Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@09:02:46 GMT

رونمایی از کتاب «وصل المحبوب» در سال 99

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۴۲۹۵

رونمایی از کتاب «وصل المحبوب» در سال 99

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از چاپ کتاب خاطرات فرمانده گیلانی مدافع حرم «شهید مرتضی حسین پور شلمانی» خبر داد و گفت: «وصل المحبوب» توسط نجات غیبی پور، هموطن عرب زبان از متن فارسی کتاب «ساقیان حرم» ترجمه شده و سال آینده رونمایی می شود.

اسماعیل محمدپور، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از چاپ کتاب خاطرات فرمانده گیلانی مدافع حرم «شهید مرتضی حسین پور شلمانی» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب با عنوان «وصل المحبوب» به صورت متن عربی در 80 صفحه رقعی چاپ و در سال آینده همزمان با سالروز شهادت این سردار رشید، رونمایی و منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «وصل المحبوب» توسط  نجات غیبی پور، هموطن عرب زبان و تحت نظر و مشورت علمی دکتر امید جهان بخت، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان از متن فارسی کتاب «ساقیان حرم» ترجمه شده است.

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با تاکید بر نقش موثر شهید حسین پور در محور مقاومت، تصریح کرد: این شهید جزو اولین نیروهایی بود که در سال 93 با هجوم نیروهای داعش به عراق به همراه سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی خود را به بغداد رساند تا با تشکیل کمربند امنیتی در بیرون از شهر مانع پیشروی نیروهای تکفیری شوند. او همچنین

محمدپور به نقش میدانی اثرگذار شهید حسین پور در بسیاری از عملیات های سوریه اشاره و عنوان کرد: بسیاری از رزمندگان و فرماندهان محور مقاومت در سوریه و عراق از دوستان و همرزمان شهید حسین پور هستند، بنابراین انتشار متن عربی خاطرات و زندگینامه این شهید ارجمند می تواند بازتاب خوبی داشته باشد و مورد استفاده علاقمندان و ارادتمندان او قرار گیرد.

به گزارش ایکنا، مرتضی حسین پور شلمانی پس از چند سال مبارزه علیه جریان های تکفیری و تروریست های داعشی در 16 مردادماه 96 در منطقه تدمر سوریه شهد شهادت را نوشید و به دیدار معبود شتافت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن شهید مرتضی حسین پور مدافع حرم سردار سلیمانی مدیر ادبیات کل حفظ آثار پور شلمانی مرتضی حسین دفاع مقدس شهید حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم

آیین رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به میزبانی هیئت خادم الرضا و در حسینیه بنی فاطمه برگزار شد.

این اثر به نویسندگی محدثه سادات طباطبایی مجموعه دعا‌ها و زیارات را برای قشرکودک و نوجوان به زبان ساده و کودکانه آورده است. کتاب «کبوترانه تا خدا» به همت انتشارات کتابک در ۱۷۶ صفحه منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی، فردا در لنگرود
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست