Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@18:10:01 GMT

حمله شدید توئیتری ترامپ به اوباما

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۸۶۸

حمله شدید توئیتری ترامپ به اوباما

دونالد ترامپ به باراک اوباما به سبب نسبت دادن روند شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در آمریکا در سالهای اخیر و حتی در دولت فعلی به خودش و قوانینی که در زمان ریاست جمهوری خود وضع کرد، حمله کرد.

به نقل از روزنامه دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در توئیتی عکسی از آنچه که ظاهرا امضایش بر پای یک بسته تحریک رشد اقتصادی موسوم به "قانون بازیابی اقتصادی" را نشان می‌داد منتشر کرد؛ قانونی که در فوریه 2009 از سوی اوباما امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوباما در متن همراه با این عکس نوشت: "11 سال پیش در چنین روزی و در حوالی اوج بدترین رکود اقتصادی چند نسل گذشته، من قانون بازیابی اقتصادی را امضا کردم و راه را برای بیش از یک دهه رشد اقتصادی و طولانی‌ترین روند اشتغالزایی در تاریخ آمریکا هموار کردم."

با این حال ترامپ با انتشار توئیتهایی به این صحبتهای اوباما واکنش نشان داده و به شدت به وی تاخت.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتهایش نوشت: "آیا جدیدترین فریبکاری را شنیده‌اید؟ اوباما حالا دارد تلاش می‌کند اعتبار شکوفایی اقتصادی که در دولت ترامپ رخ می‌دهد را به خودش اختصاص دهد."

ترامپ عنوان کرد: "اوباما ضعیف ترین بازیابی اقتصادی را از زمان رکود بزرگ اقتصادی رقم زد."

او ادامه داد: "من مجبورشدم ارتشمان را که کاملا از منابع تهی شده بود بازسازی کنم. نرخ اعتبارات فدرال را بالا ببرم و مالیاتها و قوانین را کاهش دهم. اگر دموکراتها درسال 2016 در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شدند آمریکا هم اکنون درگیر یک رکود اقتصادی بزرگ و مصائب نظامی بود. هنوز بهترینها در راه هستند. آمریکا را با عظمت نگاه دارید!"

این ادعاها در حالی از سوی ترامپ مطرح شده که آمارها نشان می‌دهند امضای قانون بازیابی اقتصادی از سوی اوباما باعث به راه افتادن طولانی‌ترین دوران رشد اقتصادی و اشتغالزایی در تاریخ آمریکا شد.

از سپتامبر 2009 تا کنون رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا همواره در هر سال مثبت بوده و آمارها نشان داده‌اند که در دولت اوباما رشد اقتصادی بین 1.6 درصد تا 2.9 درصد در هر سال در نوسان بوده است. مجله فوربس نشان داده که سه سال آخر دولت اوباما وضعیت قوی تری به لحافظ آمارهای اقتصادی نسبت به سال 2019 داشته است./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/گاف بزرگ کمپین انتخاباتی ترامپ

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رشد اقتصادی نشان داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه آمریکایی با ارائه جزئیاتی درباره تلاش دولت بایدن برای جلوگیری از وقوع جنگی تمام‌عیار در منطقه در پی تحقق پاسخ وعده‌داده شده ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، مطرح کرد که پاسخ ایران طی حملات گسترده پهپادی و موشکی به اراضی اشغالی، بدترین سناریویی بود که نهادهای اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند و واشنگتن ملتمسانه از شرکای منطقه‌ای خود می‌خواست ایران را از انجام دادن حمله‌ای علیه رژیم صهیونیستی منصرف کنند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: رییس‌جمهور بایدن و تیم امنیت ملی او در ۱۳ آوریل(۲۵ فروردین) با نگرانی فزاینده‌ای در اتاق وضعیت کاخ سفید مانیتورها را تماشا می‌کردند که در ابتدا، ۳۰ موشک و بعد ۶۰ و بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک ایرانی را نشان می‌داد که در حال شلیک به سمت اسراییل بودند.

موشک‌های کروز ایران و موجی از پهپادهای به پرواز درآمده بودند و قرار بود همراه با موشک‌های بالستیک به اسراییل برسند؛ شلیک سهمگینی که بایدن و دستیاران او نگران بودند بر توانمندی‌های دفاعی تقویت‌شده‌ای غلبه کند که خودشان و اسراییل یک هفته مشغول آماده کردنش بودند.

پس از این حمله، مقامات آمریکایی گفتند که گستره اولین حمله مستقیم تهران علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، مطابق بدترین سناریویی بود که نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند؛ این حمله نه‌تنها یکی از متحدان نزدیک آمریکا را تهدید کرد، بلکه تهدیدی نیز برای امیدهای بایدن به جلوگیری از گسترش بحران شش‌ماهه منطقه، یعنی جنگ غزه، به یک جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای بود.

بایدن و دستیاران او که ۵:۱۵ دقیقه عصر شنبه در اتاق وضعیت جلسه‌ای برگزار کرده بودند، هنوز مطمئن نبودند که سامانه‌های ضد موشکی اسراییل که با اعزام سامانه‌های ضد موشکی و ضدپهادی آمریکا ده روز پیش از آن تقویت شده بود، بتواند راه رگبار شلیک‌های ایران را سد کند.

همان روز، یکی از مقامات ارشد دولت بایدن گفته بود، «نتیجه استفاده این امکانات دفاعی تا زمانی که قائله ختم نشود، نامعلوم است.»

انتظار عذاب‌آور در مدت حمله ایران، یکی از سخت‌ترین لحظات در بحران ۱۹ روزه‌ای بود که بایدن و تیم امنیت ملی او گرفتارش بودند؛ بحرانی که آن‌ها خود را در آن از آنچه رژیم صهیونیستی و ایران برنامه داشتند در مواقع حساس انجام بدهند، بی‌اطلاع یا نامطمئن می‌یافتند.

کد خبر 846127 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی کشور
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد