Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:32:03 GMT

۲۱ هزار معتاد در مازندران امسال به کمپ ترک پیوستند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۸۷۶

۲۱ هزار معتاد در مازندران امسال به کمپ ترک پیوستند

به گزارش روز سه شنبه  روابط عمومی بهزیستی مازندران ، فرزاد گوهردهی در نشست کمیته هماهنگی رفع مشکلات مراکز درمانی شبانه روزی ماده ۱۶ استان ، تعداد مراکز مراقبتی و ترک اعتیاد استان را ۱۴۸ واحد اعلام کرد.

وی با اعلام این که امسال بیش از ۷۵۰ نفر از معتادان بهبود یافته با معرفی بهزیستی استان از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شدند ، گفت که تاکنون به ۲۶۵ نفر از این افراد تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گوهردهی آمار پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به معتادان بهبود یافته در مازندران را فراتر از تکلیف تعیین شده توصیف کرد و توضیح داد : در حالی که تکلیف بهزیستی پرداخت تسهیلات به هفت درصد بهبودیافتگان آموزش دیده است ، میزان پرداختی در مازندران حدود ۳۵ درصد آمار بهبود یافتگان است.

وی اولویت اصلی بهزیستی برای بهبود یافتگان از اعتیاد را بازگشت آنها به زندگی عادی برشمرد و افزود : بر اساس بررسی ها ما ۱۰ درصد پذیرش شوندگان در مراکز ترک اعتیاد استان بهبودی کامل می یابند و بقیه نیز در سیر درمانی و مراقبتی مناسب قرار می گیرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از مشکلات مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان را کمبود اعتبارات دانست و گفت : در حالی که اعتبارات سال جاری این مراکز در استان ۱۲ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۹۰ درصد آن تخصیص یافته ، ولی طبق بررسی های انجام شده هزینه سالیانه آنها بیش از ۲۲ میلیارد ریال برآورد می شود.

گوهردهی افزایش اعتبارات مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را در افزایش کیفیت خدمات این مراکز مهم توصیف کرد و افزود : ظرفیت اسمی این مراکز در استان ۱۲۵ نفر است و لازم است برای اجرای هرچه بهتر طرح منابع کامل آن اختصاص پیدا کند ضمن اینکه ضروری است تا در پروسه نگهداری و  درمان در مرکز ماده ۱۶ تغییر رویکرد اتفاق بیفتند.

مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ به آن دسته از مراکزی گفته می شود که در اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر دایر شدند و در آنجا معتادان متجاهر نگهداری می شوند.

جلسه کمیته هماهنگی رفع مشکلات مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران برگزار شد.

برچسب‌ها مراکز ترک اعتیاد اداره کل بهزیستی استان مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراکز ترک اعتیاد مراکز ترک اعتیاد مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ مشکلات مراکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • درخشش دختر بابلسری در مسابقات قایقرانی کشوری