحب‌نظران بازار ارز اظهار کرده‌اند که این افزایش قیمت متاثر از موضوع FATF و جو روانی ناشی از آن بوده؛ این در حالیست که امروز رییس کل بانک مرکزی صراحتا این گزاره را رد و تاکید کرد که نوسانات اخیر قیمت ارز هیچ ارتباطی با نشست FATF ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دلار نرخ ارز قیمت دلار قیمت سکه سکه طلا قیمت طلا نرخ دلار صرافی قیمت روز دلار دلار بانکی دلار آزاد قیمت لحظه ای دلار قیمت لحظه ای ارز دلارفروشان دلارفروش نرخ لحظه ای ارز بازار فردوسی تصویب FATF اقدام مالی FATF پیوستن به FATF قیمت دلار 13هزار تومان بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سکه روی دور تند؟؛ رقابت تنگاتنگ طلا با خاورمیانه

سکه بازان در معاملات نقدی دیروز شاهد نوسان صعودی قیمت سکه امامی بودند. معامله گران از لیدر شدن اونس طلا در بازار سکه گفتند. امروز کف و سقف قیمت سکه چقدر پیش‌بینی شده است؟

به گزارش اقتصادنیوز، نگاهی به بازار سکه تهران در معاملات نقدی دیروز (سه شنبه ۲۸ فروردین ماه) حکایت از نوسان صعودی قیمت سکه امامی دارد.

قیمت سکه با گپ مثبت بیش از ۸۰۰ هزار تومانی آغاز به کار کرد و بر روی ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت، اما در همان ساعات اولیه تا حدودی کاهشی شد و در واپسین ساعات معاملات با ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه هم در روز سه‌شنبه به هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلای آبشده هم که روز گذشته کانال ۱۶ میلیون را از دست داده بود در معاملات پشت خطی با یک نوسان تا میانه‌های کانال ۱۶ میلیون بالا رفت.

البته قیمت طلای جهانی روز گذشته نوسان قابل ملاحظه را ثبت کرد و با رشد ۲۳ دلاری به سطح ۲۳۸۱ دلار رسیده بود. بر همین اساس عده‌ای از معامله گران معتقد بودند که اونس طلا لیدر بازار سکه شده بود.

نوسان رفت و برگشتی سکه امامی در شرایطی است که به نظر می‌رسد بازار در حال فاصله گرفتن از روز‌های هیجانی خود (به شرط عدم انتشار سیگنال منفی جدید) است. البته برخی از فعالان بازار معتقدند با انتشار نخستین اخبار منفی شرایط بازار مجددا هیجانی خواهد شد.

در شرایط کنونی برخی‌ها باور دارند که کف قیمت سکه در محدوده ۴۰ میلیون تومان است و سقف در مرز ۴۶ میلیون تومان قرار دارد که در هفته گذشته با تشدید تنش‌های خاورمیانه سکه یکبار به نزدیک آن رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند در شرایط کنونی جناح افزایشی بازار دو مرز ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پس از آن ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. اما اگر کاهشی‌ها قدرت را به دست بگیرند احتمال عقب نشینی سکه بازان از کانال ۴۳ میلیون تومان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۰۹:۳۰
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • بازگشت سکه روی دور تند؟؛ رقابت تنگاتنگ طلا با خاورمیانه
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰