Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@10:29:24 GMT

فراخوان آزمون مهارت زبان فارسی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۲۷۲

فراخوان آزمون مهارت زبان فارسی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آزمون مهارت زبان فارسی (آمفا) عمومی ۱۵ اسفند امسال (مطابق با پنجم مارس ۲۰۲۰) در ایران برای تمامی فارسی‌آموزان و غیرایرانی‌های مقیم ایران، اعم از دانشجویان غیرایرانی و همچنین ایرانیانی که برای مقاصد شغلی و درسی در خارج از کشور نیازمند این مدرک بین‌المللی هستند برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این آزمون که با عنوان اختصاری بین‌المللی AMFA است، یک آزمون مهارت زبانی است که بدون توجه به سابقه آموزشی فرد آزمون‌دهنده، میزان توانایی او در چهار مهارت اصلی زبان فارسی همچون شنیدن، خواندن  صحبت کردن و نوشتن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت نمره نهایی و کارنامه بین‌المللی صادر خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون تا ۱۰ اسفند سال جاری فرصت دارند از طریق وبگاه www.amfa.ir ثبت نام کنند.

نخستین آزمون بین‌المللی مهارت زبان فارسی «آمفا» توسط بنیاد سعدی در تاریخ دوم آذر ۱۳۹۸ به صورت همزمان در دو کشور روسیه و عراق برگزار شد و این دومین آزمون در سال جاری است.

۲۴۱۲۴۵

کد خبر 1354057

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات فارسی زبان فارسی مهارت زبان فارسی آزمون مهارت زبان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به بی‌پولی افتادند

سردبیر سابق اینترنشنال در متنی از تعطیلی دفتر واشنگتن این تلویزیون، پس از تعطیلی منوتو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سامان رسول پور سردبیر شبکه معاند ایران اینترنشنال در صفحه شخصی اش نوشته است: روند قابل تاملی از تعطیلی، کاهش بودجه، و کوچک‌تر شدن بخشی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور در جریان است.

سردبیر شبکه ایران اینترنشنال افزود، روند قابل تاملی از تعطیلی، کاهش بودجه و کوچک‌تر شدن بخشی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در جریان است. این تغییرات دست‌کم شامل من‌وتو، ایران‌اینترنشنال، بی‌بی‌سی‌فارسی و چند رسانه ‌با سرمایه عربی شده است.

وی ادامه داد دامنه این تغییرات: تعطیلی من و تو، تعطیلی قریب‌الوقوع  [مقطعی؟] دفتر واشینگتن ایران‌اینترنشنال و اشکال مختلف قطع همکاری یا بازخرید آنطوری که گفته می‌شود دست‌کم ۴۰-۵۰ همکار این بخش در کنار انحلال دپارتمان‌ها و بخش‌هایی از دفتر لندن و بازخرید جمع نه چندان کوچکی از همکاران دفتر لندن؛ تغییرات ساختاری در بی‌بی‌سی فارسی و ادغام ساختارمدیریتی آن در بخش‌های دیگر، بخشی از این روند است. این تغییرات شامل بخش‌های مربوط به افغانستانِ این رسانه‌ها هم شده است.

رسول پور اضافه کرد، توجیه و منطقِ درونی این تحولات در تک‌تک این رسانه‌ها، یکسان نیست و از نظر زمانی روند تغییرات در برخی از رسانه‌ها مثل بی‌بی‌سی فارسی از دو سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اما پیامدهای این روند، برای مخاطبان این رسانه‌ها در داخل ایران، تقریبا یکسان است. چه اتفاقی در حال وقوع است؟ توضیح شفاهی، رسمی یا اداری بیشتر این تحولات این است: «از قطع یا کاهش بودجه به دلایل و نسبت‌های مختلف گرفته تا ملاحظه‌ها و نگرانی‌های امنیتی».

شبکه‌های تلویزیونی معاند لندن نشین مدت‌هاست با مشکلات مالی و تعطیلی دفاتر خود مواجه اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پل بزن بین بلخ و نیشابور، هردو اقلیم یک خراسان است
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به بی‌پولی افتادند
  • گویش و لهجه خلیل‌آبادی از نمونه‌های زبان کهن فارسی است
  • مظلومیت زبان فارسی از نگاه رهبر معظم انقلاب
  • پاسداشت زبان فارسی در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه لازم است
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است
  • شعرخوانی یک هندی به زبان فارسی در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • شعر فارسی، رسانه قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای است
  • توافق ایران و طالبان برای آموزش زبان فارسی