Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت بهداشت یمن ضمن ارائه آمار نهایی حمله ائتلاف عربستان سعودی به استان الجوف، اعلام کرد که ۲۶ کودک در جریان این حمله به شهادت رسیده و ۱۸ کودک دیگر نیز مجروح شده اند. تاریخ انتشار: 14:34 - 29 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۵۹۸

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ وزارت بهداشت یمن با انتشار بیانیه ای، آمار نهایی قربانیان حمله متجاوزانه ائتلاف عربستان سعودی در استان الجوف را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بامداد روز شنبه ارتش یمن گزارش داد که یک فروند جنگنده «تورنادو» ائتلاف عربستان را در استان «الجوف» و در حالی که مشغول گشت زنی بوده، هدف قرار داده است.

این اقدام مشروع یمن در پاسخ به جنایت و تجاوزات مداوم ائتلاف عربستان در یمن بود که در جریان آن جنگنده سعودی با استفاده از یک موشک زمین به هوای پیشرفته قرار گرفت.

ساعاتی پس از هدف قرار گرفتن جنگنده های سعودی، ائتلاف عربستان افرادی را که در نزدیکی محل سرنگونی این جنگنده تجمع کرده بودند، هدف قرار دادند.

 

بیشتر بخوانید:

قتل عام غیرنظامیان در استان الجوف جنایات جنگی عربستان با قتل عام مردم یمن

 

بر اساس این بیانیه، در پی حمله روز شنبه ائتلاف متجاوز سعودی ۳۵ غیر نظامی به شهادت رسیده و ۲۳ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

گزارش وزارت بهداشت یمن حاکی از آن است که ۲۶ نفر از شهدا و ۱۸ نفر از مجروحان جنایت اخیر ائتلاف عربستان، کودکان هستند.

طی ۵ سال حضور در یمن، ائتلاف عربستان از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است؛ هدف قرار دادن مجالس عروسی و عزاداری، زیرساخت‌های اساسی، تاسیسات آب آشامیدنی، مدارس، بیمارستان ها، منازل مسکونی و موارد زیادی دیگر از جمله آنها به شمار می رود.

آمار دقیقی از افرادی که در پی این جنایت‌های ائتلاف عربستان در یمن جان خود را از دست داده اند در دست نیست، اما برخی گزارش‌ها این آمار را تا بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده اند.

جنگ یمن موجب ایجاد یک فاجعه بشری در این کشور شده است و با آنکه بسیاری از گزارش‌ها به آمار سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ درباره میزان مرگ و میر در این کشور استناد می‌کنند، اما آمار واقعی افراد کشته شده در یمن بسیار بیشتر از ۱۰ هزار نفری است که از سوی سازمان ملل اعلام شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن انصارالله وزارت بهداشت یمن ائتلاف عربستان استان الجوف هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

کد خبر 6087682

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد