Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:41:14 GMT

میراث‌بانان برگزیده کشور تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۴۶۱

میراث‌بانان برگزیده کشور تجلیل شدند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از میراث‌بانان برگزیده کشور تجلیل کرد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز (سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه) علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن آمفی‌تئاتر این وزارتخانه از میراث‌بانان برگزیده کشور تجلیل به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر مونسان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت مقام میراث‌بانان کشور و با یادی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: میراث فرهنگی کشور بسیار گسترده است و توان وزارت میراث فرهنگی اندک، اما با این وجود یگان حفاظت میراث توانسته وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد. میراث فرهنگی کشور به همه مردم تعلق دارد و حفاطت از آنها یعنی حفاطت از اموال تمام مردم.

وی افزود: هر سند تاریخی سندی است از هویت ملت و کشور و افراد زیادی در تلاشند این هویت را از بین ببرند و هویت نداشته خود را به جهان معرفی کنند تا شاید بتوانند در ایجاد یک تمدن نقش داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی در مورد کمبود امکانات هم توضیح داد: یگان حفاظت میراث تحت فشار است و به اندازه کافی نیرو ندارد و شاید بتوان گفت نسبت میراثی که باید محافطت شود با نیروهای یگان حفاظت 10 به یک باشد؛ اما باوجود این محدودیت‌ها و کاستی‌ها تمام تلاش خود را برای حفاظت از میراث کشور خواهد کرد. مردم هم باید به این حفاظت کمک کنند تا شاهد سرقت و خروج آثار تاریخی از کشور نباشیم. البته مردم هم تا کنون در حفاظت اشیا تاریخی کمال همکاری را با ما داشته‌اند و بسیار از گزارشات را همین مردم به یگان حفاظت می‌دهند.

مونسان ادامه داد: باید کمک به یگان حفاظت برای مردم به یک دغدغه تبدیل شود و به منظور فرهنگ‌سازی این مهم آموزش و پرورش به کمک وزارت میراث فرهنگی بیاید. گنجاندن مفاهیم حائز اهمیت میراث فرهنگی در کتب درسی می‌تواند راهگشا باشد. البته در همین رابطه تفاهم‌نامه ای هم با وزارت میراث فرهنگی امضا کرده‌ایم.

وی افزود: در کنار فرهنگ‌سازی‌هایی که باید شکل بگیرد مجازات‌های متناسب با جرم هم وجود دارد و طبق قانون مجازات‌های سنگینی برای کسانی که به هویت ملی و تاریخی ما تعرض می‌کنند در نظر گرفته شده‌است.

وزیر میراث فرهنگی از تشکیل میراث بانان افتخاری خبر داد و تصریح کرد: به دلیل مشکلات اداری هنوز این بحث به سرانجام نرسیده‌است.

در ادامه برنامه سردار امیر رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اقدامات پیشگیرانه این یگان گفت و توضیح داد: وظیفه اصلی ما حفاظت از آثار تاریخی است که در این راستا اقدامات متنوعی صورت گرفته‌است. از جمله آنها قانون برخورد با دستگاه فلزیاب مصوب سال 1379 است و طبق آن ما هر دستگاهی که از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز نداشته باشد توقیف می‌کنیم. این توقیف کافی نیست. به دنبال همین موضوع با همکاری اداره حقوقی مجوز جریمه برای این مجرمان را تصویب کردیم. بر مبنای قانون جدید متخلفان تا سه برابر ارزش دستگاه جریمه می‌شوند.

وی افزود: این کار بازدارندگی لازم را به وجود آورده است و درآمد حاصل از جریمه دستگاه فلزیاب هم باید به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداخت شود. اما همچنان تخلفات در فضای مجازی ادامه دارد و جرائم پیچیده‌تر شده است.

سردار امیر رحمت‌اللهی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی حضوری جدی در فضای مجازی دارد و با رصد فضای مجازی تا کنون توانسته‌ایم 120 سایت متخلف را گزارش و مسدود کنیم. تخلف در این سایت‌ها فروش آثار تاریخی و فرهنگی بود. ما آمادگی این را داریم تا گزارشات مردمی را درباره سایت‌های متخلف دریافت کنیم.

وی در مورد همکاری این یگان با قوه قضائیه هم خاطرنشان کرد: طی همکاری با قوه قضائیه ما برای 400 پرونده از 2700 اخطاریه قانونی که داده‌ایم پرونده قضائی تشکیل شده‌است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی: سرقت اموال تاریخی نگران کننده نداشتیممرکز مانیتورینگ یگان حفاظت میراث فرهنگی در زنجان افتتاح شد778 شی تاریخی در عملیات ضربتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی کشف شد+ عکس

انتهای پیام/

مراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیدهمراسم تجلیل از میراث بانان برگزیده R1356/P/S2,21,1416/CT11 واژه های کاربردی مرتبط آثار باستانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آثار باستانی آثار باستانی یگان حفاظت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی میراث فرهنگی یگان حفاظت آثار تاریخی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص مطلب درج شده در یک سایت با عنوان «عبور آزادراه از قلب تاریخ مازندران» گفت: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائم شهر - ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در ه‍مان زمان شرکت توسعه آزادراه‌های کشور مسیر پیشنهادی را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی وقت استعلام کرد.   حسین ایزدی افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزاد راه‌های کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و اداره‌کل میراث‌فرهنگی را در جریان قرار دهد.   او با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، گفت: اطلاعات ارایه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستان‌شناسی قائم‌شهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: تپه گردکوه جمنان قائم شهر تا روستای واسکس در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

آزادراه قائم شهر - ساری با بیش از ۴۴ کیلومتر طول و ۳۶ متر عرض از قائم شهر شروع می‌شود و با عبور از زمین‌های کشاورزی روستا‌های این شهرستان پس از گذر از ساری به سورک در شهرستان میاندرود امتداد می‌یابد.

دیگر خبرها

  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان