Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@15:31:45 GMT

خطر سیلاب پایین‌دست توچال را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۹۹۱

خطر سیلاب پایین‌دست توچال را تهدید می‌کند

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خواستار جلوگیری از عملیات معدن‌کاری در توچال جنوبی و ارایه گزارش آن به شورای شهر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید آرش حسینی میلانی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در یک‌صد و نود و نهمین جلسه علتی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهرداری منطقه ۲ تهران اظهار کرد: ارتفاعات توچال جنوبی به عنوان یکی از نمادهای مهم میراث طبیعی تهران از گذشته تحت حفاظت شهرداری تهران به عنوان حریم شمالی پایتخت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت یک معدن در ارتفاعات توچال جنوبی افزود: متأسفانه معدن سنگ سبز واقع در کوی فراز در منطقه ۲ شهرداری، مجدد فعال شده و بیم آن می‌رود که فعالیت آن، تخریب کوهستان را شدت بخشیده و در ایام بارندگی، خطر سیلاب را برای مناطق کوهستانی پایین دست خود ایجاد می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: شهرداری تهران در اسرع وقت و در چارچوب ضوابط قانونی حفاظت از حریم و با همکاری اداره کل محیط زیست تهران، عملیات معدن‌کاری را در منطقه مذکور متوقف کرده و گزارش دقیقی درباره احیای منابع طبیعی عرصه مذکور به شورای شهر ارسال کند.

کد خبر 411035

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معدن شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  سجادی با عنوان اینکه غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان عصر سوم اردیبهشت ماه گزارش شد، افزود: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

دیگر خبرها

  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد