Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده شود، گفت: بکارگیری سیستم‌های فرآورش پیش‌ساخته که سریع الاحداث است در میادین مشترک بسیار لازم و ضروری است.

تورج دهقانی امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در مراسم قرارداد B.O.O واحد فرآورش پیش‌ساخته در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی که میان جهاددانشگاهی و شرکت متن در اهواز به امضا رسید، اظهار کرد: در یک طرح توسعه میدان ۶۰ تا ۷۰ درصد کار شامل تکمیل و حفاری چاه‌ها است و کمتر از ۱۰ درصد از طرح مربوط به واحد فرآورش، بهره‌برداری و نمک‌زدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه نشان داده است وقتی وارد اجرای طرح می‌شویم در بخش حفاری با سرعت و دقت کار پیش می‌رود اما در بحث احداث واحدهای فرآورش زمان بسیار زیادی صرف می‌شود و شاهد روند کند کار می‌شویم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: بخش نمک‌زدایی به دلیل پیچیدگی‌های فرآیندی معمولا زمانبر است و در این زمینه به منظور کاهش زمان اجرای این واحدها، ساخت واحدهای فرآورش پیش ساخته حائز اهمیت است.

دهقانی ادامه ‌داد: این مساله در میادین مشترک اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. همچنین در میادین غرب کارون به دلیل ساختار مخزن این مساله دارای اهمیت است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بیان کرد: به کارگیری سیستم‌های فرآورش پیش ساخته که سریع الاحداث است، در میادین مهم و مشترک بسیار لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه با توافقات انجام‌گرفته اولین واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای ساخت داخل توسط جهاد دانشگاهی در غرب کارون ساخته خواهد شود تا آثار آن را بر اقتصاد طرح‌های توسعه میادین شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نفت و گاز ميادين مشترك تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت میادین مشترک واحد فرآورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است