Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اردبیل ، قاسم رحیمی با بیان اینکه آمار تنش‌های کارگری و کارفرمایی در این استان در حد بسیار پایین و جزیی قرار دارد  گفت:از مجموع واحدهای کارگری این استان فقط ۵۲ واحد تولیدی و کارگری در زمینه بیمه مشکل‌دار هستند که ۱۱ واحد از آن واحدهای کارگری و تولیدی و مابقی شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با بخش دولتی و یا شرکت‌های خدماتی بخش خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به  قراردادهای کارادامه داد: پیش‌بینی قانونی لازم برای قراردادهای کتبی، شفاهی و حتی عدم انعقاد هر نوع قرارداد کارگری و کارفرمایی در قانون کار مشخص شده است.

رحیمی تاکید کرد: عدم انعقاد قرارداد کتبی نمی‌تواند نافی حقوق قانونی کارگران باشد و حداقل‌های قوانین مشخص کار، تامین اجتماعی و مصوبات شورای عالی کار لازم‌الاجرا است.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین گفت: در مواردی که قرارداد کتبی بین کارگر و کارفرما بسته نشده و یا قرارداد با وجود ادامه اشتغال فرد در کارگاه تمدید نمی‌شود بر اساس ماهیت شغل و نظر مراجع حل اختلاف مدت زمان قرارداد دایمی تلقی می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل صدور آرای سنگین در مراجع حل اختلاف جهت انباشت مطالبات کارگری ضرورت دارد کارفرمایان حقوق و مزایای کارگران را بر اساس قانون کار و در زمان مقرر پرداخت کنند.

رحیمی اظهارداشت: عدم عقد قرارداد کار بین کارگر و کارفرما و پرداخت نکردن حق و حقوق کارگر بر اساس قوانین بیشتر موجب ضرر کارفرمایان است و به لحاظ آن هیچ گونه حقی از کارگر ضایع نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای سفید امضا فاقد وجاهت قانونی است، افزود: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار و ثبت الکترونیکی قراردادهای کار مشکلات موجود در این خصوص با گذشت زمان به صورت چشمگیر کاهش خواهد یافت.

رحیمی از افزایش واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین افزایش میل سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال‌زا در استان اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید در این استان ۵۰ درصد پایین‌تر از مرکز کشور و سایر کلان‌شهرهاست این امر موجب افزایش میل و رغبت سرمایه‌گذاران طرح‌های اقتصادی به راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا شده است.

46

کد خبر 1354094

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل استان اردبیل راه اندازی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در شهرستان خاش

یک منبع کارگری در سیستان و بلوچستان از پیدا شدن پیکر بیجان سه نفر از ۴ کارگر راه‌آهن در سیلاب منطقه «کارواندر» شهرستان خاش خبر داد.

به گزارش ایلنا، یک منبع کارگری گفت: روز دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) پیکر سه مفقودی که ناپدید شده بودند، حدودا ۵ کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه یافت شدند و تلاش برای پیدا کردن نفر چهارم از سوی امدادگران و مردم محلی همچنان ادامه دارد.

از قرار معلوم هویت این سه کارگر که گفته می‌شود از مهندسین راهسازی راه آهن بودند «احسان نظری»، «محمدرضا ریحانی» و «منصور دلیری» اعلام شده است که همگی ساکن رفسنجان هستند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در شهرستان خاش
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ