Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شهر مونیخ آلمان از چهاردهم فوریه (۲۵ بهمن) تا شانزدهم همین ماه (۲۷ بهمن) میزبان کشور‌های شرکت‌کننده در پنجاه و ششمین نشست «ک امنیتی مونیخ» بود که در آن رهبران و رؤسای جمهوری و نیز مسئولان کشور‌های مختلف برای بررسی تهدیدات موجود علیه صلح جهانی بحث و گفتگو می‌کنند.

همچنین در این همایش، موضوع تغییر موازنه قوا در جهان بررسی و پیشنهادات مختلف در ارتباط با بحران‌های کنونی و چالش‌های امنیتی آینده بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش سایت همایش، در این نشست رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر کانادا، وزیر خارجه، وزیر دفاع و وزیر انرژی آمریکا به همراه هیئت‌هایی از کنگره، دبیرکل ناتو، رؤسای جمهور بورکینافاسو، نیجریه و چاد و نیز وزرای خارجه بسیاری از کشورها از جمله وزیر خارجه روسیه، چین، ژاپن، ایران، عراق و .... حضور داشتند.

دکتر «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق که به عنوان نماینده این کشور در همایش امنیتی مونیخ شرکت کرده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که همایش امنیتی مونیخ چگونه می تواند در بازگشت و برقراری امنیت در منطقه به ویژه عراق سهیم باشد گفت: سالهاست که منطقه خاورمیانه به ویژه عراق شرایط امنیتی بسیار دشوار و از جنبه‌های مختلف شرایط هزینه‌زایی را پشت سرمی‌گذارد.

احمد الصحاف افزود: بر این اساس جامعه بین‎الملل و شرکت‌کنندگان در همایش امنیتی مونیخ، باید برای حمایت از عراق متحد شوند و تجربه‌های امنیتی خود را برای حل مشکلات موجود، به ویژه معضل تروریسم در اختیار عراق قرار دهند. همچنین افکار عمومی جهان را با آنچه در عراق جریان دارد و با ناامنی هایی که طی سال های اخیر به ویژه پس از ظهور گروه تروریستی داعش روی داده آشنا و در این زمینه جریان سازی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به مشکلات امنیتی موجود در منطقه اعم از کشورهای عراق، سوریه، لبنان و افغانستان تصریح کرد: ما برای حل این مشکلات اولا پیشنهاد می‌کنیم که برخی طرف‌ها در امور داخلی آنها دخالت نکنند، سپس از دولت‌های این کشورها با ارائه اطلاعات امنیتی و لجستیکی حمایت کنند.

وی اضافه کرد: جامعه بین الملل و کشورهای تاثیرگذار جهان باید توانایی‌‌های امنیتی کشورهای مذکور برای مقابله با تروریسم را تقویت کرده و به ویژه در سوریه طرف‌های مختلف را برای حل اختلافات به نشستن بر سر میز گفتگو تشویق کنند.

احمد الصحاف در ارتباط با طرح پیشنهادی ایران برای امنیت منطقه و «صلح هرمز» و موضع عراق در قبال آن تاکید کرد: ما همیشه از تلاش‌های امنیتی که کاهش تنش در منطقه را به دنبال دارد، حمایت می‌کنیم. سایه جنگ از منطقه زمانی دور می شود که در طرح‌های امنیتی تمام کشورها ی ذی‌ربط حضور داشته باشند و این کشورها به اتفاق نظر برسند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در پایان به برنامه و دیدارهای هئیت این کشور در حاشیه همایش مونیخ پرداخت و گفت: ما در این دیدارها بر ضرورت احترام تمام طرف ‌ا به حق حاکمیت عراق تاکید کردیم و خواهان اعلام حمایت از تلاشهای ما برای ایجاد ثبات در عراق  و  منطقه و جهان شدیم.

الصحاف در این باره افزود: تاکید می‌کنیم که نباید نزاع ها به کشور ما کشیده شده و یا آنکه عراق به میدانی برای تسویه حساب‌ها و اختلافات تبدیل شود. ما به تامین امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها متعهد هستیم و کاهش تنش ها در منطقه امری بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه عراق طرح صلح هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت و گو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این فلسطینی‌ها هستند که باید رهبران خود را انتخاب کرده و سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

وی در ادامه افزود: مذاکرات ما با آمریکا در چارچوب درخواست برای آتش بس در غزه صورت می‌گیرد.

پیش از این وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور در نشست اتحادیه عرب در سطح وزرا در قاهره شرکت کرده است.

وی در این نشست بر تداوم حمایت عراق از مقاومت ملت فلسطین در برابر ارتش رژیم صهیونیستی و جنایت‌های این رژیم در نوار غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق در این نشست تصریح کرد که کابینه این کشور با تخصیص ۲۵ میلیون دلار به آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) موافقت کرده است.

فؤاد حسین تاکید کرد که کمک رسانی به این آژانس در کاهش دردها و رنج‌های ملت فلسطین از طریق تهیه تجهیزات پزشکی و کمک‌های بشردوستانه تأثیر زیادی دارد.

کد خبر 6062910

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • چند نکته درباره قطعنامه ۵۹۸، غرامت و ۵ سئوال از وزیر خارجه